کد خبر: 64527

داور نخستین رویداد ملی صنایع خلاق:

استقبال از نخستین دوره رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی بی‌نظیر بود

از لحاظ پراکندگی جغرافیایی طرح‌های ارائه‌شده، با یک تنوع چشمگیر مواجه شدیم و واقعا از تمام نقاط ایران آمده بودند. به نظر من نقطه‌قوت این رویداد حضور خود دانشجویان و اعضای هیات‌علمی بود که در این رویداد پابه‌پای منتورهایشان در مرحله اول و مشاوران‌شان در مرحله بعد جلو آمدند و سپس حضور مناسبی هم در رویداد داشتند.

کامران صفوی، داور نخستین رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص ارزیابی کمی و کیفی نخستین دوره بیان کرد: «به نظرم این یک شروع خوب بود و برای گام اول بهترین اتفاق را رقم زد. شاید انتظار خود ما هم این نبود که هم از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان که ۶۰۰ طرح را در مرحله اول ارائه دادند و از میان آنها ۶۰ طرح به مرحله نهایی راه یافت و هم از نظر کیفی، با چنین آثاری مواجه شویم. این برای خود من جای تامل داشت که در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی چه دستاوردهایی داشتیم که از وجودشان بی‌اطلاع بودیم و شخصا فکر نمی‌کردم این‌قدر قوی باشند.»

وی افزود: «از لحاظ پراکندگی جغرافیایی طرح‌های ارائه‌شده، با یک تنوع چشمگیر مواجه شدیم و واقعا از تمام نقاط ایران آمده بودند. به نظر من نقطه‌قوت این رویداد حضور خود دانشجویان و اعضای هیات‌علمی بود که در این رویداد پابه‌پای منتورهایشان در مرحله اول و مشاوران‌شان در مرحله بعد جلو آمدند و سپس حضور مناسبی هم در رویداد داشتند.»

صفوی در ادامه عنوان کرد: «ما تقریبا کسی را نداشتیم که از میان ۲۰ شرکت‌کننده روزانه، در موعد مقرر حضور پیدا نکند و کارش را ارائه ندهد. این اولا نشانه‌ای از اهمیتی بود که این رویداد برای شرکت‌کنندگان داشت و ثانیا نشان می‌داد منتورهایی که در این رویداد حضور داشتند، همگی افرادی بودند که چندین سال در حوزه‌های فناوری درگیر بودند و خیلی خوب توانستند این افراد را در کنار هم قرار بدهند. به نظر من این رویداد نقاط قوت خیلی خوبی داشت.»

وی گفت همچنین یک فرهنگ‌سازی در دانشگاه آزاد صورت گرفت که ما علاوه‌بر بحث‌های فناورانه و نوآورانه‌ای که در حوزه معاونت علمی، تحقیقات، فناوری و نوآوری داشتیم، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد هم آمد و گام بسیار بزرگی در حوزه فرهنگی برداشت. ما باید دانشجویان این حوزه را در کل کشور شناسایی می‌کردیم تا بعد اینها بیایند و در این رویداد شرکت کنند که به نظرم این هدف محقق شد.  این داور درخصوص تاثیر این رویداد بر گسترش ایده توجه به خلاقیت‌های نو در سراسر کشور افزود: «همه کسانی که در این رویداد شرکت کردند دانشجویان یا اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد بودند و همه اینها پس از شرکت در این برنامه با ادبیات کسب‌وکار، فناوری و رویکرد تجاری آشنا شدند. همه این افراد سفیران ما در دانشگاه‌هایشان و در نقاط مختلف کشور هستند. وقتی این دوستان به شهرهایشان برمی‌گردند و بازخوردی که از این رویداد داشتند را به واحدهای دانشگاهی‌شان منتقل می‌کنند، صددرصد ما سال آینده شاهد این خواهیم بود که تعداد بسیار زیادی از طرح‌هایی که مفید هستند، ارائه خواهند شد.»

صفوی درخصوص استقبالی که از نخستین رویداد صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد صورت گرفت، توضیح داد: «در این رویداد، هم از سمت صنایع خلاق، شرکت‌کننده‌های فراوانی حضور داشتند و هم از سمت فناوری‌های فرهنگی. اینها دو بخش بودند و از هر دو بخش افرادی در داخل یک مجموعه آمدند و بررسی شدند. شاید تابه‌حال به ذهن کسی نرسیده بود که ما بیاییم و این خلاقیت‌های دانشجویان را برجسته کنیم و باعث ظهور و بروز آن بشویم و اینها را بتوانیم از لحاظ کسب‌وکار حمایت کنیم. این اتفاق با حضور و حمایت خود دکتر طهرانچی و معاونان او رقم خورد. من فکر می‌کنم این اتفاق می‌تواند روی دانشگاه‌های دیگر کشور هم تاثیر قوی و جالب‌توجهی بگذارد.»

مرتبط ها