کد خبر: 66893

سرخابی‌ها با غلبه بر سپاهان و فولاد قدرت‌نمایی کردند

کمال خوشبختی یحیی، سال نکوی فرهاد

در مهم‌ترین مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر پرسپولیس با یک گل سپاهان را شکست داد، استقلال با همین نتیجه فولاد را برد، گل‌گهر در خانه برابر مس رفسنجان به تساوی رسید و آلومینیوم اراک هم در آبادان شکست خورد.

به گزارش «فرهیختگان»، در مهم‌ترین مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر پرسپولیس با یک گل سپاهان را شکست داد، استقلال با همین نتیجه فولاد را برد، گل‌گهر در خانه برابر مس رفسنجان به تساوی رسید و آلومینیوم اراک هم در آبادان شکست خورد.

 برتری قرمزها در الکلاسیکو

سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک به‌مصاف یکدیگر رفتند. این دیدار با حکم کمیته انضباطی در زمین بی‌طرف و به میزبانی سپاهان برگزار شد و با پیروزی یک بر صفر شاگردان گل‌محمدی خاتمه یافت. کمال کامیابی‌نیا در دقیقه 33 تک‌گل نیمه‌نخست را برای سرخپوشان به‌ثمر رساند. پرسپولیس که در دو فصل اخیر هر دو دیدار خود در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک را با شکست پشت سر گذاشته بود، با پیروزی مقابل سپاهان به طلسم ناکامی خود در این ورزشگاه پایان داد.  برای تیم نویدکیا، کنت، ولسیانی، نژادمهدی، اسماعیلی‌فر، نورافکن، علی‌محمدی (88- شوشتری)، ریگی، رفیعی، احمدزاده، حسینی (46- شهباززاده) و خلعتبری (46- مغانلو) بازی کردند و گل‌محمدی هم به لک، حسینی، نعمتی، شیری (68- فرجی)، شجاعی، کامیابی‌نیا، سرلک، نعمتی، امیری، عالیشاه (45 - ترابی) و آل‌کثیر میدان داد.

در دقیقه 24 ارسال زیبای خلعتبری را رفیعی با یک ضربه سر به‌شکلی بسیار خطرناک از بالای دروازه لک به بیرون فرستاد. در دقیقه 33 ارسال تندوتیز و دقیق شجاعی را کامیابی‌نیا با یک ضربه سر شیرجه‌ای به گل اول بازی برای سرخپوشان تبدیل کرد. در دقیقه 65 حملات متعدد سپاهانی‌ها این‌بار می‌رفت تا دروازه پرسپولیس را باز کند. شوت احمدزاده پس از مهار ناقص لک به‌سمت دروازه پرسپولیس حرکت کرد اما توسط حسینی دور شد. در دقیقه 80 ضربه از راه دور و بسیار زیبای علی محمدی با اختلاف بسیار کم از روی دروازه راهی اوت شد. سپاهان درحالی‌که در نیمه‌دوم تیم برتر میدان بود موفق به گلزنی نشد تا سومین شکست متوالی را تجربه کند و البته جایگاهش در رده دوم را هم به پرسپولیس بدهد.

 ادامه صدرنشینی با شکست تیم نکو

استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد بود که با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. مهدی مهدی‌پور در دقیقه 58 تنها گل این بازی را به‌ثمر رساند. در ترکیب استقلال حسینی، مرادمند، یزدانی، آقاسی، نیک‌نفس (78 - چشمی)، مهدی‌پور، سلمانی (85 - دانشگر)، حسین‌زاده (85 - مطهری)، رمضانی (59 - آذری)، یامگا و ژستد حضور داشتند و برای تیم نکونام هم مرادیان، بدرقه (76 - حیدریه)، موسوی، شاه‌عباسی، حردانی، بوحمدان، آبشک، عباسی، پاتوسی (87 - حسینی)، انصاری (74 - حردانی) و پریرا (87 - حزباوی) بازی کردند. در دقیقه 58 مهدی‌پور از فاصله‌ای دور اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه او به شکلی زیبا وارد دروازه فولاد شد. در دقیقه 71 فولادی‌ها روی یک ضربه ایستگاهی ارسالی روی دروازه استقلال داشتند که سیدحسین حسینی روی توپ اول واکنش نشان داد و روی توپ برگشتی بوحمدان نتوانست از موقعیت خوب گلزنی استفاده کند و ضربه او راهی اوت شد. در دقیقه 84 سینا شاه‌عباسی با خطایی که روی امیرحسین حسین‌زاده انجام داد و مقابل تک‌به‌تک شدن او با احسان مرادیان را گرفت، با کارت قرمز داور جریمه شد.

 اولین باخت آلومینیوم، توقف گل‌گهر

در سایر دیدارهای روز گذشته پیکان در بازی با پدیده به تساوی یک بر یک رسید. آزاده و صادق صادقی بازیکنان دو تیم و حسینی سرمربی پیکان با تصمیم داور از بازی اخراج شدند. تراکتور تبریز در ادامه نتایج ضعیف خود این بار مقابل ذوب‌آهن با یک گل شکست خورد. گل‌گهر سیرجان که بعد از رای کمیته انضباطی موفق به کسب پیروزی نشده میزبان مس رفسنجان بود به تساوی دو - دو رضایت داد. دیدار فجر شهیدسپاسی و هوادار هم در شیراز با تساوی بدون گل خاتمه یافت. نفت مسجدسلیمان در اصفهان میهمان نساجی مازندران بود و به تساوی یک - یک رسید. صنعت نفت آبادان هم در خانه به مصاف آلومینیوم اراک رفت و به برتری 3 بر یک رسید تا تیم رسول خطیبی نخستین شکست فصلش را تجربه کند.

مرتبط ها