کد خبر: 64221

ایده‌های نوآورانه رویداد صنایع خلاق چگونه داوری شد؟

پس از اینکه داوری‌های اولیه نخستین رویداد ملی صنایع و فناوری‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد، برخی دوره‌های توانمندسازی و آشنایی را برای دانشجویان در فضای کسب‌وکار و فضای خلاق در فضای مجازی تعریف کردیم که تقریبا یک‌ماه این دوره‌ها طول کشید و این اعضا در پنج کارگاه تخصصی شرکت کردند.

مجید فرج‌فائد، دبیر نخستین رویداد ملی صنایع و فناوری‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به روند اجرایی کار بیان کرد: «پس از اینکه داوری‌های اولیه این رویداد انجام شد، برخی دوره‌های توانمندسازی و آشنایی را برای دانشجویان در فضای کسب‌وکار و فضای خلاق در فضای مجازی تعریف کردیم که تقریبا یک‌ماه این دوره‌ها طول کشید و این اعضا در پنج کارگاه تخصصی شرکت کردند. از ۶۰نفر دعوت کردیم که در هتل فرهیختگان تهران حضور داشته باشند تا این توانمندسازی‌های مجازی که انجام شده بود با یک توانمندسازی، برگزاری کلاس‌ها و منتورینگ‌های حضوری تکمیل شود و این اعضا وارد مرحله جدی‌تر از ارائه شوند.»

وی افزود: «روز اول با حضور ۲۲نفر از خانم‌ها این رویداد برگزار شد که از واحدها و استان‌های مختلف کشور حضور داشتند. پس از منتورینگ این اعضا توسط راهبران یا منتورها در روز اول رویداد، آنها توانستند که یک زیست‌بوم کسب‌وکار یا یک طرح کسب‌وکار را آماده کرده وایده‌های نوآورانه‌شان را عصر ارائه کنند. بنابراین روز اول با حضور ۲۲نفر از شرکت‌کنندگان حاضر در رویداد به اتمام رسید و از میان این ۲۲نفر، ۴نفر به مرحله نهایی رویداد یعنی روز پنجشنبه راه یافتند. روز دوم بازهم با حضور ۲۲نفر از فعالان و دانشجویان از سراسر واحدهای کشور برگزار شد که آنها نیز جلسات منتورینگ را پشت‌سر گذاشته تا راه برای ایجاد کسب‌وکار در حوزه صنایع فرهنگی این اعضا تسهیل شود. از این جلسات ارائه بازهم داوری‌هایی اتفاق افتاد و امتیازاتی که به این اعضا داده شد و چهارنفر نیز با چهار طرح به مرحله نهایی صعود کردند.»

دبیر نخستین رویداد ملی صنایع و فناوری‌های فرهنگی تاکید کرد: «داوران این رویداد از اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی فعالان زیست‌بوم صنایع خلاق و فناوری فرهنگی انتخاب شده بودند که با معیار قراردادن سه شاخص نوآوری، تجاری‌سازی، فراگیری و نحوه ارائه به‌صورت کلی امتیازات طرح‌ها را دادند و فردا هم باز در خدمت گروه سوم خواهیم بود و ۲۷نفر در این روند اجرایی رویداد منتورینگ‌ها و ارائه‌ها قرار خواهند داشتند. ماحصل صعود فعالان و دانشجویانی که به مرحله نهایی صعود کردند، این است که پنجشنبه به‌صورت نهایی ارائه‌های خود را در حضور سرمایه‌گذاران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و خطرپذیر با حضور شتاب‌دهنده‌هایی از داخل و بیرون دانشگاه به‌صورت تکمیلی ارائه کنند. در روز پایانی نیز ۱۰ تا ۱۵ طرح در فینال خواهیم داشت و این عزیزان باید در حضور سرمایه‌گذاران و حضور مدیران صندوق‌های وی‌سی و فعالان حوزه کسب‌وکار و حوزه صنایع خلاق حضور داشته باشند و طرح‌هایشان را ارائه کنند.» وی در پایان گفت: «البته باید گفت منتورینگ و داوران توسط یک تیم صورت گرفت. یعنی کسانی که صبح منتورینگ انجام می‌دادند، عصر شورای داوری بودند. کامران صفویه رئیس مرکز رشد واحد اصفهان، احسان روحانی رئیس مرکز رشد واحد نجف‌آباد، حامد افشاری عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران‌مرکزی، محمدرضا شفاعتی مدیر تحلیل و رصد بازار معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه، جلال حیدربیگی مدیر مرکز رشد و تحقیقاتی معاونت علوم‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و امیر آقایی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و فعال صنایع زیست‌بوم کشور به‌عنوان این شورا ما را همراهی کردند.»

مرتبط ها