کد خبر: 64435

سردار آماده جدایی از زنیت می‌شود

آتالانتا در انتظار آزمون

ماجرای ماندن یا جدایی سردار آزمون از زنیت همچنان مبهم است و همچنان رسانه‌ها از احتمال حضورش در باشگاه‌های مختلف ازجمله آتالانتا، لیون و فنرباغچه صحبت می‌کنند.

به گزارش «فرهیختگان»، سردار آزمون با مصدومیتی بدموقع شانس بازی در دیدار برگشت زنیت برابر مالمو در لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد و البته تیمش خوش‌شانس بود که در دیداری پرحادثه و با وجود 10نفره شدن درنهایت موفق شد برابر حریف سوئدی خود یک امتیاز گرفته و حضورش در لیگ اروپا را قطعی کند. گفته می‌شود او به تمرینات گروهی برگشته و آسیب‌دیدگی‌اش برطرف شده؛ اما هنوز مشخص نیست می‌تواند در دیدار عصر امروز تیمش برابر زسکای مسکو به میدان برود یا خیر. از سوی دیگر ماجرای ماندن یا جدایی او از زنیت همچنان مبهم است و همچنان رسانه‌ها از احتمال حضورش در باشگاه‌های مختلف ازجمله آتالانتا، لیون و فنرباغچه صحبت می‌کنند.

سایت «تی‌وی سن‌پترزبورگ» درباره شرایط آزمون پس از مصدومیت می‌نویسد: «پس از دیدار برابر مالمو بازیکنان زنیت فرصت زیادی برای استراحت و ریکاوری نداشتند و باید به‌سرعت از سوئد به روسیه برمی‌گشتند تا برای دیدار روز یکشنبه برابر زسکای مسکو آماده شوند. سردار آزمون به‌دلیل مصدومیت فرصت حضور در بازی اروپایی تیم را از دست داد اما گفته می‌شود شرایط بهتری نسبت به قبل دارد و توانسته در تمرینات گروهی تیمش نیز حاضر شود. در این شرایط این احتمال وجود دارد که در دیدار حساس برابر زسکای مسکو بتواند راهی زمین شود اما بنا به گفته کادر پزشکی تیم هنوز شرایط او کاملا مشخص نیست و در روز بازی تصمیم گرفته خواهد شد که می‌تواند برای زنیت بازی کند یا نه. از طرف دیگر سرگئی سماک، سرمربی تیم نیز پیش از مصاف با زسکا گفت که احتمالا از همان ترکیب دیدار برابر مالمو در مسابقه لیگ استفاده خواهد کرد و به نظر نمی‌رسد تیمش تغییر مهمی برای این مسابقه داشته باشد. به این ترتیب احتمالا آزمون از روی نیمکت کار را آغاز خواهد کرد و با توجه به شرایطی که دارد بعید است از ابتدا بتواند فرصت بازی پیدا کند.»

آتالانتا آماده ارائه پیشنهاد

از طرف دیگر یکی از نگرانی‌های مهم هواداران زنیت در ماه‌های اخیر احتمال جدایی سردار آزمون از این باشگاه در انتهای فصل است که می‌تواند در روند نتیجه‌گیری این تیم موثر باشد. آزمون در سال‌های اخیر از بهترین مهاجمان زنیت بوده و نقش مهمی در موفقیت‌های تیمش و همچنین سه عنوان قهرمانی پیاپی در لیگ داشته است. عدم تمدید قرارداد این ملی‌پوش ایرانی باعث شده او احتمالا در پایان فصل به‌عنوان بازیکن آزاد تیمش را ترک کند. البته رسانه‌های روسی معتقدند آزمون شاید در ژانویه به لیون فرانسه فروخته شود تا پولی از فروش او نصیب باشگاه شود.

آتالانتا یکی دیگر از باشگاه‌هایی است که به‌شدت به خرید آزمون علاقه دارد و سایت «کالچو آنلاین» در این‌باره نوشته است: «در روزهای اخیر شایعاتی درباره جابه‌جایی بازیکن بین آتالانتا و زنیت روسیه شنیده می‌شود اما اومبرتو مارینو، مدیر باشگاه ایتالیایی فعلا ترجیح می‌دهد درباره آن صحبت نکند. او در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا چنین جابه‌جایی‌ای ممکن است رخ دهد، این‌گونه پاسخ می‌دهد: «معاوضه میرانچوک با آزمون؟ به نظر شما کمی زود سراغ این موضوع نرفته‌اید؟ ما تازه در ماه نوامبر هستیم و هنوز بیش از یک ماه دیگر تا باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی باقی مانده است.» سردار آزمون بازیکنی است که در خط حمله زنیت نمایش خوبی داشته و حالا به‌دنبال تغییر فضا و بازی در لیگی جدید است. او در گذشته با دو باشگاه میلان و رم هم لینک شده بود و حالا آتالانتا به‌عنوان دیگر تیم ایتالیایی سراغ خرید او رفته است. این بازیکن 26ساله مدت‌هاست که موردتوجه باشگاه‌های اروپایی قرار دارد و مهاجمی با مشخصات او می‌تواند خریدی خوب برای آتالانتا باشد. آزمون آمار بسیار خوبی در گلزنی دارد و از سال 2019 که به زنیت پیوسته، در 77 بازی لیگ 52 گل زده است. قرارداد این بازیکن در تابستان آینده به پایان می‌رسد و در چنین شرایطی مدیران آتالانتا می‌توانند در زمستان او را با قیمت مناسبی به خدمت بگیرند و البته ظاهرا تصمیم دارند به‌عنوان بخشی از این انتقال میرانچوک را که چندان مورد استفاده گاسپرینی قرار ندارد به زنیت واگذار کنند.»

از طرف دیگر سایت «اسپورت‌دیلی» روسیه معتقد است یافتن جانشین برای این مهاجم ایرانی به اندازه‌ای که در ابتدا تصور می‌شد، کار سختی نیست: «حدود یک ماه دیگر پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی باز می‌شود و زنیت اگر می‌خواهد سردار آزمون را به‌عنوان بازیکن آزاد از دست ندهد باید او را در ژانویه بفروشد. زنیت به‌دنبال تمدید قرارداد او بود؛ اما ظاهرا تصمیم او برای ترک سن‌پترزبورگ جدی است و می‌خواهد در یکی از 5 لیگ معتبر اروپایی بازی کند. شاید جدایی این بازیکن برای زنیت مشکل‌ساز باشد اما به نظر نمی‌رسد پر کردن جای خالی‌اش کار سختی باشد. زنیت با هدایت سرگئی سماک فوتبالی تهاجمی را به نمایش می‌گذارد و این تاکتیک باعث می‌شود آزمون و آرتم زیوبا در خط حمله فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشته باشند و به این ترتیب آمار گلزنی‌شان هم بالا می‌رود. آمار گلزنی آزمون پیش از حضور در زنیت نشان می‌دهد که او در هر فصل گل‌های زیادی به ثمر نرسانده و درنتیجه زنیت اگر مهاجمی خوب را به ترکیب خود اضافه کند می‌تواند همین روند را در خط حمله ادامه دهد.»

مرتبط ها