کد خبر: 60985

در جلسه مدیران استقلال با سه وزیر از خصوصی‌سازی صحبتی نشد

هیات‌مدیره واریزی را مصوب کرد، کادرفنی۳ بازی دوستانه

حضور افضلی در جلسه به‌صورت آنلاین از کربلا

دامنه تغییرات گسترده مدیریتی در استقلال که مصطفی آجرلو در اولین بیانیه خود به‌عنوان مدیریت این باشگاه وعده آن را داده بود، به‌زودی به آکادمی این باشگاه خواهد رسید و محمدرضا مهران‌پور مدیر فعلی آکادمی که با حکم احمد مددی به آن سمت رسیده بود، از آکادمی جدا خواهد شد.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: جلسه هیات‌مدیره باشگاه استقلال سه‌شنبه‌شب با حضور اعضای جدید مجمع که شامل احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری در محل وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد. در این جلسه اعضای جدید هیات‌مدیره باشگاه مصطفی آجرلو، محمد مومنی، مجتبی عبداللهی و پرویز مظلومی حضور داشتند. همچنین مصطفی آجرلو در این جلسه توضیحاتی را درخصوص وضعیت کنونی باشگاه استقلال برای اعضای مجمع و هیات‌مدیره ارائه داد. در این جلسه مقرر شد مصطفی آجرلو علاوه‌بر مدیرعاملی، ریاست هیات‌مدیره باشگاه استقلال را نیز عهده‌دار شود، این درحالی است که پیش از این صحبت از ریاست مجتبی عبداللهی مطرح شده بود که درنهایت این امر محقق نشد و آجرلو این سمت را برعهده گرفت.

افضلی عضو آنلاین جلسه آجرلو به کربلا نرفت

در این جلسه مهدی افضلی، عضو فرهنگی و جدید هیات‌مدیره باشگاه استقلال که مدیرعاملی بنیاد رودکی را عهده‌دار بوده است که از معاونان وزارت ارشاد محسوب می‌شود، همچون جلسه قبلی غایب بود تا برخی شایعات مبنی‌بر انصراف وی از حضور در هیات‌مدیره این باشگاه مطرح شود و حتی برخی نیز پا را از این موضوع هم فراتر نهاده و اعلام کنند جایگزین افضلی هم انتخاب شده و به‌زودی معرفی خواهد شد، اما طبق اطلاعات رسیده به خبرنگار «فرهیختگان» مهدی افضلی قبل از اربعین به‌عنوان زائر راهی کربلا شده  و قرار است امشب به تهران برگردد. وی البته در هر دوجلسه به‌صورت آنلاین و مجازی حضور پیدا کرده و درجریان امور قرار گرفته است. وی امشب به تهران بازگشته و به‌زودی کار خود را همسو با هیات‌مدیره جدید باشگاه آغاز خواهد کرد. مهدی افضلی از چهره‌های فرهنگی کشور محسوب شده و از ارتباطات خوبی در این حوزه برخوردار است که می‌تواند در آینده از این ارتباطات خود درجهت منافع باشگاه استقلال استفاده کند. نکته قابل‌توجه اینکه مصطفی آجرلو، مدیرعامل جدید استقلال نیز هرساله به مناسبت روز اربعین راهی کربلا می‌شد، اما امسال به‌خاطر مسئولیت جدیدی که در باشگاه استقلال به او رسید، از سفر به کربلا انصراف و ترجیح داد در حساس‌ترین روزهای باشگاه استقلال در تهران مانده و امور این باشگاه را حل‌وفصل کند.

در جلسه سه‌شنبه‌شب چه گذشت؟

ماجرای خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که در سالیان اخیر همواره موردبحث بوده در اواخر دولت قبلی به‌صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفته و حالا در دولت جدید هم همچنان این موضوع دنبال می‌شود و از همین ابتدا جلساتی برای پیشبرد آن صورت گرفته یا در دست انجام است. این درحالی است که در جلسه سه‌شنبه‌شب درباره خصوصی‌سازی بحث و تبادل‌نظری صورت نگرفت و برخلاف برخی اخبار که عنوان شد قرار است موانع واگذاری باشگاه استقلال هرچه سریع‌تر برداشته و به مرحله اجرا برسد، حداقل در جلسه فوق صحبتی در این خصوص به میان نیامد. همچنین مصطفی آجرلو در این جلسه به‌صورت کلی گزارش عملکرد یک‌هفته‌ای خود از حضور در باشگاه استقلال را ارائه داده و توضیحاتی را درخصوص وضعیت کنونی این باشگاه به هیات‌مدیره و اعضای مجمع ارائه کرد. همچنین گزارشی از عملکرد مالی و شرح حال این باشگاه ارائه شده و طرفین ضمن معرفی دیدگاه‌ها و اهداف خود به سایرین درخصوص اهداف مشترک آینده به صحبت پرداختند. در این جلسه سه‌ساعته که در وزارت ورزش برگزار شد، از ساعت ۲۰ تا ۲۳ اعضای حاضر در جلسه سرفصل‌های مختلفی را عنوان کردند. امیرحسین رحیمی، وزیر دادگستری که در این نشست حضور داشت، درمورد خصوصی‌سازی سرخابی‌ها بعد از جلسه در گفت‌وگویی اظهار داشت: «مقدمات این کار انجام شده، ولی تا رسیدن به مرحله انجام و خصوصی‌سازی شدن فاصله خیلی زیادی داریم و کار‌های زیادی باید در این میان انجام شود. همه تلاش ما بر این است که در این دولت به انجام برسد و ان‌شاءالله در این دولت به مرحله نهایی شدن خواهد رسید.» همچنین حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان درخصوص میزان بدهی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: «این موضوع را اجازه بدهید در طبقه‌بندی محرمانه تلقی کنیم و برای مدیریت بهینه باشگاه بهتر است فعلا روی این اطلاعات مالی مدیریت انجام شود و این اطلاعات به‌گونه‌ای است که وقتی به‌سمت مجمع عمومی سالانه می‌رویم مورد حسابرسی قرار بگیرد. حسابرسی سالانه منتهی‌به تیرماه 1400 باید انجام شود و این درحال انجام است و تکلیف شد که گزارشش تهیه شود و تا زمانی که این گزارش تهیه نشده، اعداد و ارقامش قابل استناد نیست و به همین دلیل نباید روی آن کار خبری انجام شود.» طرفین در این جلسه مقرر کردند تا برای موفقیت باشگاه استقلال، هرگونه موانع را از پیش‌رو برداشته تا در پیشبرد امور جاری تسهیل ایجاد شود. همچنین درخصوص تقسیم وظایف اعضای هیات‌مدیره مقرر شد تا مظلومی و مومنی امور ورزشی را عهده‌دار شوند و سایر اعضا موارد مختلف مالی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی را پیگیری کنند.

واریزی جدید در دستورکار هیات‌مدیره

اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال در تلاش هستند تا شرایط حرفه‌ای را برای آماده‌سازی و حضور تیم فوتبال استقلال در رقابت‌های مختلف به‌عمل بیاورند. در این چندروز نیز در همین راستا اتفاقات مثبتی رخ داده؛ هرچند بسیاری از این اتفاقات و امکانات که امروز توسط مدیران باشگاه برای این تیم فراهم شده است، از اصول اولیه و بدیهی تمرینات و آماده‌سازی یک تیم به‌شمار می‌رود، اما همین موارد اولیه در باشگاه استقلال تا به امروز وجود نداشته است. همچنین اعضای هیات‌مدیره جدید باشگاه استقلال مصوب کردند تا قبل از آغاز رقابت‌های لیگ برتر بر اساس قرارداد بازیکنان این تیم یک نوبت واریزی را داشته باشند؛ هرچند بازیکنان این تیم از فصل گذشته به‌صورت میانگین حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد از قراردادهای خود را طلبکار هستند که به‌نظر می‌رسد تسویه‌حساب با این تعداد باید به‌صورت فوری در دستورکار قرار بگیرد. از برنامه‌های کادرفنی باشگاه استقلال نیز خبر می‌رسد که قرار است استقلالی‌ها تا قبل از آغاز رقابت‌های لیگ برتر که از ۲۷ مهرماه فصل جدید رقابت‌ها آغاز خواهد شد، سه بازی تدارکاتی را در دستورکار قرار داده تا این تیم با آمادگی و هماهنگی هرچه بیشتر خود را برای حضور پرقدرت در فصل جدید رقابت‌ها آماده کند.

بی‌خبری هیات‌مدیره از انتخاب جلالی

دامنه تغییرات گسترده مدیریتی در استقلال که مصطفی آجرلو در اولین بیانیه خود به‌عنوان مدیریت این باشگاه وعده آن را داده بود، به‌زودی به آکادمی این باشگاه خواهد رسید و محمدرضا مهران‌پور مدیر فعلی آکادمی که با حکم احمد مددی به آن سمت رسیده بود، از آکادمی جدا خواهد شد. با اینکه از برخی پیشکسوتان استقلال به‌عنوان گزینه‌های احتمالی مدیریت بر آکادمی این باشگاه یاد می‌شد، در روزهای گذشته از مجید جلالی به‌عنوان گزینه احتمالی مشاور یا مدیر فنی این آکادمی نام برده شده است. جلالی سابقه همکاری با آجرلو در باشگاه پاس تهران را دارد و تنها قهرمانی باشگاه پاس تهران در لیگ برتر در زمانی اتفاق افتاد که آجرلو مدیرعامل و جلالی سرمربی این تیم بود. البته برخی رسانه‌ها این‌طور عنوان کردند که آجرلو با مجید جلالی برای سپردن مدیریت آکادمی باشگاه استقلال صحبت کرد. جلالی که از مربیان باسابقه فوتبال ایران است، از مدیرعامل استقلال خواست دوسه روز به او فرصت دهد تا برای قبول این مسئولیت فکر کند. آجرلو چندروز پیش از آکادمی استقلال بازدید کرده بود. طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» اعضای هیات‌مدیره از انتخاب مجید جلالی به‌عنوان مدیر یا مشاوره آکادمی باشگاه استقلال ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند، با این‌حال درخصوص سرنوشت آکادمی باشگاه و تصمیماتی که درباره آن گرفته می‌شود، باید چندروزی صبر کرد و منتظر ماند.

مرتبط ها