کد خبر: 60739

حکم حمید سجادی برای مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز شائبه‌برانگیز است

یک تهیه‌کننده، رئیس مهم‌ترین شرکت دولتی ورزش!

طی هفته گذشته انتشار یک حکم ازسوی وزارت ورزش و جوانان موردتوجه قرار نگرفت؛ حکمی که حسن کریمی جای خود را به علیرضا عاصم‌یوسفی داد. یک تهیه‌کننده برنامه‌های نه‌چندان مطرح در تلویزیون که مشخص نیست براساس کدام برنامه و تجربه راهی مهم‌ترین شرکت دولتی ورزش شده که میلیاردها تومان گردش مالی دارد.

محمد آقایی‌فرد، روزنامه‌نگار: در 27 مهرماه 1373 و به پیشنهاد سازمان تربیت‌بدنی، تجهیز و نگهداری تاسیسات مجموعه‌های ورزشی ازجمله آزادی و انقلاب به یک شرکت دولتی واگذار شد؛ شرکتی که با بودجه‌ای کلان به انجام امور بازسازی و رفع ایرادات مجموعه‌های ورزشی می‌کند و شرکت بسیار مهمی برای مدیران محسوب می‌شود. براساس آنچه در اساسنامه این شرکت آمده، «افزایش بهره‌وری در به‌کارگیری تخصص‌‌ها و بهینه‌سازی سیستم‌ها جهت اصلاح روش‌های تحقیقی و اجرایی در راستای ساخت، نگهداری و توسعه اماکن ورزشی کشور» برعهده این شرکت است. تاکید روی تخصص به‌دلیل وضعیت پیچیده مجموعه‌های ورزشی است. چکه کردن سقف سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی، وضعیت نابسامان سکوهای ورزشگاه 100 هزار نفری و مشکلات چمن این ورزشگاه ازجمله مسائلی است که طی سال‌های اخیر موردتوجه هواداران و رسانه‌ها قرار گرفته است. نکته جالب اینجاست که برای ترمیم سقف سالن 12 هزار نفری، میلیاردها تومان بودجه از سازمان برنامه‌وبودجه اخذ شده، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است. می‌گویند ساختار ورزشگاه به‌قدری پیچیده است که تعمیر آن فعلا امکان‌پذیر نیست. طی سال‌های گذشته حسن کریمی عهده‌دار ریاست شرکت توسعه تجهیز بود؛ فردی که البته کارنامه قابل‌قبولی در پست خود نداشت و نتوانست ایرادات مجموعه‌های ورزشی را طی 44 ماه اخیر رفع کند. او جایگزین مصطفی مدبر شده بود.

 رزومه غیرمحرمانه یک تهیه‌کننده!

جزیره مهربانی (ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان سال 96)، مستند غیرمحرمانه (برنامه مناظره‌گونه با محوریت مشکلات اجتماعی از شبکه دوم سیما)، همام‌کیش (با محوریت معرفی جاذبه‌های گردشگری و دیدنی جزیره کیش از شبکه 5 سیما)، همیشه‌بهار (ویژه‌برنامه نوروز 95 شبکه‌سه)، مسابقه آشپز مهمونی (مسابقه‌ای با محوریت رقابت بین زوج‌ها در آشپزی از شبکه تهران)، تهران 20 (با محوریت مشکلات معیشتی مردم تهران)، صبح بخیر ایران (با محوریت اجتماعی از شبکه اول سیما) که البته بین تهیه‌کننده‌های مختلفی دست‌به‌دست شده، مجموعه تلویزیونی به همین سادگی (سریال)، هفت‌سین (سریالی طنز از شبکه استانی اراک) و به‌وقت ایران (برنامه مناظره‌گونه با محوریت مهارت از شبکه آموزش سیما) ازجمله برنامه‌هایی هستند که طی سال‌های گذشته با تهیه‌کنندگی یک نفر روی آنتن تلویزیون رفته است؛ فردی به‌نام علیرضا عاصم‌یوسفی. او البته کارگردان «غیرمحرمانه» هم بود و در «سین مثل سریال» هم بازی کرده است. برنامه‌هایی که البته مورد تقدیر معاون ریاست‌جمهوری وقت هم قرار گرفته، اما جز «غیرمحرمانه»، هرگز برنامه‌ای نبوده که مورد اقبال مخاطبان قرار بگیرد و نام آنها در تاریخ ثبت شود. علیرضا عاصم‌یوسفی شاید فرد شناخته‌شده‌ای برای مخاطبان نباشد. از او فقط چند خط خبر کوتاه در اینترنت وجود دارد. در همان چند خط هم نوشته شده او مقطع تحصیلی «کارشناسی» را هم با موفقیت پشت‌سر گذاشته و ازسوی همکاران جدیدش «مهندس» خطاب می‌شود. او حالا به یک سمت مهم در ورزش رسیده است!

 حضور سرزده رئیس جدید

طی هفته گذشته انتشار یک حکم ازسوی وزارت ورزش و جوانان موردتوجه قرار نگرفت؛ حکمی که حسن کریمی جای خود را به علیرضا عاصم‌یوسفی داد. یک تهیه‌کننده برنامه‌های نه‌چندان مطرح در تلویزیون که مشخص نیست براساس کدام برنامه و تجربه راهی مهم‌ترین شرکت دولتی ورزش شده که میلیاردها تومان گردش مالی دارد. شاید مهم‌ترین فعالیت غیرمرتبط یوسفی به تلویزیون، ثبت یک شرکت ازسوی اوست که قراربوده به صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی بپردازد؛ شرکتی که همچنان فعال است و منحل نشده، اما مشخص نیست فعالیتی دارد یا خیر. توسعه و تجهیز احتمالا مهم‌ترین موقعیت شغلی علیرضا عاصم‌یوسفی در سالیان اخیر است. او در نخستین اقدام، روز گذشته از مجموعه‌های اسکی دیزین و شمشک و اداره استاندارد مجموعه توسعه و تجهیز بازدید کرد تا تیتر سایت شرکت توسعه و تجهیز به «حضور سرزده» رئیس جدید اختصاص پیدا کند. این نخستین حکم جدی حمید سجادی در کسوت وزیر ورزش و جوانان است. البته او پیش‌تر مجید صدری را هم به‌عنوان سرپرست پرسپولیس منصوب کرده بود، اما پس از رفتن سمیعی، این احتمالا ساده‌ترین حکمی بود که سجادی می‌توانست ابلاغ کند. حضور عاصم‌یوسفی اما اتفاقی نادر در ورزش ایران بود. او در شرکتی حضور پیدا کرده که در آیین‌نامه‌اش به «افزایش بهره‌وری در به‌کارگیری تخصص‌ها اشاره مستقیم شده است. حال سوال اینجاست؛ آیا عاصم‌یوسفی براساس همین آیین‌نامه از تهیه‌کنندگی وارد شرکت توسعه و تجهیز مجموعه‌های ورزشی شده است؟ آیا قرار است در آینده هم شاهد صدور چنین احکام شائبه‌برانگیزی در وزارت ورزش و جوانان باشیم؟

مرتبط ها