کد خبر: 64717

«فرهیختگان» در گفت‌وگو با فعالان دانشجویی به مناسبت روز مجلس بررسی کرد

کارهای بر زمین‌ مانده مجلس از نگاه دانشجویان

از مهم‌ترین دغدغه‌های تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی، بحث شفافیت‌سازی آرا و فعالیت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که به گفته مسئولان تشکل‌ها می‌تواند فتح بابی برای بهبود معضلات و چالش‌های کشور و پاسخگویی به مطالبه مردم و به‌ویژه جوانان و دانشجویان باشد.

یگانه عرب، روزنامه‌نگار:  مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نهادی مهم و تاثیرگذار در کشور باید با تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی تعامل و گفتمان داشته باشد و در این مسیر از نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی قشر جوان نخبه کشور بهره‌مند شود و در مسیر بهبود معضلات کشور، بررسی طرح‌ها و ... گام بردارد. با توجه به پیگیری مطالبات مردم توسط تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی، نمایندگان مجلس باید در جمع مردم حاضر و از این دغدغه‌ها خبردار شوند و پیگیر این مطالبات باشند. از مهم‌ترین دغدغه‌های این تشکل‌ها و اتحادیه‌ها، بحث شفافیت‌سازی آرا و فعالیت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که به گفته مسئولان تشکل‌ها می‌تواند فتح بابی برای بهبود معضلات و چالش‌های کشور و پاسخگویی به مطالبه مردم و به‌ویژه جوانان و دانشجویان باشد.

به مناسبت روز مجلس شورای اسلامی با چند تن از مسئولان بخش‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مختلف و اتحادیه‌های دانشجویی درخصوص نحوه تعامل و ارتباط این بخش‌ها با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مطالبه‌های دانشجویان و جوانان از نمایندگان مجلس، پیشنهادهایی برای بهبود فعالیت‌ها و عملکردهای آنها و ... گفت‌وگوهایی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

مسئول سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:
نمایندگان مجلس باید از ظرفیت جوانان متخصص در شوراهای مشورتی بهره‌مند شوند (لینک)
 
مسئول قرارگاه انقلاب بسیج دانشجویی علم و صنعت:
تعامل نمایندگان مجلس با تشکل‌های دانشجویی، مطالبه‌ای که بی‌جواب مانده است (لینک)
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی:
شفافیت‌سازی فعالیت نمایندگان مجلس، مطالبه‌ای که باید رای بیاورد (لینک)
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله:
پیگیری درخواست‌های رزیدنت‌ها باید در اولویت فعالیت‌های نمایندگان مجلس باشد (لینک)

مرتبط ها