کد خبر: 62356

پروژه تحریمی وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا

در 20 سال گذشته وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده با مشارکت وزارت امور خارجه، تحریم‌هایی را علیه منافع دیگر کشورهای جامعه بین‌المللی وضع کرده است.

به گزارش «فرهیختگان»: در 20 سال گذشته وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده با مشارکت وزارت امور خارجه، تحریم‌هایی را علیه منافع دیگر کشورهای جامعه بین‌المللی وضع کرده است. نمونه‌هایی از این تحریم‌ها به شرح زیر است:

ایجاد تحریم‌های بانکی به‌منظور جلوگیری از استفاده ایران از سیستم مالی بین‌المللی و بازارهای تجارت آزاد برای تولید درآمدهای دولتی از طریق فروش نفت- گاز، فعالیت‌های اقتصادی و ارزی که از پیشرفت‌های داخلی در زمینه صنایع دفاعی مانند خودکفایی و بومی‌سازی موشک‌های کروز و بالستیک جلوگیری می‌کنند و همچنین ممانعت از رشد نفوذ و اقتدار ایران به‌عنوان یک ابرقدرت منطقه‌ای، برای سوق دادن تهران برای نشستن بر سر میز مذاکرات هسته‌ای در سال2015 و رسیدن به توافق برجام.

در هماهنگی با اقدامات وزارت دادگستری ایالات‌متحده و وزارت امور خارجه برای توقیف و تصرف میلیاردها دلار دارایی از شرکت‌های مهم مورداستفاده توسط سازمان‌های قاچاق مواد مخدر در سطح جهان که در سال 2014 به دستگیری و حبس سرکرده‌ها و رهبران کارتل‌ها منجر شد.

بلوکه کردن ده‌ها میلیارد دلار از دارایی‌های کشور لیبی برای جلوگیری از دسترسی مقامات سابق دولتی بعد از سقوط رژیم سرهنگ قذافی در سال 2011 میلادی.

  تعیین بیش از 1600 نهاد و افراد تروریستی بعد از حملات 11 سپتامبر، هدف قرار دادن، افشا و تضعیف گروه‌های تروریستی از دید واشنگتن و عملیات آنها علیه منافع و مقاصد آمریکا در داخل و خارج از کشور.

مرتبط ها