کد خبر: 66209

مدافع آلومینیوم اراک در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: هیچ اتفاقی نیفتاده است، به صدر برمی‌گردیم

جدول لیگ باید در داخل زمین شکل بگیرد نه بیرون آن

به حمایت‌ها اعتقاد ندارم، تیمی که زحمت بکشد قهرمان می‌شود

جدول لیگ باید در داخل زمین مسابقات سر و شکل لازم را بگیرد نه بیرون از آن. البته وارد بحث‌های حقوقی نمی‌شوم، چون صلاحیت این کار را ندارم و کلا هیچ اطلاعاتی از قوانین مطرح‌شده در این ماجرا ندارم. اما معتقدم زیبایی جدول لیگ به رقابت‌هایی است که در چارچوب مستطیل سبز رخ می‌دهد.

اردلان بزرگ‌نیا، روزنامه‌نگار: هرچند در 5 دوره گذشته تیم پرسپولیس قهرمان لیگ شده و نزدیک‌ترین رقبایش در کسب جام تیم‌های سپاهان اصفهان و استقلال تهران بودند، اما این فصل شرایط لیگ تغییر کرده و تیم‌های گل‌گهر سیرجان و آلومینیوم اراک نیز خودشان را به جمع مدعیان کسب عنوان قهرمانی رساندند. هر دو تیم توانستند در مقاطعی به صدر جدول لیگ هم برسند و البته گل‌گهر به‌تازگی به‌خاطر استفاده از بازیکن غیرقانونی با تنبیه سخت فدراسیون فوتبال روبه‌رو شده و نتایج چند بازی‌اش به سود حریفانش اعمال شده است. همین حکم باعث شد صدرنشینی آلومینیوم اراک هم زمان زیادی طول نکشد و تیم‌های سپاهان و استقلال جای این تیم را در رده بالای جدول از آن خود کنند. همه این اتفاقات بهانه‌ای بود تا به‌سراغ یکی از بازیکنان این تیم اراکی برویم و نظر او را درمورد این اتفاقات جویا شویم. رامتین سلیمان‌زاده، مدافع و کاپیتان سوم آلومینیوم اراک در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درمورد اتفاقات رخ‌داده اینچنین توضیح داده است.

صدرنشینی آلومینیوم زمان زیادی طول نکشید.

بله، متاسفانه اتفاقاتی رخ داد که باعث شد جابه‌جایی‌هایی در صدر جدول رخ دهد. البته الان بیشتر از اینکه ناراحت تیم آلومینیوم باشم، ناراحت تیم گل‌گهر و بازیکنان این تیم هستم. قطعا آنها زحمت زیادی در این فصل کشیده بودند تا بتوانند در لیگ شرایط خوبی را به‌دست بیاورند، اما حالا بازیکنان این تیم زحمات‌شان را ازدست‌رفته می‌بینند. خب این شرایط واقعا ناراحت‌کننده است. وقتی خودمان را جای آنها می‌گذاریم، واقعا متوجه می‌شویم چه شرایط سختی را دارند تجربه می‌کنند. این اتفاق نمی‌تواند باعث خوشحالی ما فوتبالیست‌ها باشد.

ظاهرا تاثیر بدی هم روی روند حرکتی تیم آلومینیوم گذاشته است!

بله، روی کار ما هم تاثیر منفی گذاشت. من اصلا از این اتفاقاتی که در صدر جدول لیگ رخ داده خرسند و خوشحال نیستم. حقیقتا چنین احکامی را هم نمی‌پسندم. جدول لیگ باید در داخل زمین مسابقات سر و شکل لازم را بگیرد نه بیرون از آن. البته وارد بحث‌های حقوقی نمی‌شوم، چون صلاحیت این کار را ندارم و کلا هیچ اطلاعاتی از قوانین مطرح‌شده در این ماجرا ندارم. اما معتقدم زیبایی جدول لیگ به رقابت‌هایی است که در چارچوب مستطیل سبز رخ می‌دهد.

چقدر از این حکم متضرر شده‌اید؟

شاید این حکم به سود تیم‌هایی مثل استقلال و سپاهان شد، اما به‌نظرم از این امتیازات نه تیمی سود می‌برد نه تیمی ضرر می‌کند. هدف ما رسیدن به صدر جدول لیگ برتر است و خب تا اینجا یک‌بار به هدف‌مان رسیده‌ایم و می‌دانم که بازهم به این هدف خواهیم رسید. به‌نظرم هیچ اتفاقی نیفتاده و ما بازهم به صدر جدول برمی‌گردیم و در کورس قهرمانی باقی خواهیم ماند. شاید کمیته استیناف رای کمیته انضباطی را بشکند و شرایط دوباره تغییر کند. به‌نظر من با یک یا دو یا سه امتیاز نمی‌توان یک تیم را متضرر ببینیم. قبلا هم این اتفاقات در فوتبال افتاده و حتی برخی از همین تیم‌ها در ادامه راه به مقام قهرمانی هم رسیده‌اند.

هنوز این بحث داغ است که می‌خواهند تیمی خاص قهرمان این فصل لیگ شود. شما چه اعتقادی دارید؟

متاسفانه از این حرف‌ها زیاد مطرح شده و می‌شود. واقعیت این است که اگر می‌خواهیم در فوتبال پیشرفت کنیم، باید تلاش‌مان را افزایش دهیم. زمانش رسیده که به این بحث‌ها پایان دهیم. تیمی مثل پرسپولیس اگر 5 سال قهرمان لیگ شده، از روی شانس یا حمایت نبوده است. یک تیم اگر زحمت نکشد و منتظر حمایت یا شانس باشد، اصلا به نتیجه نمی‌رسد. به‌نظرم این بحث‌ها اصلا در شأن و جایگاه فوتبال ما نیست و نباید به این بحث‌ها دامن بزنیم. امسال هر تیمی بیشتر زحمت بکشد قهرمان خواهد شد.

چقدر شانس قهرمان شدن در این فصل را دارید؟

خدا را شکر ما این فصل را خیلی خوب شروع کرده‌ایم. یک تیم کاملا همدل را تشکیل داده‌ایم و همه پشت هم هستیم. اما حقیقتا نمی‌خواهیم به موضوع قهرمانی فکر کنیم. می‌خواهیم بازی‌به‌بازی پیش برویم و هدف نهایی‌مان را به مرور بسازیم. نمی‌خواهیم با موضوع قهرمانی تمرکزمان را از دست بدهیم. ما برای تیم‌های سپاهان، استقلال و پرسپولیس احترام زیادی قائل هستیم، اما قطعا رقیب سختی برای آنها باقی خواهیم ماند. کارمان سخت است، اما با همدلی این سختی را پشت‌سر خواهیم گذاشت. درحال حاضر حس خوبی به آینده داریم و می‌خواهیم این حس خوب را در ادامه مسابقات حفظ کنیم.

باتوجه به علاقه‌مندی زیاد به تیم‌های سرخ‌آبی یا تیم سپاهان خیلی‌ها معتقدند حضورتان در اینجای جدول روی حوادث فوتبال بوده است.

به این تفکرات و حرف‌ها اصلا کاری نداریم. با شانس به اینجا نرسیده‌ایم و برایش خیلی زحمت کشیده‌ایم. در ادامه راه هم تلاش می‌کنیم این حرف‌ها از ذهن بقیه خارج شود.

حالا باید با تیم گل‌گهر زخم‌خورده دیدار کنید!

وقتی می‌گویم کارمان سخت است بی‌دلیل این حرف را نمی‌زنم. ما باید حالا با تیمی بازی کنیم که با حکم کمیته انضباطی نتیجه چند بازی‌اش را از دست داده است. پس با انگیزه زیاد به‌سراغ ما می‌آیند. باید سعی کنیم خستگی بازی حذفی را سریع از تن بیرون کنیم تا با قدرت مقابل این تیم قرار بگیریم. در جام حذفی با سختی تیم فجر را بردیم و باید سریعا ریکاوری خوبی داشته باشیم و آماده بازی با گل‌گهر شویم.

مرتبط ها