کد خبر: 62778

میلاد وزیری، سرمربی تیم تیراندازی با کمان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

هفته به هفته بهتر می‌شویم، دنبال دبل قهرمانی هستیم

لشگری بزرگ‌ترین حامی تیم تیراندازی با کمان دانشگاه است، به خاطر اینکه سال گذشته او بود که بعد از سال‌ها تیم تیراندازی با کمان آقایان را وارد تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی کرد و از این تیم حمایت می‌کند و از او همیشه تشکر می‌کنیم.

نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار: تیم تیراندازی با کمان دانشگاه آزاد اسلامی امسال هم با سکانداری میلاد وزیری وارد لیگ برتر این رشته شد تا با کمی تغییر در شاکله تیم نسبت به سال قبل برای کسب بهترین نتیجه که دبل قهرمانی است پیش بروند. میلاد وزیری که بعد از بازگشت از المپیک ضمن تمرینات خودش مربیگری را هم سفت و سخت در پیش گرفته است این‌بار هم به‌عنوان ورزشکار و سرمربی تیم دانشگاه آزاد اسلامی کمانداران را در لیگ برتر همراهی می‌کند و این درحالی است که تیم تیراندازی با کمان بانوان دانشگاه آزاد اسلامی امسال در لیگ برتر حضور ندارد. شروع مردان کماندار دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر مقابل دو تیم جوان حاضر در مسابقات توفانی بود و در هر دو مسابقه با امتیاز کامل از سد حریفان‌شان گذشتند. سرمربی تیم تیراندازی با کمان دانشگاه آزاد اسلامی برای تمام مسابقات تیمش جدی است و هیچ‌کدام از حریفان‌شان را آسان نمی‌داند، او که نگاهش به لیگ برتر هفته به هفته قوی‌تر شدن کماندارانش است، پاسخگوی سوالات «فرهیختگان» شد تا از لیگی بگوید که نسبت به سال گذشته تعداد تیم‌های بیشتری دارد.

دو هفته از شروع لیگ برتر گذشت و دانشگاه آزاد اسلامی با اقتدار تمام بازی‌هایش را پیروز شد، اول درباره این دو هفته بگویید، آنالیزی از حریفان داشتید؟

هفته گذشته لیگ شروع شد و با توجه به اینکه بعد از المپیک هیچ رقابتی نداشتیم و قبل از آن هم رقابت کشوری به آن صورت وجود نداشت، این اولین رقابت مهمی بود که برگزار شد و خداراشکر توانستیم بر تیم‌های کشت و صنعت دشت‌مغان و تیم انجمن اوتیسم ایران که هر دو تیم جوانی بودند، پیروز شویم و امتیاز کامل را کسب کنیم. از آنجایی که تیم جوانی بودند و شناختی از آنها نداشتیم که بتوانیم آنالیز دقیقی داشته باشیم اما با توجه به ترکیب تیمی که چیده بودیم خداراشکر نتیجه را به نفع خودمان رقم زدیم.

امسال با چه ترکیبی راهی لیگ شدید و چند درصد از شاکله تیم قبل را حفظ کردید؟

سعی کردیم شاکله تیم را حفظ کنیم ولی چند بازیکن ملی‌پوش را نتوانستیم حفظ کنیم، با توجه به شرایط مبالغ قراردادهایی که پیشنهادهای بهتری داشتند را از دست‌شان دادیم ولی الان هم تیم‌مان تیم خوبی است و امسال سعی کردیم به خاطر این شرایطی که پیش آمد هم از ورزشکاران سال قبل و هم تعدادی جوان‌تر استفاده کنیم. در ترکیب الان تیم من، صادق اشرفی، بهرام تیمورزاده، امیرعلی طباطبایی و سجاد ذوالفقاری از فصل گذشته هستیم ولی امین پیرعلی، محمدحسین گلشنی و نیما نادری به ترکیب تیم اضافه شدند که محمدحسین گلشنی و نیما نادری جزء جوانان ایران هستند و سعی کردیم میانگین سنی تیم را کمی پایین‌تر بیاوریم تا در آینده بتوانیم از آنها استفاده بیشتری کنیم.

لیگ امسال را تا اینجا از لحاظ کیفی و کمی چطور ارزیابی می‌کنید؟

امسال تعداد تیم‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده، سال گذشته 9 تیم در ریکرو آقایان بودند ولی امسال 13 تیم هستند و رقابت‌ها بیشتر و سنگین‌تر است. تمام تیم‌ها قابل احترامند و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا جلوی آنها با قدرت ظاهر شویم. هدف من این است که ورزشکاران به‌صورت چرخشی در تمام بازی‌ها حضور داشته باشند و این علاوه‌بر این است که در اردوها هم حضور دارند و تمرینات‌شان با برنامه‌هایی که به آنها می‌دهیم تحت نظر و کنترل است. امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی هم بگیریم، امسال در مرحله مقدماتی هفته گذشته صادق اشرفی نفر سوم مرحله مقدماتی شد و هفته‌های آینده شرایط بهتر و روزبه‌روز تیم ما قوی‌تر خواهد شد.

چند درصد ترکیب تیم دانشجو یا فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند؟

در ترکیب تیم تیمورزاده، من، طباطبایی، پیرعلی به‌عنوان دانشجو و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی حضور داریم و یک نفر در کادر فنی هم از مدرسان دانشگاه آزاد اسلامی هستند که در سال‌های گذشته هم ملی‌پوش بودند. رضا شبانی را امسال از دست دادیم که با توجه به پیشنهاد بهتری که از تیم دیگر داشت نتوانستیم حفظش کنیم.

قراردادها نسبت به سال گذشته تغییری داشته؟

قراردادهای تیراندازی با کمان نسبت به تیم‌های دیگر خیلی پایین‌تر است، البته یک افزایش 20 تا 30 درصدی نسبت به سال گذشته در قرارداد همه بچه‌ها داشتیم ولی با بعضی از تیم‌ها که قراردادهای بالا می‌بندند و به همین دلیل هم یک ورزشکارمان را از دست دادیم، فاصله زیاد است و امیدواریم در سال‌های آینده این مشکل برطرف شود تا بتوانیم ورزشکاران‌مان را حفظ کنیم. واقعا تلاش‌مان این است که ورزشکاران جوان را بسازیم و با قدرت راهی رقابت‌ها کنیم که به تبع آن دیده می‌شوند و تیم‌های دیگر می‌بینند و درنهایت چون پیشنهاد بهتری به آنها از سوی دیگر تیم‌ها داده می‌شود اینهایی که از طریق دانشگاه آزاد اسلامی ساخته و قوی شدند وارد تیم‌های دیگر می‌شوند. همین اتفاق برای خانم‌ها افتاد و به همین دلیل هم نتوانستیم تیم خانم‌ها را تشکیل دهیم. ورزشکارانی که هم دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی و هم جوان بودند و با آنها کار کردیم، دیده شدند، وارد اردوهای تیم ملی شدند و درنهایت یک‌سری تیم‌هایی که سرمایه بیشتری نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی برای تیراندازی با کمان درنظر گرفتند، آنها را جذب کردند و امسال نتوانستیم تیم خانم‌ها را داشته باشیم و امیدواریم یک فکر اساسی برای این موضوع اندیشیده شود.

حمایت از تیم چطور است؟

لشگری بزرگ‌ترین حامی تیم تیراندازی با کمان دانشگاه است، به خاطر اینکه سال گذشته او بود که بعد از سال‌ها تیم تیراندازی با کمان آقایان را وارد تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی کرد و از این تیم حمایت می‌کند و از او همیشه تشکر می‌کنیم. امیدواریم این حمایت‌ها بیشتر شود تا تعداد ملی‌پوشانی که از دانشگاه آزاد اسلامی وارد تیم ملی می‌شوند بیشتر شود.

شاهد دبل قهرمانی با حفظ رکورد پارسال خواهیم بود؟ هدف امسال تیم دانشگاه چیست؟

امسال تعداد تیم‌ها بیشتر شده و از طرفی یک‌سری بازیکنان‌مان را از دست دادیم و در این مدتی هم که از لیگ سال گذشته تا امسال گذشت، بچه‌ها در کورس رقابت به آن صورت نبودند که این کمی کارمان را سخت می‌کند ولی ما هفته به هفته جلو می‌رویم و تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که این اتفاق بیفتد و قهرمانی‌مان دوباره تکرار شود.

امسال هم در ترکیب حضور دارید.

بله امسال خودم هم تیر می‌زنم ولی بیشتر هدف‌مان این است که به‌صورت چرخشی بچه‌ها با توجه به شرایط تیم‌های حریف روی خط بایستند تا بتوانیم انرژی تیم را تقسیم کنیم و از تمام پتانسیل تیم‌مان مانند سال گذشته استفاده خواهیم کرد.

سخت‌ترین رقیب‌تان کدام تیم است؟

سخت‌ترین را نمی‌شود گفت چون تیر و کمان ورزشی است که هر یک تیر می‌تواند سرنوشت یک تیم را تغییر بدهد و به همین دلیل تمام تیم‌ها حتی آنهایی که رکوردهای پایین‌تری نسبت به تیم ما دارند قابل‌احترامند و می‌توانند امتیاز از تیم ما بگیرند و ما به این قضیه واقفیم و صددرصد تلاش‌مان را نسبت به تیمی که شاید ضعیف‌ترین تیم لیگ هم باشد انجام می‌دهیم و با تمام قوا ظاهر می‌شویم و هیچ تیمی را هم نمی‌توانیم بگوییم رقیب جدی ماست؛ چراکه همه تیم‌ها برای ما جدی‌اند و تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد.

حرف پایانی شما؟

امیدوارم این لیگ به شکلی پیش رود که روند پیشرفت تیراندازی با کمان کشور و روند رشد کمانداران را در پی داشته باشد که درنهایت عامل اصلی موفقیت تیم ملی‌مان باشد چون واقعا این رقابت‌های داخلی و مسابقات لیگ هست که می‌تواند کمک به دیده شدن ورزشکاران لیگ کند تا برای حضور در مسابقات بین‌المللی حضور داشته باشند که این مستلزم این است که سازمان لیگ فدراسیون یک‌سری تغییرات در قوانین برگزاری مسابقات انجام بدهد. از دکتر لشگری و دکتر طهرانچی و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی تشکر می‌کنم که این اطمینان را نسبت به تیم تیر و کمان داشتند و باعث شد برای بار دوم در لیگ حضور داشته باشیم و امیدواریم امسال هم بتوانیم قهرمانی‌مان تکرار کنیم تا کام دانشجویان و کارکنان و تمام عوامل دانشگاه آزاد اسلامی شیرین شود.

مرتبط ها