کد خبر: 60967

مرقومه رهبر انقلاب خطاب به رئیس‌جمهور:

جلوی شکسته شدن کمر شرکت‌های لوازم‌خانگی داخلی را بگیرید

رهبر انقلاب طی مرقومه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، از ایشان خواسته‌اند جلوی واردات لوازم‌خانگی گرفته شود.

روزنامه «فرهیختگان» در تاریخ 17 شهریور سال جاری طی گزارشی با عنوان «کودتای فراری‌ها در بازار لوازم خانگی» از تلاش‌های چند برند مشهور خارجی لوازم خانگی که در آغاز تحریم‌ها با آمریکا همراهی کرده بودند، پرده برداشت که برای بازگشت به ایران و تسخیر بازار 8 میلیارد دلاری این روزها در تلاشند. در همان روزها تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز در نامه‌ای به مقام معظم رهبری خواستار ورود ایشان به موضوع واردات لوازم‌خانگی شده‌اند که رهبر انقلاب نیز طی مرقومه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، از ایشان خواسته‌اند جلوی این واردات گرفته شود.

در مرقومه رهبری آمده است «این موضوع بسیار مهمی است. اگر این خبر (گشایش واردات از دو شرکت کره جنوبی) راست باشد، به معنی شکستن کمر شرکت‌های لوازم‌خانگی داخلی است که تازه توانسته‌اند قدری روی پا بایستند. جدای جلو این مشکل را سد فرمایید.»

*صفحه نخست روزنامه «فرهیختگان» در تاریخ 17 شهریور و گزارشی درباره لوازم خانگی (لینک) *

لازم به ذکر است با اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا و خروج خارجی‌ها از بازار ایران، ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی و کاهش نسبی قاچاق، تولید داخلی در حوزه لوازم‌خانگی در مقایسه با قبل از تحریم‌ها، به‌طور میانگین در اغلب محصولات رشد 44 درصدی را تجربه کرده و این میزان در بخش‌هایی مانند تولید یخچال و فریزر بیش از 100 درصد بوده است. آمارها نشان می‌دهد درحال‌حاضر بیش از 300 برند لوازم‌خانگی در کشور فعال بوده که تولیدات خود را در بخش تولیدات کارخانه‌ای، تولیدات کارگاهی و تولیدات زیرپله‌ای روانه بازار می‌کنند. همچنین طی دو سال اخیر داخلی‌سازی از حدود 30 درصد به 70 درصد رسیده و فعالان این حوزه توانسته‌اند جلوی خروج 8 میلیارد دلار ارز از کشور را بگیرند.

مرتبط ها