کد خبر: 62134

مدیرمسئول روزنامه «فرهیختگان» خبر داد

معرفی برگزیدگان جشنواره نشریات قلم دانشجویی به ادارات کل ارشاد استان‌ها

دکتر طهرانچی در ماموریتی که به بنده محول کرد، اعلام کرد روزنامه را باید به‌مثابه یک مرکز رشد درنظر بگیرید و این مرکز باید از بدنه دانشجویی و هیات‌علمی دانشگاه استفاده کند.

محمدامین ایمانجانی، مدیرمسئول روزنامه «فرهیختگان» با تاکید بر اینکه‌ این امتیاز دانشگاه آزاد اسلامی است که یک روزنامه‌ای در سطح ملی با شبکه دانشجویی پیوند بخورد، گفت: «دکتر طهرانچی در ماموریتی که به بنده محول کرد، اعلام کرد روزنامه را باید به‌مثابه یک مرکز رشد درنظر بگیرید و این مرکز باید از بدنه دانشجویی و هیات‌علمی دانشگاه استفاده کند. در همین راستا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دستور داد اعضای هیات‌علمی دانشگاه با یادداشت‌هایی که رویکرد فرهنگی و اجتماعی دارد، امتیاز فرهنگی کسب کنند و این یک اتفاق بزرگ در فضای مطبوعاتی کشور است و تصور نمی‌کنم روزنامه دیگری چنین امتیازی داشته باشد که استاد بتواند با انتشار یادداشتی، امتیاز فرهنگی کسب کند.»

او ادامه داد: «امروز این روزنامه به‌عنوان یکی از جریان‌سازترین روزنامه‌های کشور تلقی می‌شود که این مهم جز با حمایت‌های شخص دکتر طهرانچی و دیگر مسئولان دانشگاه آزاد امکان‌پذیر نبود. پیوند نشریات با روزنامه هم دنبال می‌شود و مقرر شد نفرات اول این جشنواره به‌عنوان خبرنگاران روزنامه «فرهیختگان» آن‌هم با همه امتیازاتی که یک خبرنگار دارد، محسوب شوند. ما نفرات برتر را به ادارات کل ارشاد استان‌ها معرفی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم امتیازاتی را که معاونت مطبوعاتی برای خبرنگاران دارد نیز برای شما هم لحاظ کنیم.»

مدیرمسئول روزنامه «فرهیختگان» بیان داشت: «وقتی کارت خبرنگاری روزنامه به نفرات برتر اعطا می‌شود، قطعا آنها هم باید در روزنامه فعال باشند. نفرات دوم و سوم نیز همانند نفرات اول به‌عنوان یادداشت‌نویس‌ها و تحلیلگران در عرصه دانشگاهی و دانشجویی با روزنامه فعالیت خواهند کرد. باید در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه کنشگری کنید و بستر انتشار کنشگری شما، روزنامه خواهد بود. حتی ما این امکان را هم داریم که به نگارنده‌های مطالبی که از سطح قابل‌قبولی برخوردار باشند، حق‌التحریر هم پرداخت کنیم.»

ایمانجانی بیان داشت: «نشریات دانشجویی باید با تشکل‌های دانشجویی پیوند بخورد و مناسبات تشکیلات باید در این نشریات لحاظ شود. مساله بعدی بحث آموزش دانشجویان است. هرچند نشریات این دوره تا حدی قابل‌قبول بوده‌اند، اما قطعا اگر بخواهیم دانشجویان فعال در نشریات را رها کنیم، هم به خودمان و هم به شما خیانت کرده‌ایم. البته بحث آموزش دانشجویان توسط ایسکانیوز دنبال می‌شود و از معاونت مطبوعاتی هم درخواست می‌کنیم نفرات اول تا سومی که در این جشنواره انتخاب شده‌اند را طی اردویی به مشهد برده و ما نیز  تلاش می‌کنیم از اساتید روزنامه و خارج از روزنامه برای آموزش شما استفاده کنیم.»

او با اشاره به فرمایش مقام‌معظم‌رهبری مبنی‌بر جهاد فضای مجازی اظهار داشت: «از همه ظرفیتی که در این جشنواره انتخاب شده‌اند، برای تولید محتوا در فضای مجازی بهره خواهیم گرفت. وظیفه دانشگاه تولید محتوای مناسب در فضای مجازی است و اگر برای این وظیفه برنامه‌ریزی نداشته و بستر آن را فراهم نکنیم، حکم جهاد رهبری را نادیده گرفته‌ایم.»

مرتبط ها