کد خبر: 61681

روح‌الامینی در تذکر شفاهی:

کمپین «ضد واکسن» خلاف سیاست‌های کلی نظام است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، راه‌اندازی هرگونه کمپین ضد واکسن را خلاف سیاست‌های کلی نظام، قوانین بهداشتی و درمانی و منویات رهبر انقلاب خواند.

به گزارش «فرهیختگان»، ، در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه (۲۱ مهرماه) مجلس شورای اسلامی عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مردم تهران در تذکری پیرامون اعتراض نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر به واکسیناسیون اجباری، گفت: در مورد واکسیناسیون و موضوعات مربوط به کرونا کمیسیون تخصصی در مجلس وجود دارد و بنده نیز در این خصوص مسئولیت‌هایی دارم.

وی با بیان اینکه با برخی اظهارات، افکار عمومی را دچار پارادوکس می‌کنیم،افزود: واکسیناسیون اجباری عبارتی است که دارای ایراد اساسی است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: برای کنترل بیماری‌های همه‌گیر، نظامات و سیاست‌هایی وجود دارد و با احتمال عقلانی برای حفظ اجتماع باید در راستای واکسیناسیون اقدام کنیم. برخی از این واکسن‌ها شاید چهار در یک میلیون عارضه داشته باشند اما از مرگ و میر پیشگیری می‌کنند.

روح‌الامینی تصریح کرد: رهبر انقلاب نیز این نظامات را پیگیری‌ می‌کنند. ایشان در جلسات حسینیه امام خمینی (ره) تک و تنها می‌نشینند تا پروتکل‌ها اجرا شود.

وی خطاب به نمایندگان گفت: اگر می‌خواهید کسب و کارها راه بیفتد و تلفات ناشی از  کرونا کاهش یابد، باید مقررات و پروتکل‌ها اجرا شود؛ این مقررات پس از طی مراحل کارشناسی وضع شده است. چرا کمپین ضد واکسیناسیون راه می‌اندازید؟

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: راه‌اندازی کمپین ضد واکسن، خلاف سیاست‌های کلی نظام، قوانین بهداشتی و درمانی و منویات رهبری است. بدیهیات بهداشتی و درمانی را زیر سوال نبرید./ مهر

مرتبط ها