کد خبر: 62044

جانشین سردبیر روزنامه جام‌جم:

جشنواره نشریات شروع خوبی برای فعالیت در حوزه رسانه است

برگزاری جشنواره قلم نوعی رقابت بین دانشجویان ایجاد خواهد کرد که دانشجویان به‌صورت پله‌ای با کار حرفه‌ای رسانه آشنا شوند.

عبدالله گلباف عضو هیات داوران جشنواره نشریات دانشجویی (قلم) دانشگاه آزاد اسلامی و جانشین سردبیر روزنامه جام‌جم نیز در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص این جشنواره گفت: «چند اثر حوزه اجتماعی و علمی رسیده به این جشنواره را بررسی کردم؛ سطح این آثار عموما متوسط بوده اما چند اثر درخصوص مباحث آزمایشگاهی محتواهای بسیار خوبی داشتند. تک‌اثرهایی نیز به این جشنواره ارسال شده‌اند که خوشبختانه از کیفیت خوبی برخوردارند.»

او اضافه کرد: «برگزاری جشنواره قلم نوعی رقابت بین دانشجویان ایجاد خواهد کرد که دانشجویان به‌صورت پله‌ای با کار حرفه‌ای رسانه آشنا شوند. افرادی که علاقه‌مند به کار حرفه‌ای ژورنالیستی باشند در این جشنواره می‌توانند خود را نشان داده و وارد کار رسانه شوند. همچنین با توجه به ارتباطی که بین بدنه علمی کشور و برخی رسانه‌ها وجود دارد دانشجویان حتی می‌توانند آثار خود را به رسانه‌های ملی و کشوری ارسال کرده و آثار خود را منتشر کنند.»  عضو هیات داوران جشنواره نشریات دانشجویی (قلم) دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «بین آثار رسیده به این جشنواره، آثاری وجود داشتند که اگر به مطبوعات کشور ارسال شوند، قابلیت چاپ شدن دارند. برخی آثار نیز کیفیت خوبی داشته و دارای تیترهای خوبی بودند. درمجموع فکر می‌کنم این جشنواره برای دانشجویانی که می‌خواهند در فضای رسانه فعال باشند، شروع خوبی خواهد بود.»  گلباف در ادامه با بیان اینکه نشریات دانشجویی پله اول برای شروع کار در رسانه برای دانشجویان خواهد بود، تصریح کرد: «معتقدم آثار دانشجویی در درجه اول درخصوص سوژه‌هایی باشد که دانشجو از نزدیک نسبت به آنها شناخت داشته و داده و اطلاعات قابل‌دسترس‌تری دارد. در بین آثار رسیده به این جشنواره نیز مطالبی که ناظر به موضوعات مبتلابه دانشجویان بود، پرداخت بهتری داشت و مشخص بود دانشجو از کم و کیف آن آگاه است اما درخصوص سایر موضوعات کلی‌گویی شده بود.»

مرتبط ها