کد خبر: 67502

بررسی جنجال در رختکن نفت مسجدسلیمان، از شایعه تا واقعیت

عربده‌کشی شد، کتک‌کاری نه

بازیکن نفت: لیدرها اتهام کم‌کاری زدند ولی داخل رختکن نیامدند

بازیکنان نفت مسجدسلیمان به‌خاطر باخت مقابل صنعت نفت کتک خوردند؟ فیلمی منتشر نشده و سندی جز ادعای برخی مربیان این تیم وجود ندارد. کاری نداریم که این اتفاق از طرف کسی خط داده شده یا خودجوش بوده است. موضوع اینجاست که دو مربی تیم نفت در این مورد صحبت می‌کنند و مدیران باشگاه سکوت کرده و اظهارنظری ندارند.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: بازیکنان نفت مسجدسلیمان به‌خاطر باخت مقابل صنعت نفت کتک خوردند؟ فیلمی منتشر نشده و  سندی جز ادعای برخی مربیان این تیم وجود ندارد. کاری نداریم که این اتفاق از طرف کسی خط داده شده یا خودجوش بوده است. موضوع اینجاست که دو مربی تیم نفت در این مورد صحبت می‌کنند و مدیران باشگاه سکوت کرده و اظهارنظری ندارند. بازیکنان را هم که ممنوع‌المصاحبه کرده‌اند. همینجاست که موضوع کمی جالب به‌نظر می‌رسد. آیا واقعا کتک‌کاری اتفاق افتاده است؟ این لیدری که بعد از جنجال ویدئو منتشر می‌کند، وقتی می‌داند چه قصدی دارد چرا هنگام ورود به رختکن فیلم نگرفته است. او که با وقاحت از کتک زدن بازیکنان می‌گوید و باز هم تاکید می‌کند این کار را خواهد کرد، چرا از قبل فیلم هوچی‌گری‌هایش را منتشر نمی‌کند. از این‌ رو این چند کلمه مقابل دوربین از یک فرد معلوم‌الحال هیچ‌چیز را ثابت نخواهد کرد. شاید بد نباشد این موضوع را از زاویه‌ای دیگر بررسی کنیم.

1- لیدرها چطور به رختکن رسیدند؟

در شرایطی که نیروهای امنیتی در ورزشگاه حضور دارند، چطور ممکن است این افراد بدون هماهنگی وارد ورزشگاه شوند و پس از آن به رختکن برسند؟ آن هم در شرایطی که ورود تماشاگران ممنوع است و حضور هر فردی در ورزشگاه با حساسیت‌هایی روبه‌رو است. بدون‌شک این نفرات باید از سوی یکی از دو باشگاه وارد استادیوم شده باشند و غیر از این ممکن نیست. گفته می‌شود این نفرات با هماهنگی مدیر تیم نفت مسجدسلیمان به رختکن رسیدند. سینا عشوری، یکی از مربیان تیم نفت مسجدسلیمان اما در این مورد گفت: «من نمی‌گویم هماهنگ شده بوده است، نمی‌دانم و نمی‌خواهم قضاوت کنم. در آن موقع صالحی در رختکن نبود.» حال سوال از او این است که مگر صالحی ناپدید شده است؟ تلفنی از او بپرسید این هماهنگی را او انجام داده یا نه؟ پاسخ این سوال ساده به‌دست می‌آید ولی پاسخ سخت عشوری به این سوال بسیار تامل‌بر‌انگیز است. در چنین شرایطی این سوال به‌وجود می‌آید که این همه ابهام در موضوعی به این سادگی که ده‌ها چشم آن را دیده‌اند، چیست؟

2- کتک‌کاری شده است؟

هیچ‌سندی در مورد اینکه کتک‌کاری صورت گرفته در دست نیست. البته مربی تیم نفت مسجدسلیمان می‌گوید کتک‌کاری شده و او خودش لیدرها را از بازیکنان جدا کرده است ولی یکی از بازیکنان حاضر در رختکن که به‌دلیل ممنوع‌المصاحبه بودن نمی‌خواست نامش منتشر شود، گفت اصلا کتک‌کاری رخ نداده است. او به «فرهیختگان» گفت: «لیدرها عصبانی بودند و به چند بازیکن طعنه زدند. آنها مدعی بودند برخی نفرات کم‌کاری می‌کنند، البته آنها فقط تا دم در رختکن آمدند و اصلا داخل نشدند که کتک‌کاری صورت بگیرد. آنها خیلی عصبانی بودند ولی کار اصلا به آنجا نکشید که بخواهند کسی را بزنند و با کمک سرپرست تیم و چند مربی به بیرون هدایت شدند و رفتند. شاید هم کتک‌کاری شده باشد و من ندیده‌ام.» حمید عبداللهی دیگر مربی نفت نیز مدعی است برخوردی صورت نگرفته ولی سعی کردند نفرات را جدا و به بیرون هدایت کنند. خیلی‌ها این درگیری را منتسب به مسئولان قبلی تیم نفت می‌دانند و می‌گویند لیدرها از او خط گرفته‌اند. ای کاش مثل بازی سپاهان و پرسپولیس فصل قبل فیلمی هم از درگیری رختکن نفت منتشر می‌شد تا بفهمیم طرفین از این درگیری چه سودی می‌برند؟

3- چرا بازیکنان حاضر به بازگشت نیستند؟

بعد از این اتفاقات یکی از اخبار مهمی که به بیرون درز کرد، این بود که برخی بازیکنان تیم نفت مسجدسلیمان گفته‌اند به‌دلیل نداشتن امنیت جانی حاضر به بازگشت به مسجدسلیمان نیستند! اگر این اتفاق واقعا در این حد گسترده رخ داده و بازیکنی کتک‌خورده باشد باید به آنها حق داد که از ترس جان‌شان به مسجدسلیمان برنگردند. آنها امکانات بهتری در تهران در اختیار دارند، چرا حالا که به این شکل تهدید شده‌اند امکانات خوب تهران را با تمرین پشت دروازه ورزشگاه بهنام محمدی عوض کنند. بهتر نیست وزارت نفت در تهران امکانات را در اختیارشان قرار دهد تا آنها به تمرینات در تهران ادامه دهند، حتی عشوری در این خصوص عنوان کرد که چند نفر از بزرگ‌ترهای تیم گفتند ما برنمی‌گردیم. واقعا حق دارند این اتفاقات همه را نگران می‌کند. بااین‌حال آن بازیکنی که اتفاقا بومی نیست در این مورد به «فرهیختگان» اینچنین گفت: «شنیدم چند نفر از بچه‌های تیم که کوچک‌ترند، ترسیدند و گفتند با این وضع نمی‌شود اینجا تمرین کرد، بهتر است در همان تهران تمرین کنیم ولی ظاهرا به آنها گفته‌اند نگران نباشید و این دو، سه نفر را پای همه مردم مسجدسلیمان نگذارید. ما در مسجدسلیمان زندگی می‌کنیم و از این آدم‌ها بدی ندیدیم ولی از این آدم‌ها همه‌جا پیدا می‌شود و نباید آن را به همه تعمیم داد.»

4- درگیری راه‌حل نیست

اینکه تیم ببازد و هوادار ناراحت باشد، چیزی طبیعی است ولی اینکه به نشانه اعتراض به بازیکن، مربی و رختکن حمله کنند و تا در رختکن بروند و سروصدا بر پا کنند، اصلا تایید نمی‌شود. تیمی که قبل از شروع فصل به بدترین شکل ممکن مربی پس از مربی عوض کرد و درنهایت با جیب خالی و در کمترین زمان ممکن به فکر جذب بازیکن افتاد نمی‌تواند عملکرد فنی بهتر از این هم داشته باشد. لیدرها، هواداران و مردم فوتبال‌دوست مسجدسلیمان از تیمی با این پتانسیل، عقبه و تلاش چه توقعی دارند؟ این بجاست که تیم نفت مسجدسلیمان نتیجه بگیرد و در عوض تیمی با تشکیلات و تدارکات حرفه‌ای در قعر جدول دست‌وپا بزند؟ واقعیت این است که تیم نفت مسجدسلیمان همین‌قدر که در لیگ بماند، شاهکار کرده است. آنها نه پول دارند و نه بازیکن خوب جذب کرده‌اند و نه نیمکت فنی کارنامه‌داری دارند. از این ‌رو از تیمی با این پتانسیل توقعی بیشتر از همین توان فنی نمی‌رود و شلوغ‌کاری لیدرها -چه برای اعتراض به عملکرد فنی تیم و چه خط و خطوط جناحی- هرگز به‌جایی نخواهد رسید.

مرتبط ها