کد خبر: 61393

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران:

طرح ماهی در قفس و ماهیان خاویاری در دست اجرا است

تلاش کردیم رشته‌هایی را متناسب با حوزه دریا تعریف کرده و یک‌سری اقدامات عملی را هم در دستورکار قرار دهیم. همچنین تلاش کردیم دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران را به‌سمت طرح‌هایی متناسب با ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در استان مانند دریای خزر سوق دهیم.

حسین کرمانیان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و واحد ساری نیز درخصوص پتانسیل‌های این استان در حوزه دریا توضیح داد: «تلاش کردیم رشته‌هایی را متناسب با حوزه دریا تعریف کرده و یک‌سری اقدامات عملی را هم در دستورکار قرار دهیم. همچنین تلاش کردیم دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران را به‌سمت طرح‌هایی متناسب با ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در استان مانند دریای خزر سوق دهیم.»

او با بیان اینکه یکی از این طرح‌ها پرورش ماهی در قفس بوده است، ادامه داد: «برخی واحدهای دانشگاهی پیگیر این طرح بودند؛ علی‌رغم اینکه داورها طرح‌ها را رد کرده بودند، ما با نظر صلاحی به‌شدت موافق این بودیم که این طرح‌ها با نگاه موشکافانه و نظرات ارشادی اجرا و اصلاح شود.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و واحد ساری بیان کرد: «طرح ماهی در قفس اکنون درحال پیگیری و نهایی شدن است. همچنین بحث ماهیان خاویاری از دیگر طرح‌های دردست اقدام است که ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و در کشور حوزه‌های کمی درخصوص ماهیان خاویاری فعالیت می‌کنند.»

کرمانیان خاطرنشان کرد: «قرار بر این شد تا واحدهای استانی مجموعا درخصوص این طرح سرمایه‌گذاری مشترک کرده و با رویکرد مرکز تحقیقات ماهیان خاویاری و عمل‌آوری آن فعالیت خود را آغاز کنند.»

او افزود: «ما در این استان می‌توانیم ظرفیت خوبی برای طراحی و کمک به ساخت شناورهای دریایی داشته باشیم. درخصوص این طرح نیز پیگیری‌های لازم انجام شده تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. همان‌طور که می‌دانید استفاده ما از دریا متاسفانه یک استفاده حداقلی است و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود، بنابراین تمایل داریم به بحث راه‌اندازی تاکسی دریایی نیز ورود کرده و در آینده نزدیک این طرح نیز راه‌اندازی شود.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و واحد ساری اظهار کرد: «درحال حاضر برخی از واحدهای دانشگاهی در حوزه ماهیان خاویاری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و اقداماتی را نیز به‌صورت پایلوت در این خصوص انجام داده‌اند.»

کرمانیان در پایان گفت: «یکی از محورهای نظام موضوعات طرح پایش در استان بحث دریا است و در این راستا 15 هزار موضوع پژوهشی در این راستا تعریف شده است، بنابراین از پایان‌نامه‌هایی که در حوزه دریا نوشته شود، حمایت خواهیم کرد.»

مرتبط ها