کد خبر: 60646

مسئول هیات میثاق با شهدای دانشگاه امام‌صادق(ع):

به سبک عراقی‌ها از عزاداران اربعین پذیرایی می‌کنیم

هیات میثاق با شهدای دانشگاه امام‌صادق(ع) به‌مناسبت اربعین سه شب مراسم خواهد داشت. این مراسم در محیط دانشگاه طبق سنوات قبل برگزار خواهد شد که مداحی این مراسم با حاج سیدمحمود علوی، سخنرانی با قاسمیان و بیان لطایف قرآنی با ایمانی خواهد بود که از ساعت ۱۹ تا ۲۱ برگزار خواهد شد.

نیلوفر هوشمند، روزنامه‌نگار: مهدی تورانلو، مسئول هیات میثاق با شهدا دانشگاه امام‌صادق(ع) پیرامون فعالیت‌های این هیات دانشجویی در ایام اربعین گفت: «هیات میثاق با شهدای دانشگاه امام‌صادق(ع) به‌مناسبت اربعین سه شب مراسم خواهد داشت. این مراسم در محیط دانشگاه طبق سنوات قبل برگزار خواهد شد که مداحی این مراسم با حاج سیدمحمود علوی، سخنرانی با قاسمیان و بیان لطایف قرآنی با ایمانی خواهد بود که از ساعت ۱۹ تا ۲۱ برگزار خواهد شد. علاوه‌بر این یک فضاسازی اربعینی داخل شهرک غرب و داخل دانشگاه درنظر گرفته‌ایم که طی آن حال‌وهوای اربعین را زنده نگه‌داریم و برای حتی معدود دانشجویانی که در دانشگاه رفت‌وآمد دارند فضایی را ایجاد کردیم که حال‌وهوای اربعین برایشان ملموس شود؛ با این پیش‌فرض که عمودهایی را تدارک دیدیم که شبیه عمودهای مسیر نجف تا کربلا طراحی شده است. در خود دانشگاه هم موکب‌های عراقی درنظر گرفته شده است که در آن انواع پذیرایی به سبک عراقی، مثل چای عراقی، چای ایرانی، فلافل، دمنوش و... برای مراجعان تدارک دیده شده است. هر غرفه با فضاسازی و لباس عربی و زبان عربی برای حضار تدارک دیده شده و حتی مداحی‌ها هم مناسب با اربعین تهیه شده تا افرادی که حضور پیدا می‌کنند، به‌طور کامل در فضا قرار بگیرند. همه اینها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.»

وی ادامه داد: «درکنار تمام این موکب‌ها برای نوجوانان هم برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم که فعالیت‌هایی مثل تئاتر و عزاداری و سخنرانی برپا خواهد شد. برای بانوان هم فضای باز مهیای عزاداری است. برای کودکان فضایی درنظر گرفته‌‌ایم تا بتوانند استفاده کنند. همین‌طور موکب سلامتی برای توزیع اقلام بهداشتی درنظر گرفته شده که در تمام روزهای مراسم مستقر است. غرفه فروش کتاب با قیمت مناسب برای عزاداران درنظر گرفته شده است تا بتوانند درکنار فضای عزاداری از فضای فرهنگی نیز استفاده کنند. غرفه فروش محصولات اربعینی هم در این مدت در دانشگاه دایر خواهد بود که فضای اربعین تداعی شود.»

  اجرای روضه‌های خانگی درکنار جمع‌آوری بسته‌های ارزاق

تورانلو خاطرنشان کرد: «یکی از اقداماتی که برای اربعین درنظر گرفته‌ایم، این است که برای اقشار کم‌بهره‌مند در جامعه بسته‌های ارزاق و معیشتی درنظر می‌گیریم که تعداد آنها به میزان جمع‌آوری کمک‌های نقدی بازمی‌گردد و هنوز مشخص نیست، اما تصمیم داریم این طرح را در محدوده زمانی اربعین اجرا کنیم. همچنین یک طرحی به‌نام سدره داریم که در آن هر خانواده‌ای که بنای گرفتن روضه خانگی داشته باشد می‌تواند با ما تماس بگیرد و ما بدون توجه به جمعیت حضار و بدون دریافت وجه نقدی برای آنها مداح می‌فرستیم تا روضه‌های خانگی برپا شود.»

مرتبط ها