کد خبر: 60476

شاگردان دنیزلی در رده ششم لیگ ترکیه

روند خوب آلتای با نادری

نادری هم یکی از نفراتی است که در دو فصل گذشته سابقه بازی در دو تیم مطرح ایرانی را داشته و حتی توانسته نظر مثبت مربیان تیم ملی ایران را نیز جلب کند. به این ترتیب او می‌تواند گزینه مناسبی برای بهتر شدن شرایط آلتای در طول فصل باشد.

به گزارش «فرهیختگان»: بازگشت نادری به فوتبال اروپا باز هم موفقیت‌آمیز بوده و این مدافع ایرانی که سابقه بازی در ترکیب تیم ملی ایران را نیز در کارنامه دارد در لیگ ترکیه توانسته جایگاه ثابتی برای خود در ترکیب تیم آلتای پیدا کند. محمد نادری یکی از لژیونرهایی بود که خیلی بی‌سروصدا راهی فوتبال بلژیک شد تا در تیم کورتریک این کشور بازی کند. عملکرد خوب این بازیکن در سمت چپ خط دفاعی این باشگاه سبب شد تا برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات پرسپولیس برای به خدمت گرفتن او ابراز تمایل کند و درنهایت نادری با انتقالی قرضی سرخپوش شد. او البته تنها یک فصل در این باشگاه حضور داشت و سال بعد به‌عنوان یکی از بازیکنانی که در هر دو باشگاه پایتخت بازی کرده به تیم رقیب پیوست.

او در تابستان امسال تصمیم گرفت دوباره لژیونر شود و این بار با قراردادی سه ساله به تیم آلتای ترکیه که هدایت آن را مصطفی دنیزلی مشهور برعهده گرفته است، پیوست. آلتای سال گذشته پس از سه فصل حضور در لیگ دسته اول ترکیه موفق شد جواز حضور در سوپرلیگ این کشور را کسب کرده و دوباره به سطح اول رقابت‌های ترکیه برگشت. آنها برای حضوری موفق در این مسابقات به سراغ مربی باتجربه‌ای همچون دنیزلی رفتند و چند بازیکن ازجمله نادری را نیز به ترکیب تیم خود اضافه کردند.

آنها فصل را خوب شروع کردند و دو پیروزی پیاپی برابر کایسری‌اسپور(تیم مجید حسینی و علی کریمی) و آلانیا اسپور نوید فصلی خوب را به هواداران این تیم که سابقه‌ای ۱۰۷ ساله در فوتبال ترکیه دارد، می‌داد. البته این تیم در دو بازی بعدی برابر فنرباغچه مدعی و همچنین کونیااسپور مغلوب شدند اما در آخرین بازی خود در هفته پنجم روز شنبه توانستند ۲ بر یک گوزتپه را شکست داده و نتیجه‌ای قابل قبولی کسب کنند.

نادری در هر ۵ بازی ابتدایی تیمش در این فصل در ترکیب اصلی آلتای حضور داشته تا مشخص شود که دنیزلی اعتقاد زیادی به این مدافع ایرانی دارد و برای این فصل روی درخشش او حساب کرده است. این مربی که سابقه حضور در لیگ ایران را نیز در کارنامه دارد درباره عملکرد تیمش می‌گوید: «ما تا اینجای مسابقات عملکرد خوبی داشتیم. در بازی آخر هم توانستیم به خوبی مسابقه را اداره کرده و یک برد ارزشمند کسب کنیم. بازیکنان ما در ‌این چند دیدار به خوبی خواسته‌های کادرفنی را برآورده کرده‌اند و با ادامه این روند می‌توانیم به حضور در رتبه‌ای مناسب در انتهای فصل امیدوار باشیم.»

مسلما هدف این مربی ترک‌تبار حفظ تیمش در رقابت‌های سوپرلیگ است و در نخستین فصل بازگشت به این مسابقت کار سختی برای رسیدن به این هدف خواهد داشت. دنیزلی به همین دلیل به سراغ بازیکنان باتجربه رفته و تیمش را از نفراتی تشکیل داده که بتوانند او را در رسیدن به این مهم همراهی کنند.

نادری هم یکی از نفراتی است که در دو فصل گذشته سابقه بازی در دو تیم مطرح ایرانی را داشته و حتی توانسته نظر مثبت مربیان تیم ملی ایران را نیز جلب کند. به این ترتیب او می‌تواند گزینه مناسبی برای بهتر شدن شرایط آلتای در طول فصل باشد.

نادری البته در این مدت با مصدومیت‌های مختلفی روبه‌رو شده و این موضوع می‌تواند پاشنه آشیل او برای حضوری ثابت در ترکیب این تیم ترکیه‌ای باشد. این مدافع چپ پا البته در فصل جدید در شرایط خوبی قرار دارد و در هر 5 بازی تیمش به صورت کامل به میدان رفته و مشکلی در این زمینه پیدا نکرده است.

آلتای فردا شب در هفته ششم رقابت‌های لیگ این کشور به مصاف ریزه‌اسپور خواهد رفت که با توجه به اینکه این مسابقه در زمین حریف برگزار می‌شود بازی نسبتا سختی برای شاگردان دنیزلی خواهد بود. این تیم همچنین روز جمعه مسابقه حساسی را در خانه برابر بشیکتاش، یکی از تیم‌های مدعی فوتبال ترکیه برگزار خواهد کرد.

نادری با ماندن در تیم استقلال می‌توانست فرصت بازی در لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشد و همچنین در سال منتهی به جام‌جهانی شاید شانس بیشتری برای دعوت دوباره به ترکیب تیم ملی پیدا می‌کرد اما ترجیح داد با قبول پیشنهاد این تیم ترکیه‌ای چالشی تازه را در فوتبالش تجربه کند و شاید با درخشش در این تیم بهتر بتواند نظر مثبت دراگان اسکوچیچ برای دعوت دوباره از او را جلب کند. او امیدوار است با حضور در لیگ ترکیه بتواند دوباره شانس رفتن به دیگر لیگ‌های اروپایی را به دست آورد و برخلاف دوران حضورش در فوتبال بلژیک، این بار بتواند جایگاه ثابتی در تیم‌هایش پیدا کرده و روند روبه رشد بهتری را تجربه کند. او هم‌اکنون با تیمش رتبه ششم در جدول لیگ را در اختیار دارد و با ادامه این روند می‌تواند به حفظ این جایگاه و حتی شاید رسیدن به یکی از سه جام اروپایی امیدوار باشد.

مرتبط ها