کد خبر: 66779

افشین حاجی‌پور در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: جنگ آبی‌ها با فولاد در وسط زمین است

تیم نکونام لقمه گلوگیری برای استقلال است

در‌حال‌ حاضر می‌بینیم که نکونام دارد به جوان‌ها و بازیکنان رده‌های پایه فولاد بها می‌دهد. این در‌حالی است که خوزستان خودش منشأ فوتبالیست است و استان فوتبال‌خیزی محسوب می‌شود و نیاز ندارد تا بازیکن وارد کند.

به گزارش «فرهیختگان»،َ در یکی از مسابقات حساس هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال دو تیم استقلال و فولاد در ورزشگاه آزادی به‌مصاف هم می‌روند. استقلال با سه امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان و پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد و درصورت برتری مقابل فولاد خیالش از ادامه صدرنشینی راحت خواهد بود. با این حال آبی‌ها مقابل تیم اهوازی کار ساده‌ای ندارند خصوصا آنکه بعد از بازگشت نکونام، فولاد شکستی را تجربه نکرده است. آخرین تقابل دو تیم هم به فینال جام حذفی مربوط است که شاگردان نکونام توانستند تیم مجیدی را شکست دهند و حالا آبی‌ها به‌دنبال گرفتن انتقام آن بازی هم هستند. افشین حاجی‌پور یکی از نفراتی است که سابقه بازی در هر دو تیم را دارد. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی «فرهیختگان» درخصوص این بازی نکاتی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید.

 کار سخت فرهاد مقابل نکونام

این بازی حساسیت بالایی دارد و این موضوع به جایگاه تیم‌ها در جدول رده‌بندی برمی‌گردد. از یک‌طرف استقلال دوست دارد صدرنشینی را حفظ ‌کند و از سوی دیگر فولاد با جواد نکونام می‌خواهد به جمع مدعیان قهرمانی در روزهای پایانی نیم‌فصل اضافه شود. فولاد همیشه با جواد نکونام جلوی استقلال خوب نتیجه گرفته یا اینکه استقلال اگر هم این تیم را شکست داده به‌سختی این اتفاق افتاده و فولاد با نکونام لقمه گلوگیری برای استقلال بوده است؛ چراکه معتقدم نکونام به‌دنبال آن است تا در بازگشت دوباره به اهواز شایستگی‌های خود را نشان دهد. این در‌حالی است که از وقتی که او دوباره به اهواز آمده شرایط فولاد هم بهتر شده است.

 تغییر سیستم فولاد نسبت به فصل قبل

قطعا بازی حساسی پیش‌روی هر دو تیم است و من هم احساس خاصی به این بازی دارم؛ چراکه فعالیت خود را از فولاد شروع کرده و به پایان رساندم و استقلال را هم قلبا دوست دارم و امیدوارم که بازی خوبی را ببینیم و هر تیمی که شایستگی پیروزی را دارد بتواند سه امتیاز را از آن خود کند. فصل گذشته ایرادهایی به فولاد جواد نکونام گرفته و این‌طور عنوان می‌شد که او سیستم کی‌روش را دنبال می‌کند و به‌دنبال آن است تا تیم در لاک دفاعی فرو رفته و به‌دنبال ضدحملات باشد. من نمی‌گویم این سیستم ضعیف بود، اما سیستمی بود که نکونام می‌خواست از سرعت مهاجمان خود در ضدحملات استفاده کند و همین موضوع ایراداتی را به همراه داشت، اما از وقتی که جواد دوباره به فولاد برگشته سیستم فولاد حتی نسبت به سال گذشته تغییر کرده و دیگر خبری از ایرادهایی که پیشکسوتان خوزستانی از این تیم می‌گرفتند، نیست. من معتقدم سیستم تفکرات جواد نکونام در فصل‌جاری تغییر کرده است؛ چراکه این موضوع محسوس است که او سعی کرده تا سیستم تیم را هم تغییر دهد.

در‌حال‌ حاضر می‌بینیم که نکونام دارد به جوان‌ها و بازیکنان رده‌های پایه فولاد بها می‌دهد. این در‌حالی است که خوزستان خودش منشأ فوتبالیست است و استان فوتبال‌خیزی محسوب می‌شود و نیاز ندارد تا بازیکن وارد کند. این استان از پتانسیل بالایی برخوردار است و از قدیم به این شکل بوده است؛ از سوی دیگر تجربه جواد نکونام هم بیشتر شده و ارتباطاتش را قوی کرده است. با همه این تفاسیر فکر می‌کنم بازی امروز بازی خوبی بشود.

 آمار خوب تیم فرهاد

فرهاد مجیدی تیمی را درست کرده که آمارهای خوبی در لیگ امسال دارد از جمله کمترین گل‌خورده و بدون‌شکست بودن تا اینجای فصل (به همراه آلومینیوم اراک) و این تیم هم می‌آید تا با یک ساختار قوی دفاعی بازی خوب و هجومی را به نمایش بگذارد و 3 امتیاز را به‌دست بیاورد تا جایگاهش در صدر جدول تثبیت شود.

از وقتی که مجیدی به استقلال آمده با توجه به اینکه امسال تیم را از اول فصل خودش بسته و نسبت به شرایط تیم و بازیکنان آشنایی دارد، تفاوت‌های زیادی در نحوه بازی استقلال ایجاد‌شده و حالا او می‌داند که از بازی چه می‌خواهد و طوری با بازیکنان کار کرده که طرفین به یک درک متقابل از هم رسیده‌اند. در‌حال حاضر نیز پای ژستد هم به گل باز شده و آرمان رمضانی هم شرایط خوبی دارد و با وجود بهترین خط دفاع شرایط خط حمله استقلال نیز روزبه‌روز در‌حال بهتر شدن است.

در انتظار یک بازی جذاب

فکر می‌کنم تیم نکونام در یکی دو سال اخیر هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ توانمندی در سطح بالایی قرار دارد و از آنجایی که تفکرات جواد هم تغییر کرده و تیم از لاک دفاعی و سیستم تفکرات دفاعی فاصله گرفته است، باید انتظار یک بازی جذاب را از این تیم مقابل استقلال داشته باشیم. من معتقدم نکونام ایراداتش را تصحیح کرده و از سوی دیگر استقلال هم به‌دنبال آن است تا برای تثبیت صدرنشینی این دیدار را به نفع خود به پایان برساند. با توجه به اینکه هر دو تیم از ساختار خوب دفاعی بهره می‌برند، در این دیدار جنگ در وسط زمین است و مدیریت توپ و مالکیت آن حرف اول را خواهد زد و من احساس می‌کنم تیم‌ها بتوانند روی ارسال‌ها در بازی امروز نتیجه بگیرند.

 جنگ اصلی در مرکز میدان

با توجه به دفاع مستحکم هر دو تیم که بیشتر این نفرات امسال در اوج قرار دارند، جنگ در وسط زمین خواهد بود و اگر گلی هم برسد روی سانتر از جناحین این اتفاق می‌افتد و احساس می‌کنم با تفاضل یک گل یکی از این دو تیم برنده باشد. در هر صورت کمترین اشتباه در بازی امروز بیشترین جریمه را برای هر دو تیم خواهد داشت، هرچند احساس ‌می‌کنم هم استقلال و هم فولاد آنالیز خوبی از یکدیگر دارند. این در‌‌حالی است که نکونام همیشه با تفکرات خوب خود جلوی استقلال قرار می‌گیرد، اما استقلال هم به‌دنبال آن است تا برای تداوم صدرنشینی این بازی را با پیروزی پشت‌سر بگذارد. 

مرتبط ها