کد خبر: 66225

فعالان دانشجویی به «فرهیختگان» از نگرانی‌هایشان نسبت به بودجه سال آینده کشور گفتند

به مردم شوک وارد نکنید

موضوع حذف ارز 4200تومانی که در راستای حمایت از تامین کالاهای اساسی و جلوگیری از افزایش قیمت آنها وجود داشت، بار دیگر نگرانی‌هایی را برای وخیم‌تر شدن شرایط اقتصادی کشور ایجاد کرده است.

زهرا رمضانی، روزنامه‌نگار: ارائه لایحه بودجه 1401 از سوی سازمان برنامه‌وبودجه با وجود اینکه انتظار می‌رفت روزنه‌هایی برای برون‌رفت از شرایط امروز اقتصادی نمایان سازد، به محل تردید و نگرانی برای عده بسیاری تبدیل شده است. موضوع حذف ارز 4200تومانی که در راستای حمایت از تامین کالاهای اساسی و جلوگیری از افزایش قیمت آنها وجود داشت، بار دیگر نگرانی‌هایی را برای وخیم‌تر شدن شرایط اقتصادی کشور ایجاد کرده است. برخی کارشناسان براین باورند حدف ارز دولتی حتی اگر منجر به افزایش یارانه‌های نقدی هم شود، نمی‌تواند کمک ویژه‌ای به خانوارها به‌ویژه طبقات متوسط و ضعیف جامعه باشد. در این میان، اتحادیه‌ها و تشکل‌های بزرگ دانشجویی نیز تلاش می‌کنند با برگزاری برنامه‌های مختلف مطالبه‌گری خود را برای رسیدن به بهترین تصمیم در شرایط فعلی ادامه دهند. اوایل این هفته ۲۰ تشکل عضو دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای از محمد مخبر معاون‌اول رئیس‌جمهور، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی دعوت کردند تا با حضور در دانشگاه امیرکبیر پاسخگوی سوالات و ابهامات دانشجویان درخصوص تصمیم دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰تومانی باشند.

 ازاین‌رو سراغ اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی رفتیم تا برایمان از چگونگی ورود به مساله بودجه و یکی از مباحث مهم مطرح‌شده درباره بودجه 1401 بگویند.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

دبیر دفتر تحکیم وحدت: ‌
دولت شرایط مردم را در تبعات حذف ارز 4200تومانی لحاظ کند (لینک)
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی: ‌
در حال بررسی طرح‌های جایگزینی ارز 4200 تومانی هستیم (لینک)
 
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:
‌باید همه نگاه‌های موجود در عرصه اداره اقتصادی کشور مورد بررسی قرار بگیرد (لینک)
 
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:
بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز را می‌توان با تغییر ساختار بودجه‌ریزی حل کرد (لینک)

مرتبط ها