کد خبر: 64283

در روزی که استقلال در سیرجان متوقف شد، پرسپولیس دو گل زد ولی یک هیچ برد

ورود خارجی‌ها، دودی‌ها و VAR ممنوع!

هفته ششم لیگ برتر روز گذشته با انجام ۸ دیدار در شهرهای مختلف برگزار شد که در مهم‌ترین رقابت‌ها استقلال در سیرجان برابر گل‌گهر به تساوی رسید، آلومینیوم صدرنشین برابر هوادار متوقف شد، سپاهان در شیراز مقابل فجرسپاسی به برتری رسید و پرسپولیس هم در تهران نفت‌آبادان را شکست داد.

به گزارش «فرهیختگان»، هفته ششم لیگ برتر روز گذشته با انجام ۸ دیدار در شهرهای مختلف برگزار شد که در مهم‌ترین رقابت‌ها استقلال در سیرجان برابر گل‌گهر به تساوی رسید، آلومینیوم صدرنشین برابر هوادار متوقف شد، سپاهان در شیراز مقابل فجرسپاسی به برتری رسید و پرسپولیس هم در تهران نفت‌آبادان را شکست داد. با این نتایج سپاهان در پایان هفته ششم به صدر جدول رسید و آلومینیوم، استقلال و پرسپولیس هم در رده‌های بعدی جای گرفتند.

 هت‌تریک تساوی استقلال

تیم فوتبال استقلال از ساعت 16 در ورزشگاه شهید سلیمانی به مصاف گل‌گهر رفت. این دیدار در شرایطی که دو تیم موقعیتی روی دروازه‌ها خلق نکردند، با تساوی بدون‌گل به پایان رسید. استقلالی‌ها که قبل از بازی به آنها اطلاع داده شد دو بازیکن خارجی‌شان نمی‌توانند در ترکیب قرار بگیرند، با این تساوی 12 امتیازی شدند و در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفتند. این سومین تساوی پیاپی استقلال بود تا در این زمینه هت‌تریک کنند. شاگردان امیر قلعه‌نویی با 10 امتیاز در جایگاه پنجم ایستادند.

در ترکیب گل‌گهر، محمدحسین اکبر‌منادی، آرمین سهرابیان، علیرضا علیزاده، مهدی تیکدری (68‌- رضا شکاری)، فرشید باقری (46- نوید آشوری)، میلاد زکی‌پور، سعید صادقی (3+90 امیررضا آرتا)، مسیح زاهدی، محمدرضا خانزاده، امین پورعلی، اریک باگناما (68- محمد آقاجان‌پور) قرار گرفتند و برای استقلال هم علیرضا رضایی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی، متین کریم‌زاده (46- جعفر سلمانی)، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، سعید مهری (46- رضا آذری)، وریا غفوری، امین قاسمی‌نژاد (46- ارسلان مطهری) و محمدرضا آزادی (86- امیرحسین حسین‌زاده) بازی کردند.

در دقیقه 16 توپ در محوطه جریمه گل‌گهر به‌دست بازیکنان این تیم برخورد کرد، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. در دقیقه 40 اشتباه بازیکن گل‌گهر توپ را در اختیار محمدرضا آزادی قرار داد که شوت این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه گل‌گهر به بیرون رفت. در دقیقه 61 پاس عمقی خوبی به جعفر سلمانی رسید و این بازیکن می‌توانست گلزنی کند، اما منادی، دروازه‌بان گل‌گهر توپ را به کرنر فرستاد.

 صدرنشینی سپاهان، برد تراکتور

از ساعت 15 چهار دیدار برگزار شد که نتایج این دیدارها به شرح زیر است:
تراکتور تبریز یک - پدیده مشهد صفر، گل: محمد عباس‌زاده (83)
نساجی مازندران 2 - پیکان تهران 2، گل‌ها: کریم اسلامی (37) و حسن نجفی (82) برای نساجی و ابراهیم صالحی (66 و 77) برای پیکان
فجرسپاسی شیراز صفر - سپاهان اصفهان 2، گل‌ها: عزت‌الله پورقاز (36) و محمدرضا حسینی (58)
هوادار تهران صفر - آلومینیوم اراک صفر

سپاهان با پیروزی خارج از خانه خود مقابل فجرسپاسی 13 امتیازی شد و به صدر جدول صعود کرد. آلومینیوم اراک هم با تساوی مقابل هوادار صدر جدول را از دست داد و با 12 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت.

 برد جنوبی‌ها

از ساعت 17 دو دیدار برگزار شد؛ نفت مسجدسلیمان و مس‌رفسنجان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر تیم میهمان به پایان رسید. تک‌گل مسی‌ها را در این بازی گادوین منشا در دقیقه 63 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. این پیروزی درحالی رقم خورد که بعد از اعلام پنالتی از سوی داور، بازی به جنجال کشیده شد و وقفه‌ای 10 دقیقه‌ای رخ داد؛ چراکه کمالوند سرمربی نفتی‌ها قصد داشت تیمش را از زمین بیرون بکشد.

ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان هم در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان جواد نکونام به پایان رسید. تک‌گل این بازی را لوسیانو پریرا در دقیقه 41 برای فولاد به ثمر رساند تا نکونام در دومین تجربه حضورش روی نیمکت این تیم در فصل جدید به پیروزی دوم دست پیدا کند. فولاد با این نتیجه 10 امتیازی و به جمع مدعیان اضافه شد.

 پرسپولیس مدعی شد

در آخرین دیدار، پرسپولیس از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی میزبان صنعت‌نفت‌آبادان بود که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت. میلاد سرلک در دقیقه 72 تک‌گل بازی را به ثمر رساند. پرسپولیس با برتری مقابل صنعت نفت 11 امتیازی شد و با صعود به رتبه چهارم جدول و کم کردن فاصله‌اش با دیگر مدعیان، به جمع تیم‌های بالای جدولی صعود کرد.

در ترکیب پرسپولیس حامد لک، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مهدی شیری، سعید آقایی (65- مهدی عبدی)، میلاد سرلک، احسان پهلوان (26- کمال کامیابی‌نیا)، مهدی ترابی، وحید امیری، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر (4+90 - علیرضا ابراهیمی) قرار گرفتند و برای صنعت نفت هم احمد گوهری، محمد بختیاری، حکیم نصاری، شروین بزرگ، طالب ریکانی (87- علی امیری)، امید خالدی، امید حامدی‌فر، میثم تهیدست، محمد طیبی، مهدی حنفی و امیرحسین فرهادی (46- محمدرضا غبیشاوی) بازی کردند.

در دقیقه 25، احسان پهلوان با خطای بازیکنان صنعت نفت متوقف شد که پس از این اتفاق قادر به ادامه حضور در زمین نبود و به‌دلیل مصدومیت با کمال کامیابی‌نیا تعویض شد. در دقیقه 29، مهدی ترابی که در برخورد با محمد طیبی در محوطه جریمه صنعت نفت متوقف شد، با تشخیص داور مسابقه به‌هم خوردن تعادلش تمارض تشخیص داده شد و کارت زرد دریافت کرد. در دقیقه 67، مهدی عبدی پس از پاسکاری با مهدی ترابی در محوطه جریمه صنعت نفت اقدام به دریبل زدن مدافع این تیم کرد و سپس شوتی روانه دروازه این تیم شد. ضربه عبدی به زیر طاق دروازه احمد گوهری برخورد کرد که صحنه آهسته نشان می‌داد توپ از خط دروازه عبور کرده، اما پس از خروج توپ از دروازه، داور دستور به ادامه بازی داد. در دقیقه 72 پاسکاری پرسپولیسی‌ها در یک‌سوم دفاعی صنعت نفت و درنهایت توپی که به مهدی شیری رسیده بود، با ارسال او روی دروازه همراه شد که پس از دفع ناقص توپ به میلاد سرلک رسید تا این بازیکن با شوتی از زاویه بسته، دروازه احمد گوهری را فرو ریخت. در دقیقه 86 فرشاد فرجی با پاس رو به عقب به حامد لک، قصد داشت توپ را در جریان بازی نگه دارد، اما اشتباه دروازه‌بان پرسپولیس در کنترل توپ باعث شد توپ از زیر پای او به‌سمت دروازه برود که در لحظه پایانی پس از برخورد به پایین تیر دروازه برگشت داده شد و در ادامه نیز لک زودتر از مهاجم صنعت نفت توپ را از روی خط دور کرد تا این خطر دروازه پرسپولیس را باز نکند. در دقیقه 2+90 پاسی پشت مدافعان پرسپولیس به موقعیتی خطرناک تبدیل شد که حامد لک با خروج بموقع خود موفق به دفع توپ شد.

مرتبط ها