کد خبر: 65786

آیت الله اعرافی:

حرفه‌های بی‌ربط این نادان نه ریشه در تسنن دارد نه شیعه

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به سخنان اخیر فردی درباره اهل بیت (ع) گفت: این نادان حرف‌های بی ربطی زد که نه ریشه در تسنن و نه ریشه در شیعه دارد و بازی در میدان دشمنان اسلام است.

به گزارش «فرهیختگان»  به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار طی سخنانی با اشاره در پیش بودن ایام فاطمیه به جایگاه و منزلت این بانوی اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: معارفی که در شأن این بانوی بزرگ وجود دارد و سنت و سیره فاطمی در اندازه یک‌رشته و گرایش علمی است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام ابراز داشت: جمله و حدیثی که از پیامبر اسلام نقل شده و فریقین هم نقل کرده است که شاید یکی از روایان آن عایشه باشد نماز حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است که ایشان به این مضمون می‌فرمایند: وقتی فاطمه زهرا (س) به نماز می‌ایستد نور نماز او آسمان‌ها را روشن می‌کند آن‌طوری که خورشید زمین را روشن می‌کند.

وی ادامه داد: مقصود در این حدیث کواکب غیبی و عالم ملائکه است در واقع نماز فاطمه (س) بر عوامل نور قالب می‌شود و آن‌ها را نورانی می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان داشت: در واقع زمانی که این بانو به محراب نماز می‌رود نور او عالم غیب و ملائکه را روشن می‌کند.

وی افزود: این نور قاهر معرفت و صفای باطن حضرت فاطمه زهرا (س) است که آسمان ها را روشن می‌کند.

آیت‌الله اعرافی در ادامه به صحبت‌های اخیر امام‌جمعه آزادشهر اشاره کرد و بیان داشت: این نادان حرف‌های بی ربطی زد که نه ریشه در تسنن و نه ریشه در شیعه دارد و بازی در میدان دشمنان اسلام است. این نهایت خامی و نادانی است و افراد قلیل نادان هم باید بدانند که ایران محب اهل‌بیت (ع) از همه ادیان و مذاهب و شیعه سرافراز هرگز در برابر این نادانی و بازی در میدان دشمن و شیطان کوتاه نخواهد آمد و این صداهای منحوس شیطانی خاموش خواهد شد.

 

مرتبط ها