کد خبر: 64881

«فرهیختگان» همزمان با برگزاری نشست هیئات دانشجویی در مشهد بررسی کرد

هیات‌ها برای روزهای پساکرونا دانشگاه آماده می‌شوند

دهه دوم آذرماه امسال، بالاخره بعد از 2 سال برخی منتخبان هیات‌های دانشجویی در مشهد گردهم آمدند تا در حضور مسئولان مختلف نهاد مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها موضوعات مختلف مرتبط با هیات را تبیین کنند. اتفاقی که با توجه به حضوری شدن دانشگاه‌ها و بازگشت دوباره دانشجویان به فضای علمی، می‌تواند نقشه راه پیش روی هیات‌های دانشجویی را تا حد زیادی مشخص کند.

زهرا رمضانی، روزنامه‌نگار: هیات‌های دانشجویی مانند تشکل‌هایی که میزبان دانشجویان هستند، به محلی برای گعده‌های این قشر تبدیل شده‌اند. هیات‌هایی که هرچند ترافیک فعالیت‌هایشان در مراسم‌های عزاداری و ایام محرم و صفر است، اما این بدان معنی نیست که در مشکلاتی مانند سیل و زلزله، در کنار دیگر تشکل‌ها قرار نگیرند. هیات دانشجویی در اصل به محلی برای روشنگری و ساخت دانشجویان تبدیل شده است؛ به‌طوری‌که رهبری نیز در دیدار اربعین‌شان با نمایندگان هیات‌های دانشجویی به نقش سنگین این هیات‌ها در تبیین اشاره کردند. نکته قابل توجه درباره این هیات‌ها آن است که دانشجویان فعال در آنها طی سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا بحث توجه به همنوع را نیز را نیز سرلوحه کارهایشان قرار دهند، به‌طوری‌که بارها و بارها خبر فعالیت‌های عام‌المنفعه برخی از هیات‌های دانشجویی رسانه‌ای شده و این مهم در دوران همه‌گیری نیز به دلیل غیرحضوری شدن دانشگاه‌ها، بیش از پیش خودنمایی می‌کند. دهه دوم آذرماه امسال، بالاخره بعد از 2 سال برخی منتخبان هیات‌های دانشجویی در مشهد گردهم آمدند تا در حضور مسئولان مختلف نهاد مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها موضوعات مختلف مرتبط با هیات را تبیین کنند. اتفاقی که با توجه به حضوری شدن دانشگاه‌ها و بازگشت دوباره دانشجویان به فضای علمی، می‌تواند نقشه راه پیش روی هیات‌های دانشجویی را تا حد زیادی مشخص کند.

در این رابطه مطالب زیر را بخوانید:

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها: هیات‌های دانشجویی ظرفیت بالایی در تحقق رسالت‌ها دارند (لینک)
 
مسئول هیات دانشجویی نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها:‌ حضوری شدن دانشگاه‌ها فعالیت هیات‌های دانشجویی را همانند گذشته پررنگ خواهد کرد (لینک)

مرتبط ها