کد خبر: 65110

جلو آمدن کارگزار استقلال با نام یک شرکت دیگر، مخالفت با تیراژه‌فیلم

صدری قرارداد۶۳۰ میلیاردی بست، حالا منتظر مدیرعاملی است!

باشگاه: کارگزار ما خصوصی است و از جایی معرفی نشده

پرسپولیس از کارگزار درخواست کرده هر ماه دریافتی داشته باشد. با توجه به درآمدزایی کارگزار از تبلیغات محیطی دست آنها هم باز است تا هر ماه حساب پرسپولیسی ها را شارژ کنند. با این اتفاق از این پس هر ماه بازیکنان درصدی از قراردادشان را دریافت می‌کنند.

روزبه دلاور، روزنامه‌نگار: پس از مدت‌ها کش‌وقوس و بلاتکلیفی بالاخره کارگزار باشگاه پرسپولیس هم مشخص شد. مدیران پرسپولیس ابتدا با کارگزار فعلی باشگاه استقلال وارد مذاکره شدند اما پس از آنکه به تفاهم‌ ختم نشد به‌سراغ گزینه‌های دیگر رفتند. یکی از مسئولان پرسپولیس در همین ارتباط به «فرهیختگان» گفت: «چند گزینه دیگر هم به ما پیشنهاد دادند اما با دقت به جزئیات آن پرداختیم و حاضر نشدیم تحت هر شرایطی قرارداد ببندیم. کارگزار فعلی باشگاه استقلال با تغییر نام شرکت خود هفته پیش هم با ما وارد مذاکره شد اما نمی‌خواستیم با آنها قرارداد ببندیم.»

همان‌طور که دیروز باشگاه پرسپولیس اعلام کرد نام کارگزار جدید این باشگاه شرکت ایده‌پویان ماژ است، یک آژانس تبلیغاتی با مدیریت و مالکیت فردی به‌نام بهنام سعید. از این شرکت به‌جز فعالیت در یک سایت و صفحه اینستاگرامی و تبلیغاتش در بعضی بیلبوردهای خیابان‌های تهران اطلاعات بیشتری در دسترس نیست. قراردادی که طبق اعلام صدری، سرپرست پرسپولیس سقف آن به ۶۳۰میلیارد تومان می‌رسد. پرسپولیس و کارگزار جدید قراردادی به مدت سه‌سال به امضا رساندند. البته اسپانسر متعهد شده برای هرسال 20درصد به کف قرارداد اضافه کند.

 سازمان بازرسی مانع قرارداد با تیراژه‌فیلم شد؟

باشگاه پرسپولیس قبل از اینکه با شرکت ایده‌پویان ماژ به‌عنوان کارگزار به توافق برسد مذاکراتی با شرکت تیراژه‌فیلم داشت، شرکتی که رئیس آن سابقه چندین‌ساله در صداوسیمای ایران دارد. آن شرکت پیشنهاد ۶۰۰میلیارد تومانی به پرسپولیسی‌ها داده بود اما با رسانه‌ای‌شدن این قرارداد، شنیده شد سازمان بازرسی به دو تا سه بند آن ایراد گرفت. یکی از آن بندها عدم‌ رعایت در بحث فیرپلی مالی بود که قبل‌تر در «فرهیختگان» به آن اشاره کردیم. همین مساله هم سبب شد قرارداد با تیراژه‌فیلم‌ کنسل شود و پرسپولیسی‌ها سراغ کارگزار دیگری بروند.

 درآمد 10 میلیاردی از هر بازی

کارگزار جدید پرسپولیس تعهد داده برای هر بازی خانگی مبلغ 10میلیارد تومان به حساب این تیم واریز کند. از بازی آینده پرسپولیس مقابل هوادار، قرمزها 10بازی خانگی دیگر در پیش دارند که با این حساب ۱۱۰میلیارد تومان دریافتی پرسپولیس از تبلیغات محیطی می‌شود که کارگزار متعهد به پرداخت آن است. پرسپولیس در هر بازی از جام‌حذفی که میزبان باشد‌ هم مبلغ 10میلیارد تومان از کارگزارش دریافت می‌کند. درواقع به تعداد بازی‌های خانگی جام‌حذفی و لیگ این مبلغ پرداخت خواهد شد.

 دریافتی ماهانه

پرسپولیس از کارگزار درخواست کرده هر ماه دریافتی داشته باشد. با توجه به درآمدزایی کارگزار از تبلیغات محیطی دست آنها هم باز است تا هر ماه حساب پرسپولیسی‌ها را شارژ کنند. با این اتفاق از این پس هر ماه بازیکنان درصدی از قراردادشان را دریافت می‌کنند.

 3 ضمانت اجرایی برای کارگزار

باشگاه پرسپولیس از کارگزار سه ضمانتنامه اجرایی دریافت کرده تا اسپانسر راهی برای فرار از قراردادش نداشته باشد! از جزئیات این ضمانتنامه‌ها هنوز خبری به بیرون درز پیدا نکرده اما به‌نظر می‌رسد خیال پرسپولیسی‌ها راحت است که مو لای این قرارداد نمی‌رود.

۵۲۰ میلیارد تومان دیگر چگونه تامین می‌شود؟

همان‌طور که اشاره کردیم ۱۱۰‌میلیارد تومان از پرداختی کارگزار به پرسپولیس قرار است از طریق ۱۱بازی خانگی این ‌تیم و تبلیغات محیطی تامین شود اما از ۵۲۰میلیارد تومانی که کارگزار متعهد به پرداخت شده ۲۲۰میلیارد تومان از طریق تبلیغات روی پیراهن و فضای مجازی است و مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان ‌درصورت فراهم‌شدن پرداخت حق پخش تلویزیونی محقق خواهد شد که البته باید در نظر داشت با توجه ‌به اینکه فوتبال ما سال‌هاست درآمدی از حق پخش نداشته به‌نظر نمی‌رسد مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان‌ تضمینی برای پرداخت داشته باشد و از این نظر دست کارگزار باز است!

 سرپرست پرسپولیس منتظر حکم مدیرعاملی

صدری، سرپرست باشگاه پرسپولیس از اینکه توانسته در واپسین روزهای عمر سرپرستی‌اش در پرسپولیس با کارگزار قرارداد ببندند خوشحال است و خوش‌بینانه منتظر تصمیم وزیر ورزش برای انتخاب مدیرعامل است. امضای قرارداد با کارگزاری که شاید‌ تاییدی برای حکم قطعی مدیرعاملی صدری در پرسپولیس باشد. صدری مدعی است ۴۰میلیارد تومان بدهی بودیمیر و کالدرون را که میراث مدیران قبلی بوده پرداخت کرده است، ولی با این حساب منابع نزدیک به وزیر ورزش می‌گویند او کماکان بر این باور است که صدری باید عضو هیات‌مدیره بماند و شخص دیگری به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شود و شاید به همین دلیل درست در روزی که خبر عقد قرارداد با کارگزار منتشر شد خبر رسید سجادی بعد از علی شجاعی(استاندار سابق خراسان‌شمالی) برای مدیریت پرسپولیس با محمد علیپور، مدیر پیشین تراکتورسازی هم مذاکره کرده است.

 باشگاه: کارگزار ما خصوصی است

پرسپولیسی‌ها معتقدند کارگزار آنها نسبت به کارگزار استقلالی‌ها سرشناس‌تر است. با لشگری، روابط‌عمومی باشگاه تماس گرفتیم تا درباره کارگزار اطلاعاتی به ما بدهد که او به گفتن همین‌ چند جمله بسنده کرد: «کارگزار پرسپولیس خصوصی است و از هیچ جایی هم به ما معرفی نشده است.» لشگری معتقد بود بعضی کارگزارها هیچ اطلاعاتی نمی‌دهند‌ شاید دلیل‌شان این باشد که نمی‌خواهند کارشان لو برود و‌ دست زیاد شود!

مرتبط ها