کد خبر: 63044

با صدور بیانیه ای؛

شورای امنیت حمله تروریستی اخیر کابل را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای، حمله تروریستی به بیمارستان «سردار داوود خان» کابل را محکوم کرد.

به گزارش «فرهیختگان» به نقل از سی جی تی ان چین، شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای، حمله تروریستی اخیر به بیمارستان «سردار داوودخان» کابل را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت همچنین در بیانیه خود ضمن ابراز همدردی با خانواده کشته شدگان و مصدومین این حادثه، اعلام کرد: هر گونه عمل تروریستی، فارغ از انگیزه آن، در هر زمان و هر مکان و توسط هر شخص یا گروهی محکوم و غیر قابل توجیه است.

لازم به ذکر است، شهر کابل پایتخت افغانستان چند روز پیش هدف دو انفجار قرار گرفت که طی آن دست‌کم ۲۳ نفر کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

حادثه مذکور نزدیک بیمارستان نظامی «سردار محمد داوود خان» در منطقه دیپلماتیک وزیر اکبر خان رخ داده بود. گفته می‌شود یکی از این انفجارها در ورودی بیمارستان صورت گرفت.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در خبری در همین رابطه نوشت که گروهی از تروریست‌ها پس از انفجار در قسمت ورودی بیمارستان مذکور، وارد این بیمارستان شده و با طالبان درگیر شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را پذیرفته است. این گروه مسئولیت حملات انتحاری به مساجد شیعیان در دو شهر قندهار و قندوز را نیز که منجر به کشته و زخمی شدن صدها تن شده، بر عهده گرفته بود.

مرتبط ها