کد خبر: 60312

استارتاپ‌ها فقط 5 درصد در وضعیت اشتغال کشور نقش دارند؛ راه‌های بهبود این آمار را بررسی کردیم

نیازمند اطلاعات به روز استارتاپ‌ها هستیم

اقتصاد دیجیتال در بلندمدت بسیار سودده خواهد بود و باتوجه به اینکه اقتصاد کشور درحال حرکت به‌سمت این جریان است، پس باید بر امر اشتغال‌زایی در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد و نتیجه مثبت آن را در بلندمدت شاهد بود.

یگانه عرب، روزنامه‌نگار: استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند اشتغال‌زایی بلندمدت را در جامعه امکان‌پذیر کرده و نیروهای دانشی، فنی و مهندسی تربیت‌شده در کشور را به‌کار ببندند؛ چراکه اقتصاد دانش‌بنیان، استارتاپی و دیجیتال در هر حوزه‌ای که وارد می‌شود، موجب بهره‌وری یا مولدبودن می‌شود.

اقتصاد دیجیتال در بلندمدت بسیار سودده خواهد بود و باتوجه به اینکه اقتصاد کشور درحال حرکت به‌سمت این جریان است، پس باید بر امر اشتغال‌زایی در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد و نتیجه مثبت آن را در بلندمدت شاهد بود. البته با کسب موفقیت‌های استارتاپی و دانش‌بنیانی در کشور، سرمایه‌گذاران نیز به‌نوعی برای سرمایه‌گذاری بر حوزه‌های دانش‌محور و دیجیتالی ترغیب می‌شوند و درپی آن نهادهای دولتی نیز باید با چارچوب‌های تدوین‌شده منظم و بدون هیچ‌گونه ارتباط و اولویت‌بندی‌های سلیقه‌ای درکنار استارتاپ‌ها بایستند و از آنها برای به‌کارگیری نیروهای مختصص حمایت کنند؛ البته که این جریان تاثیر شگرفی نیز برای بهبود معضلات کشور و افزایش رشد اقتصادی خواهد داشت.

درخصوص ظرفیت‌های اشتغال‌زایی شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان، ارزیابی وضعیت اشتغال‌زایی این شرکت‌ها، نقش حمایتی نهادها و عناصر حمایتی دولت و... با مجتبی یوسفی‌نژاد، مدیر شبکه فناوری و نوآوری ایران؛ منوچهر ممتازی، مدیرعامل شرکت استارتاپ «اندیشه کامپیوتر» و محمد حسینی، مدیر طرح استارتاپی تولید انرژی از پسماند گفت‌وگوهایی انجام داده‌ایم و نظرات آنها را در این‌باره جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

اشتغال‌زایی استارتاپ‌ها، اقتصاد کشور ارتقا می‌دهد (لینک)
 

حمایت و هدایت از دانش‌بنیان‌ها ظرفیت اشتغال‌زایی در کشور را گسترش می‌دهد (لینک)

 

تاثیر اعتماد بخش دولتی در افزایش مشارکت استارتاپ‌ها (لینک)

مرتبط ها