کد خبر: 61002

از سوی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن

وبینار تخصصی "بررسی تاریخی نقش و جایگاه حرم مطهر رضوی(ع)" برگزار می شود

وبینار تخصصی "بررسی تاریخی نقش و جایگاه حرم مطهر امام رضا(ع)" با حضور دکتر ریوایچی سوگی یاما ایران شناس ژاپنی برگزار می شود.

  به گزارش «فرهیختگان»، با حضور دکتر ریوایچی سوگی یاما ایران شناس ژاپنی، محقق نمونه فرهنگ رضوی، استاد دانشگاه و پژوهشگر مؤسسه مطالعات فرهنگ آسیا در دانشگاه توکیو، وبینار تخصصی "بررسی تاریخی نقش و جایگاه حرم مطهر امام رضا(ع)" برگزار می شود.

این نشست از سوی بنیاد بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا(ع) و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و اداره کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سلسله نشست های تخصصی این بنیاد، روز یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ در فضای مجازی زوم به اجرا در خواهد آمد و دکتر سوگی یاما که در ارتباط با حرم مطهر رضوی(ع) تحقیق و پژوهش می نماید، در خصوص یافته ها و مطالعات خود مطالبی را ارائه خواهد نمود و دکتر مهدی صحراگرد استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه تاریخ هنر اسلامی در حرم مطهر امام رضا (ع)  نیز مدیریت این نشست را بر عهده خواهد داشت.

دکتر ریو ایچی سوگی یاما با معرفی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و تایید و انتخاب بنیاد بین المللی فرهنگی - هنری امام رضا(ع) ، به عنوان "محقق نمونه فرهنگ رضوی" نوزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در سال ۱۴۰۰ برگزیده و با اهداء لوح تقدیر وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و هدیه نفیس بنیاد بین المللی امام رضا(ع) مورد تجلیل قرار گرفت.

وی علاوه بر سفرها و مطالعات مختلف و متنوع، به طور خاص از سال ٢٠٠٤ تا ٢٠٠۶ در ایران به عنوان محقق میهمان حضور داشته و به مطالعه و تحقیق پرداخته و در طول بیست سال گذشته نیز بارها برای مطالعه و پژوهش در خصوص حرم مطهر و آستان قدس رضوی به ایران و مشهد سفر نموده و مقالات مختلفی را نیز در این زمینه تالیف و ارائه کرده است.

زمان، لینک مستقیم و مشخصات دسترسی برای شرکت در نشست:

یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ مصادف با ۳ اکتبر ۲۰۲۱ (ساعت ۹:۳۰ به وقت ایران - ۱۵:۰۰ به وقت توکیو)
https://us05web.zoom.us/j/84267566195?pwd=bUkwSVRENm12VmxBK2hES0svNkxIZz09
Meeting ID: 842 6756 6195
Passcode: 14T70T

مرتبط ها