کد خبر: 67107

ساراسادات رباط‌جزی، همسر شهید مدافع حرم سعید سامان لو

من می‌خواهم از شما حلالیت بطلبم

همه ما می‌دانیم که سردار به آن چیزی که قلب‌ها می‌خواست رسید اما شاید از دست دادن بعد جسمی سردار ما را اذیت می‌کند. شهادت مقام خیلی بالایی است و این مزد کار خالصانه سردار بود.

شهید سلیمانی یک شخصیت فراملی است و مختص یک سرزمین نیست. ایشان یک شخصیت شناخته‌شده بودند. همه افرادی که از نزدیک ایشان را می‌شناختند، محبت بسیاری به ایشان داشتند. حتی بعد از شهادت‌شان که لقب سردار دل‌ها گرفتند، به‌خاطر آن رفتارشان بود که باعث می‌شد روی افراد مختلف تاثیر بگذارد. الان هرکس از شما سوال بپرسد که موقع شهادت سردار چه حسی داشتید، همه می‌گویند دل‌مان لرزید. خود من زمانی که خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدم، به همان اندازه یا حتی بیشتر از خبر شهادت همسرم، سعید سامانلو متاثر شدم. من سردار را چند ماه قبل از شهادت‌شان در همایشی که برای همه‌ خانواده‌های شهدای مدافع حرم کشور، برگزار کرده بودند، دیدم. در آن همایش سردار در پاسخ به خانواده شهدا که پرسیدند این همایش به چه علتی برگزار شده، گفت: «من می‌خواهم از شما حلالیت بطلبم و باید همه شما مرا حلال کنید و اینکه در حقم دعا کنید تا در مسیری که شهدای شما قرار گرفتند من هم در همان مسیر باشم.» جملاتی که سردار آن زمان بیان می‌کردند کلی بود، شاید ما آن لحظه متوجه نبودیم که سردار چه می‌گوید و تازه بعد از شهادتش متوجه شدیم که چه می‌گوید. در آن همایش ایشان پای هر میزی می‌آمد و چند دقیقه‌ای کنار هر خانواده شهیدی می‌نشست. وقتی به میز ما رسید، کمی درباره شهید سامان‌لو صحبت کردیم و بعد از پسرم خواست تا در حقش ویژه دعا کند و همان راهی که پدرش رفته را سردار هم برود. پسر من به ایشان گفت: «سردار به شرطی برایتان دعا می‌کنم که به من قول بدهید هر زمان قم آمدید، خانه ما هم بیایید.» سردار آنجا به پسرم قول داد که در اولین فرصتی که به قم سفر کند، به منزل ما بیاید. بعد پسر من خندید و گفت که پیکسل‌هایت را هم خودم می‌زنم.

همه ما می‌دانیم که سردار به آن چیزی که قلب‌ها می‌خواست رسید اما شاید از دست دادن بعد جسمی سردار ما را اذیت می‌کند. شهادت مقام خیلی بالایی است و این مزد کار خالصانه سردار بود. اگر می‌گویند سردار دل‌ها یا سردار فراملی به‌خاطر کار خالصانه و تاثیرگذارش است. من افرادی را می‌شناختم که بودایی بودند، زمانی که خبر شهادت سردار را شنیدند بسیار متاثر شدند. خود یکی از آن افراد برای من می‌گفت که بعد از شهادت سردار، یکی از بزرگان بودایی در سخنرانی‌ای که انجام داد از سردار گفت. یعنی حاج‌قاسم با شهادتش باعث شد تا بسیاری از افراد درباره‌اش تحقیق کنند که چه شد او به چنین جایگاه بالایی رسید و همین تحقیق باعث شد که از سردار تاثیر بگیرند.

مرتبط ها