کد خبر: 62351

«فرهیختگان» گزارش می‌دهد

نقش دفاتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد وحدت

ایجاد دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در استان‌های مرزی و تلفیقی از دوسال گذشته در دستورکار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته و تا امروز 18 دفتر تقریب مذاهب اسلامی افتتاح شده است.

سارا طاهری، روزنامه‌نگار:  12 تا ۱۷ربیع‌الاول را به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری کرده‌اند؛ نگاه هفته وحدت، نگاهی وحدت‌آفرین در همه مشترکات موجود در جهان اسلام و مسلمانان است. دانشگاه آزاد اسلامی در چندسال اخیر به بحث تقریب بین مذاهب ورود و در این راستا چندین دفتر نیز در واحدهای مختلف راه‌اندازی کرده است. تقریب مذاهب جزء نگاه تربیتی دانشگاه و یکی از وظایف دانشگاه آزاد اسلامی کادرسازی در جامعه است که از مولفه‌های آن ارتباط با همسایگان و کسانی است که در اجتماع با هم زندگی می‌کنند. ایجاد دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در استان‌های مرزی و تلفیقی از دوسال گذشته در دستورکار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته و تا امروز 18 دفتر تقریب مذاهب اسلامی افتتاح شده است. این دفاتر تاکنون اقدامات زیادی را در حوزه تقریبی انجام داده و تلاش کرده‌اند وحدت بین اهل تسنن و تشیع را مستحکم کنند. در این گزارش به مناسبت هفته وحدت با مسئولان چهار دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای زاهدان، ارومیه، لار و خواف به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

رئیس دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی واحد لار: ایجاد آرامش بدون وحدت امکان‌پذیر نیست (لینک)
 
مسئول دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی خواف: رویکردمان به حوزه وحدت، علمی و پژوهشی است (لینک)
 
مسئول دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی: مسابقه کتابخوانی با عنوان «شیعه و سنی؛ غوغای ساختگی» برگزار می‌شود (لینک)
 
مسئول دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان مطرح کرد/ برگزاری کارگاه‌هایی در راستای وحدت، اتحاد و انسجام (لینک)

مرتبط ها