کد خبر: 62184

با حضور صالحی امیری

مراسم تقدیر از دانشجویان مدال‌آور دانشگاه آزاد برگزار شد

مراسم تقدیر از دانشجویان مدال‌آور دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی کشتی فرنگی و آزاد ۲۰۲۱ اسلو نروژ و المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار شد.

به گزارش «فرهیختگان» به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم «تقدیر از دانشجویان مدال‌آور دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی کشتی فرنگی و آزاد 2021 اسلو نروژ و المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو» با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، مهندس محمود خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک و جمعی از معاونان وزارت ورزش و جوانان و همچنین جمعی از رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در سالن اجتماعات کتابخانه مرحوم دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر صالحی امیری: باید قدردان اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورزش باشیم

دکتر سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران با تبریک هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) و با قدردانی از رئیس، معاونان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری مراسم تجلیل از مدال‌آوران دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی کشتی و المپیک و پارالمپیک، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی موضوع مهمی مانند تجلیل از قهرمانان را در زمان باارزش و بافضیلتی مانند ایام ولادت قطب عالم امکان انتخاب کرده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه المپیک صحنه رقابت فوق ستاره‌هاست، تصریح کرد: ورزشکاران ایران در المپیک توکیو 7 مدال به دست آوردند و این در حالی است که از حدود 11 هزار شرکت کننده در المپیک، تنها 1076 نفر به مدال دست یافتند. افتخارات اخیر ورزش کشور در حالی به دست آمده که رؤسای فدراسیون‌ها، قهرمانان ورزشی، اصحاب رسانه و دیگر فعالان حوزه ورزش کشور به دلیل همه گیری کرونا در سخت ترین شرایط به سر می‌بردند و انجام تمرینات به صورت انفرادی و گروهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار دشواری بود.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: سکوی قهرمانی نقطه آغازی است برای سکوی پهلوانی، چرا که ورزشکاری که امروز بر سکوی قهرمانی ایستاده، باید الگوی نسل جوان باشد. ما نیازمند دمیدن روح فرهنگ و فرهیختگی در قهرمانان هستیم که این مهم را دانشگاه آزاد اسلامی برعهده گرفته است. راهی که دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورزش در پیش گرفته، مبارک است و باید قدردان آن باشیم.

دکتر صالحی امیری با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی امکانات و فضاهای استاندارد ورزشی را در اختیار دارد، گفت: این دانشگاه با گشاده‌رویی مجموعه‌های ورزشی خود را در اختیار ورزش کشور قرار داد تا ورزشکاران همه فدراسیون‌ها بتوانند از این امکانات بهره مند شوند. 

دکتر علی‌نژاد: راه‌اندازی انستیتو تربیت مدیران حرفه ای در دانشگاه آزاد اسلامی در دستورکار قرار دارد

دکتر مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: وزارت ورزش و جوانان تأکید دارد که ورزشکاران را برای زندگی آماده کند، نه برای یک دوره قهرمانی. قطعاً تنها راه آماده کردن جوانان برای زندگی، آموزش است و دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی این رسالت را برعهده گرفته است. نگرشی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، این است که جوانان را به گونه ای تربیت کند که بعد از طی کردن دوره قهرمانی، در زندگی خود نیز توفیقات چشمگیر داشته باشند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: باعث افتخار است که هر سه طلایی المپیک و بسیاری از طلایی‌های پارالمپیک ژاپن دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران کنونی حوزه ورزش کشور از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته به جوانانی که در ورزش قهرمانی موفقیت‌های خوبی کسب کرده اند، راه و رسم مدیریت یا آموزش به دیگر ورزشکاران را بیاموزد و این جوانان امروز در بسیاری از پست‌های مدیریتی فعالیت دارند.

دکتر علی‌نژاد خاطرنشان کرد: با نگاه دکتر طهرانچی به ورزش، دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌هایی سرمایه گذاری کرده که دارای مزیت نسبی هستند. بر سکو ایستادن دانشجویان این دانشگاه در مسابقات آسیایی، قهرمانی جهان و المپیک نتیجه همین نگاه است. قهرمانان کشتی، کاراته، تیراندازی و... که طی این سال‌ها به مدال‌های مختلف ورزشی دست یافته اند، همگی در دانشگاه آزاد اسلامی سطح خود را بالا برده اند. این خدمتی است که دانشگاه آزاد اسلامی به ورزش کشور ارائه می‌کند؛ خدمتی که شایسته تقدیر و قدردانی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با نگاه علمی دکتر طهرانچی به ورزش و با همکاری وزارت ورزش و جوانان، بحث راه‌اندازی انستیتو تربیت مدیران حرفه ای در دانشگاه آزاد اسلامی در دستورکار قرار گرفته است.

مهندس خسروی وفا: ایران دارای ظرفیت‌های عظیمی در بخش‌های مختلف ورزشی است

مهندس محمود خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک در این مراسم گفت: دانشجویان مدال‌آور در کنار ورزش از علم و دانش نیز غافل نمی شوند و در آینده نیز می‌توانند در سکوهای دانشگاهی و علمی فعالیت کنند.

وی با تأکید بر اینکه قهرمانی موضوعی نیست که تصادفی حاصل شود، اظهار داشت: ایران دارای ظرفیت‌های عظیمی در بخش‌های مختلف ورزشی است و باید از این پتانسیل و توانمندی به نحو شایسته استفاده کنیم و بهره ببریم.

مهندس خسروی وفا به کسب مدال طلا و رکوردزنی بانوان در مسابقات پارالمپیک 2020 توکیو اشاره و تصریح کرد: بانوان کشور علیرغم تبلیغات منفی دشمنان ثابت کردند که می‌توانند در صحنه‌های مختلف ورزشی فعالیت و افتخارآفرینی کنند.

دکتر جهان بین: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در ورزش قهرمانی و حرفه ای «از پایه تا ستاره» است

دکتر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: در صورتی در حوزه فرهنگ به رشد و تعالی دست پیدا می‌کنیم که به لحاظ ورزشی بخصوص ورزش همگانی اقدامات اساسی انجام دهیم و این موضوع یکی از راهبردهای مهم معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست معاونت فرهنگی و دانشجویی و مرکز تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در بحث ورزش قهرمانی و حرفه ای، موضوع از «پایه تا ستاره» است. باشگاه‌داری دانشگاه آزاد اسلامی با سایر بخش‌ها تفاوت دارد. ما به دنبال شناسایی دانش آموزان و دانشجویان مستعد مدارس سما و واحدهای دانشگاهی و جذب آنها در تیم‌های باشگاهی هستیم. سال گذشته تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ‌های مختلف کشور رتبه‌های درخشانی کسب کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه قهرمانان ملی ما نماد اعتماد به نفس ملی هستند، افزود: این قهرمانان در میادین ورزشی با افتخارآفرینی اعتماد به نفس ملی را افزایش می‌دهند و به این جهت، شایسته تقدیر ویژه هستند. امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی قهرمانان اخلاقی و ورزشی به کشور تقدیم کند.

دکتر جهان‌بین در پایان تأکید کرد: شعار اصلی دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه ورزش همگانی، حرفه ای و قهرمانی با نگاه «از پایه تا ستاره» است.

دکتر لشگری خبر داد
پذیرش بدون آزمون قهرمانان در مقطع دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که به همت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، فضایی فراهم شده تا قهرمانان ملی و بین المللی کشور بتوانند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند، گفت: پیش از این امکان تحصیل قهرمانان مدال‌آور در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم بود و با پیگیری‌های دانشگاه آزاد اسلامی طی سال گذشته، پذیرش قهرمانان مدال‌آور کشور در مقطع دکتری تخصصی در دستورکار قرار گرفت و برای اولین بار تحصیل این قهرمانان در مقطع دکتری تخصصی بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شد.

دکتر لشگری به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورزش پرداخت و گفت: افتخار می‌کنیم که از شروع فعالیت مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، بیش از 7 هزار نفر از قهرمانان و مدال‌آوران کشور در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و یا فارغ التحصیل شده‌اند.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی که چند روز پیش در قالب «برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی» رونمایی شد، تأکید شده که ورزش همگانی و قهرمانی طی پنج سال آینده باید کاملاً توسعه پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تنها مجموعه آموزش عالی است که در علاوه بر ورزش همگانی و قهرمانی، در سطح حرفه‌ای ورزش نیز فعالیت دارد، گفت: در این دانشگاه اتصال بین ورزش حرفه ای و قهرمانی به صورت کامل برقرار است. امیدواریم کسب افتخارات ورزشی توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در میادین مختلف ورزش ملی و بین المللی ادامه داشته باشد.

هادی عامل: دانشگاه های کشور باید از دانشگاه آزاد اسلامی الگوبرداری کنند

هادی عامل پیشکسوت کشتی و گزارشگر صدا و سیما در این مراسم گفت: لازم است دیگر دانشگاه های کشور از دانشگاه آزاد اسلامی الگوبرداری و به جای نگاه تک بعدی، در حوزه ها و ابعاد گوناگون فعالیت کنند. 

وی با اشاره به دانشجویان مدال آور دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: باعث افتخار است که از جوانان و ورزشکاران ما که اغلب در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند، هرگز اقدامی غیرورزشی و غیرپهلوانی سر نمی زند که امیدوارم این افتخارآفرینی ها ادامه داشته باشد.

تقدیر رئیس کمیته ملی المپیک از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

همچنین دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم، به پاس حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی از ورزش قهرمانی و حرفه ای کشور، با اهدای هدیه ای از دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد. 

در ادامه مراسم، از دانشجویان مدال‌آور دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی کشتی فرنگی و آزاد 2021 اسلو نروژ  و المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به عمل آمد که به شرح زیر است:

مدال‌آوران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی کشتی 2021 نروژ
حسن یزدانی – مدال طلا کشتی آزاد (واحد قائمشهر)
امیرحسین زارع – مدال طلا کشتی آزاد (واحد آمل)
علیرضا سرلک – مدال نقره کشتی آزاد (واحد الیگودرز)
امیرمحمد یزدانی – مدال نقره کشتی آزاد (واحد جویبار)

محمدهادی ساروی – مدال طلا کشتی فرنگی (واحد آمل)
محمدرضا گرایی – مدال طلا کشتی فرنگی (واحد مرودشت)
میثم دلخانی – مدال طلا کشتی فرنگی (واحد مرودشت)
علی اکبر یوسفی – مدال طلا کشتی فرنگی (سما واحد بابل)
پژمان پشتام – مدال برنز کشتی فرنگی (واحد اسلامشهر)
محمدعلی گرایی _ مدال برنز کشتی فرنگی (واحد پاسارگاد)

مدال‌آوران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در بازی‌های المپیک 2020 ژاپن

حسن یزدانی – مدال نقره کشتی آزاد (واحد قائمشهر)
امیرحسین زارع – مدال برنز کشتی آزاد (واحد آیت اله آملی)

محمدرضا گرایی – مدال طلا کشتی فرنگی (واحد مرودشت)
محمدهادی ساروی – مدال برنز کشتی فرنگی (سما واحد آمل)

سجاد گنج زاده – مدال طلا کاراته (واحد اسلامشهر)
علی داودی – مدال نقره وزنه برداری (سما واحد تهرانسر)

جواد فروغی – مدال طلا تیراندازی (پرستار و مدافع سلامت)

مدال‌آوران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در بازی‌های پارالمپیک 2020 ژاپن
مهدی اولاد – مدال طلا پرش طول و مدال نقره پرتاب دیسک (واحد تهران جنوب)
ساره جوانمردی – مدال طلا تپانچه بادی (واحد شیراز)
اصغر عزیزی اقدم – مدال طلا پاراتکواندو (واحد میانه )
علیرضا مختاری همامی – مدال نقره پرتاب وزنه (واحد خوراسگان)
مهدی پوررهنما – مدال نقره پاراتکواندو (واحد تهران مرکزی)
سامان رضی – مدال برنز وزنه برداری (واحد رشت)
زهرا نعمتی – مدال طلا تیروکمان ریکرو (عضو باشگاه)
حسین گلستانی – مدال طلا والیبال نشسته (واحد قم)
منصور پورمیرزایی_ مدال نقره وزنه برداری (واحد رفسنجان)
هاشمیه متقیان – مدال طلا پرتاب نیزه (واحد اهواز)

 

مرتبط ها