کد خبر: 66477

محمدجواد جمالی:

دولت برای باشگاه‌ها ورود کند مجلس برای تیم‌ملی

یک زمان‌هایی می‌شود که متاسفانه خودمان برای خودمان مشکل ایجاد می‌کنیم، این درحالی است که در بحث باشگاه‌ها باید دولت وارد عمل شود و در بحث تیم ملی هم مجلس.

محمدجواد جمالی، نماینده سابق مجلس: درحال حاضر اولویت اصلی فوتبال کشور، حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به‌شمار می‌رود و این درحالی است که شخص وزیر، رئیس مجمع هر دو باشگاه محسوب می‌شود و این یک امر خلاف است و یکی از ایراداتی که گرفته شده همین است. درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز همین مساله وجود داد و به‌نظر می‌رسد دولت و مجلس به‌نوعی نمی‌خواهند یعنی راضی نمی‌شوند فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی محسوب شود و دیگر سیستم آن‌طوری نیست که دولت بخواهد دخالت کند.

این موضوع را مدام امروز و فردا کرده و می‌برند و می‌آورند و ایرادهای بنی‌اسرائیلی می‌گیرند و می‌گویند چون ما به فدراسیون پول می‌دهیم و کمک مالی می‌کنیم، پس فدراسیون دولتی است، اما اینها هیچ‌کدام برای فیفا و ای‌اف‌سی مورد تایید نیست و آنها منتظر بهانه هستند تا ما را محروم کنند و در این زمینه شوخی هم ندارند، همان‌طور که در سالیان پیش این وضعیت به‌وجود آمد و در زمان صفایی‌فراهانی فدراسیون را تعلیق کردند و کار به کمیته انتقالی کشید، ضمن اینکه این اتفاق برای فدراسیون فوتبال کویت نیز رخ داد و به‌نظر من در شرایطی که تیم ملی دارد به جام‌جهانی می‌رود و کمتر از یک سال تا این رقابت‌ها وقت باقی است، تکلیف این قضیه باید هرچه سریع‌تر مشخص شود، اما متاسفانه عده‌ای هستند که در این مورد کارشکنی می‌کنند و این موضوع را که اولویت‌دار هم هست، مدام امروز و فردا می‌کنند تا رای داده شود و تازه بدویم دنبال کمیته‌های استیناف و ...

درست است که ورزش مساله اقتصادی اولویت‌دار مملکت نیست، اما برای خیلی از جوان‌ها امروزه این موضوع اهمیت دارد و خدای نکرده با این‌همه افتخارآفرینی و امیدآفرینی که تیم ملی فوتبال داشته و با این‌همه هزینه‌ای که برای فوتبال می‌شود، الان در شرف آن هستیم که هم تیم‌هایمان در آستانه حذف از آسیا هستند که کار خیلی سخت شده و هر لحظه امکان دارد این خبر اعلام شود و هم فدراسیون فوتبال در آستانه تعلیق شدن قرار گرفته است.

یک زمان‌هایی می‌شود که متاسفانه خودمان برای خودمان مشکل ایجاد می‌کنیم، این درحالی است که در بحث باشگاه‌ها باید دولت وارد عمل شود و در بحث تیم ملی هم مجلس. در این خصوص نیز حتی باید بحث مالیات‌ها نیز یک بار برای همیشه حل شود. درحالی‌که دو تیم مجموعا 300 میلیارد تومان به سازمان مالیاتی بدهکار هستند و نزدیک 20 سال است که مالیات نداده‌اند، اگر این تیم‌ها دولتی هستند پس مالیات چیست، در غیر این‌صورت چرا نمی‌پذیرند این دو تیم خصوصی شوند.

الان طرفداران ده‌ها میلیونی این تیم‌ها نگران هستند و دشمنان نیز از این قضیه سوءاستفاده می‌کنند. تیم ملی در آستانه مهم‌ترین رویداد جهانی فوتبال یعنی جام جهانی قرار دارد و به‌نظر من حیف است کار را به دقیقه 90 بکشیم و همه را در استرس بیندازیم. الان شما ببینید بهمن‌ماه صعود ما به جام جهانی قطعی می‌شود و امیدهای زیادی به این موضوع بسته شده، اما به یک‌باره اعلام می‌شود که فدراسیون فوتبال تعلیق شده است، چه حس و حالی باقی می‌ماند؟

همین الان بحث بعدی بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها است و این موضوع هم از اولویت‌های فیفا محسوب می‌شود و احتمالا یکی از پیگیری‌های اینفانتینو که می‌خواهد به ایران بیاید همین موضوع خواهد بود. بنابراین باید خیلی مسائل را زود تعیین‌تکلیف کنیم. فیفا وقتی اعلام کند شما محروم و معلق هستید، این دیگر بحث سیاسی نیست که بخواهیم این‌ور و آن‌ور آن را حل کنیم.

مرتبط ها