کد خبر: 60987

آخرین اخبار مدیریتی پرسپولیس؛ سعیدلو-کاشانی گزینه ریاست هیات‌مدیره و مدیرعاملی

تلاش‌ها برای جلسه بین سجادی و دادکان ادامه دارد

از گوشه و کنار خبر می‌رسد تلاش‌ها برای دیدار محمد دادکان و حمید سجادی ادامه دارد و قرار است این دیدار هفته آینده انجام شود. کسی نه از روز برگزاری نشست خبر دارد و نه از محل دیدار این دو نفر. فقط گفته می‌شود این نشست جایی بیرون از وزارت ورزش انجام خواهد شد. باید منتظر باشیم و ببینیم آیا بالاخره طلسم دیدار وزیر ورزش و محمد دادکان شکسته خواهد شد یا همچنان داستان دوری دادکان از ورزش ادامه پیدا می‌کند!

اردلان بزرگ‌نیا، روزنامه‌نگار: هواداران پرسپولیس کم‌کم دارند صبر و تحمل‌شان را از دست می‌دهند. اخباری که از باشگاه محبوب‌شان به گوش می‌رسد آن اخباری نیست که باب میل‌شان باشد. قرار بود بعد از جدایی عجیب جعفر سمیعی از پرسپولیس، مجید صدری، سرپرست موقت باشگاه شرایط لازم برای پرداخت بخشی از بدهی‌های باشگاه ازجمله بدهی به کالدرون و البته پرداختی به بازیکنان تیم را در دستورکار خود قرار دهد. اما تا الان هیچ خبری از پرداخت طلب کالدرون به گوش نمی‌رسد. بازیکنان معترض باعث شدند تمرین اخیرشان نیمه‌کاره بماند. البته دیروز بخشی از مطالبات بازیکنان پرداخت شد اما مربوط به فصل گذشته بود و بابت فصل جدید فعلا پولی پرداخت نشده است. کارهای مربوط به جذب اسپانسر جدید و مزایده مربوط به انتخاب اسپانسر هم با کندی صورت می‌گیرد. بد نیست نگاهی دوباره بیندازیم به اتفاقات تازه‌ای که در شرف رخ‌دادن در اطراف باشگاه پرسپولیس است؛ اخبار و حتی شایعاتی که درمورد انتخاب اعضای جدید هیات‌مدیره و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد.

سعیدلو در راه بازگشت به پرسپولیس؟

این روزها اخباری درمورد بازگشت دوباره علی سعیدلو به باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد. آخرین رئیس سازمان تربیت‌بدنی چند سال قبل از حضور در راس ورزش کشور و در زمانی‌که به‌عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهور در بدنه دولت نهم حضور داشت به هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس رفت و ریاست هیات‌مدیره را برعهده گرفت. در زمان مدیریت او و حبیب کاشانی در فصل 86 این باشگاه توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

حال اخباری درمورد بازگشت او به پرسپولیس به گوش می‌رسد. سعیدلو در این ارتباط صحبتی نمی‌کند و حتی موضوع را هم تایید نمی‌کند. اما شنیده‌ها حکایت از احتمال حضور او در هیات‌مدیره یا مجمع باشگاه پرسپولیس دارد. باید صبر کرد و دید آیا چنین اتفاقی رخ خواهد داد یا خیر.

پروین موفق به رودررو کردن سجادی و دادکان نشد

چند روز قبل اعضای شرکت پیشکسوتان پرسپولیس به دیدار حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان رفتند. قبل از شروع جلسه، علی پروین خواستار حضور محمد دادکان در این نشست می‌شود. ظاهرا او از محمد پنجعلی می‌خواهد که با دادکان تماس بگیرد و از او بخواهد که در این جلسه حضور پیدا کند. پنجعلی هم به رئیس اسبق فدراسیون فوتبال تلفن می‌زند و درخواست پروین را به اطلاع او می‌رساند. دادکان هم از پنجعلی عذرخواهی می‌کند و می‌گوید که در چنین جلسه‌ای شرکت نمی‌کند. البته او از پنجعلی می‌خواهد که بعد از پایان جلسه به رسانه‌ها اعلام کنند که بنا به دعوت وزارت به این جلسه رفته‌اند و جلسه به درخواست خودشان برگزار نشده است. به این ترتیب اولین شانس دیدار دادکان و سجادی از دست می‌رود.

هفته آینده دیدار صورت می‌گیرد؟

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای دیدار دو همکار قدیمی همچنان ادامه دارد. محمد دادکان و حمید سجادی هر دو پیش از این در هیات‌علمی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب حضور داشتند و در این دانشگاه تدریس می‌کردند. ظاهرا ارتباط خوبی میان این دو ورزشکار قدیمی وجود دارد. از گوشه و کنار خبر می‌رسد تلاش‌ها برای دیدار این دو نفر ادامه دارد و قرار است این دیدار هفته آینده انجام شود. کسی نه از روز برگزاری نشست خبر دارد و نه از محل دیدار این دو نفر. فقط گفته می‌شود این نشست جایی بیرون از وزارت ورزش انجام خواهد شد. باید منتظر باشیم و ببینیم آیا بالاخره طلسم دیدار وزیر ورزش و محمد دادکان شکسته خواهد شد یا همچنان داستان دوری دادکان از ورزش ادامه پیدا می‌کند!

سلطان تکذیب می‌کند

دیدار پروین و سجادی این خبر را به‌همراه داشت که پروین قرار است در هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس حضور پیدا کند. اما سلطان سرخ‌ها این خبر را تکذیب و اعلام کرده که اصلا چنین پیشنهادی به او نشده و او هم قصدی برای حضور در هیات‌مدیره پرسپولیس ندارد؛ چراکه معتقد است اعضای هیات‌مدیره در باشگاه‌های سرخابی کار مهمی انجام نمی‌دهند و برای عضو هیات‌مدیره همان واژه معروف در قبال مدیر فنی (کشک) را به‌کار برد! به این ترتیب باید حضور پروین در هیات‌مدیره را منتفی‌شده قلمداد کنیم. هرچند در فوتبال هیچ اتفاقی را نباید غیرمنتظره بدانیم.

پیشنهاد اقتصادی پروین

گفته می‌شود علی پروین پیشنهاد جالبی برای انتخاب هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس به وزیر ورزش ارائه کرده است. او گفته هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس باید از 5 عضو اقتصادی تشکیل شود که هیچ‌کس از نام آنها اطلاع نداشته باشد. این 5 نفر باید برای حل مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس برنامه بدهند و هر ماه هم گزارشی از عملکرد خود ارائه دهند. پروین گفته مگر کسی از نام اعضای هیات‌مدیره تیم‌هایی مثل بایرن‌مونیخ خبر دارد؟ آنها دور از هیاهو کار می‌کنند و گزارش کار خود را نیز به رئیس مجمع اعلام می‌کنند و نتیجه کارشان هم کاملا مشهود است. پرسپولیس هم باید از چنین هیات‌مدیره‌ای برخوردار شود.

کاشانی- پرسپولیس جدی‌تر از قبل

حبیب کاشانی نشان داده آدم بسیار باهوشی است. او با علم به این موضوع که تلاش‌ها برای بازگشت محمد دادکان به فوتبال و البته باشگاه پرسپولیس بیشتر شده، مصاحبه هوشمندانه‌ای کرد و در آن دادکان را برای پست مدیرعاملی پرسپولیس گزینه اصلح دانست. البته باید گفت اگر حضور دادکان در پرسپولیس نهایی نشود، کاشانی گزینه جدی مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس خواهد بود. البته باید دید آیا او منع قانونی برای انجام این کار دارد یا نه. باوجود این، اصلا نباید از کنار نام کاشانی به‌راحتی گذشت. در رزومه او هم قهرمانی هست و هم کسر امتیاز!

وقتی وزارت تحت‌فشار قرار نگرفت

هواداران پرسپولیس که این روزها از عملکرد مدیریت باشگاه ناراحت هستند، قصد داشتند جلوی وزارت ورزش تجمع کنند اما این اتفاق درنهایت نیفتاد و تعداد بسیار اندکی به محل وزارت ورزش رفتند. این تجمع وقتی توسط هواداران استقلال صورت گرفت درنهایت منجر به بروز تغییرات در مدیریت این باشگاه شد. شاید پرسپولیسی‌ها هم فکر می‌کردند به این شکل تکلیف تیم محبوب‌شان زودتر روشن می‌شود که البته با همکاری لازم همراه نشد و درنهایت اتفاق تازه‌ای هم رخ نداد.

ترکیب نهایی چه خواهد بود؟

اگر سعیدلو و دادکان به مجمع و هیات‌مدیره ورود کنند گزینه‌های دیگر چه کسانی خواهند بود؟ به نظر می‌رسد دادکان 2 عضو موردنظر خود را به هیات‌مدیره می‌برد و این همیشه شرط او برای قبول مدیریت پرسپولیس بوده است. احتمال ماندن علیپور به‌عنوان عضو موردنظر وزارت ورزش در هیات‌مدیره وجود دارد. حسین خبیری هم یکی از گزینه‌ها محسوب می‌شود. حال اینکه چه کسی رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس می‌شود خودش سوالی است که هنوز پاسخش مشخص نیست. شاید در این ترکیب باز هم شاهد تغییراتی باشیم.

مرتبط ها