کد خبر: 61077

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد:

خواسته‌ها و مطالبات دانشجویان با شورای تعامل منطقی‌تر می‌شود

شورای صنفی مجموعه‌ای بود که در آن دانشجویان انتخاب می‌شدند و پیگیر مطالبات سایر دانشجویان در زمینه‌های رفاهی و خدمات دانشجویی بودند. اما ویژگی شورای تعامل این است که علاوه‌بر دانشجویان منتخب، مسئولان مربوطه نیز در این شورا پیگیر مطالبات دانشجویان و عضو آن هستند.

احمد عبدالحسینی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد درخصوص شورای تعامل و علت جایگزینی آن با شورای صنفی توضیح داد: «شورای صنفی مجموعه‌ای بود که در آن دانشجویان انتخاب می‌شدند و پیگیر مطالبات سایر دانشجویان در زمینه‌های رفاهی و خدمات دانشجویی بودند. اما ویژگی شورای تعامل این است که علاوه‌بر دانشجویان منتخب، مسئولان مربوطه نیز در این شورا پیگیر مطالبات دانشجویان و عضو آن هستند. این اقدام باعث می‌شود پیگیری کار دانشجویان آسان‌تر شود زیرا حضور روسای دانشکده‌ها، مسئولان آموزشی و شخصیت‌های حقوقی در این شورا باعث می‌شود پیگیری و حل مطالبات دانشجویان سریع‌تر انجام شود.»

او ادامه داد: «همچنین با گفت‌وگویی که بین دانشجویان و مسئولان در دانشگاه ایجاد می‌شود خواسته‌ها و مطالبات دانشجویان منطقی‌تر می‌شود. تاکنون جلسات متعددی برگزار شده و مطالبات دانشجویان در این جلسات دسته‌بندی شده و بعد از جلسات پیگیری شده است.»

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد یزد درخصوص مهم‌ترین دستاورد شورای تعامل در استان یزد گفت: «مهم‌ترین دستاورد این شورا، انتقال سریع‌تر مسائل صنفی دانشجویان به مسئولان مربوطه و تسریع در حل این مشکلات و مطالبات بود. مسئولان مربوطه عضو شورای تعامل بوده و از نزدیک شاهد مشکلات و خواسته‌های دانشجویان بودند، بنابراین مسئولیت بیشتری را نیز در این خصوص احساس کردند.»

عبدالحسینی در ادامه اظهار کرد: «با تشکیل شورای تعامل، دانشجویان نیز اعتماد بیشتری برای حل مشکلات خود پیدا کردند، زیرا به راحتی درکنار مسئولان حاضر شده و مطالبات خود را بیان می‌کنند. این مطالبات نیز بعد از چکش‌کاری، منطقی‌تر شده و برای پیگیری ارجاع داده می‌شود.»

او درخصوص تشکیل شورای تعامل در سایر استان‌ها و به‌صورت سراسری نیز صحبت کرد و گفت: «پیشنهاد می‌کنم، برخی تشکل‌ها نیز در این شورا عضو شوند. زیرا اعضای تشکل‌ها مخصوصا بسیج دانشجویی، بین دانشجویان از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و مطالبه‌گر‌تر هستند.»

مرتبط ها