کد خبر: 62937

دبیر دفتر تحکیم وحدت خبر داد

ورود به حوزه مشارکت اجتماعی به مناسبت ۱۳ آبان

قطعا اقتصاد کشور ما باید اقتصاد مردم‌سالار باشد به این معنی که نه‌تنها نظر عموم مردم در آن اعمال شود و در تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی، مشارکت داشته باشند، بلکه خودشان به‌عنوان محور عملیات محسوب می‌شوند.

علی بزرگخو، دبیر دفتر تحکیم وحدت با تاکید بر اینکه در مسیر راهپیمایی 13 آبان اقدام به راه‌اندازی غرفه خواهیم کرد، گفت: «در این غرفه محصولات فرهنگی و غیرفرهنگی مختلفی را برای شرکت‌کنندگان آماده کرده و عرضه خواهیم کرد. در کنار همه محصولات، مهم‌ترین کار ما این است که بتوانیم نشریه 13 آبان که به همت شورای مرکزی این دفتر تهیه شده است را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهیم. در این نشریه، به موضوع مشارکت اجتماعی پرداخته و تلاش کردیم تا جنبه‌های مختلف این مساله را مورد بررسی قرار دهیم.»

او ادامه داد: «در این نشریه به آن دلیل به سراغ بحث مشارکت اجتماعی رفته‌ایم که مساله 13 آبان، کاملا دست مردم بوده است تا جایی که می‌توان عنوان کرد شاید اگر این مهم به دست حاکمیت بود، هیچ‌گاه این اتفاق رخ نمی‌داد. هرچند اصل کار توسط مردم رقم زده شد، اما دانشجویان به نمایندگی از مردم، کار را جلو بردند. به همین دلیل تلاش کردیم به مقوله مشارکت اجتماعی از 4 بعد وارد شویم که بعد اقتصادی، آموزشی، سیاسی و زنان را دربرمی‌گیرد.»

دبیر دفتر تحکیم وحدت در توضیح بیشتر این مساله اظهار داشت: «قطعا اقتصاد کشور ما باید اقتصاد مردم‌سالار باشد به این معنی که نه‌تنها نظر عموم مردم در آن اعمال شود و در تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی، مشارکت داشته باشند، بلکه خودشان به‌عنوان محور عملیات محسوب می‌شوند. به عبارت صحیح‌تر باید سیاست‌های کلان اقتصادی به‌وسیله مردم به مرحله اجرا دربیاید و در بحث اقتصادی مشارکت اجتماعی این مساله را تبیین کرده‌ایم.»

بزرگخو تصریح کرد: «برنامه‌هایی نیز مرتبط با مقوله زنان و مشارکت آنها در مباحث اجتماعی همزمان با روز 13 آبان خواهیم داشت. یکی دیگر از کارهای مهمی که در این روز انجام می‌دهیم، بحث تاریخ‌سازی دفتر تحکیم وحدت است و در همین راستا فضاسازی‌هایی را در این زمینه خواهیم داشت؛ چراکه نباید فراموش کرد 13 آبان به‌نوعی متعلق به این دفتر است و تلاش داریم تا با فضاسازی، معرفی‌ای درباره این دفتر از گذشته تا به امروز به شرکت‌کنندگان داشته باشیم.»

او با اشاره به تغییرات رخ‌داده در منطقه گفت: «قطعا ما کنشگری‌های خودمان را در این زمینه داشته و خواهیم داشت؛ چراکه در کنار خروج آمریکا از افغانستان، مباحثی هم درباره کشور آذربایجان داشته و همچنین شاهد اتفاقاتی در لبنان هستیم؛ طبیعتا واحد بین‌الملل دفتر تحکیم وحدت تلاش می‌کند تا در نسبتی با همه این اتفاقات، موضع‌گیری کند. البته درباره برخی کشورها مانند آذربایجان مسیر مشخص است، اما در برخی دیگر مانند افغانستان وضعیت این‌گونه نیست، اما تلاش ما این است که بتوانیم در ارتباط با همه این مسائل، نسبت خودمان را مشخص کرده و درباره آنها کشنگری کنیم.»

مرتبط ها