کد خبر: 60243

همراه با سرمربیان تیم دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه آغاز لیگ ووشو بانوان

به‌دنبال جام در جنگ اسپانسرها

الهام صادقی، سرمربی تیم تالو دانشگاه آزاد: امیدوارم دانشگاه آزاد شرایطی را فراهم کند که بتوانیم بازیکنان بهتری برای سال‌های بعد بگیریم. امسال هم امیدواریم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. خارج از بحث مالی و پشتیبان بازیکنان خوب و باانگیزه و پرتلاشی داریم و همه تلاش می‌کنند به‌خصوص قهرمان‌های جوانان‌مان که در تیم داریم و به‌لحاظ روحی خیلی خوبند.

نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار: تمرینات تیم ووشو بانوان دانشگاه آزاد اسلامی از مدتی قبل برای حضور در لیگ ووشو آغاز شد تا امروز در لیگی که ورزشکاران صاحبنام در آن حضور دارند، شرکت کنند. راضیه طهماسبی و الهام صادقی مانند سال قبل تیم‌شان را آماده این رقابت‌ها کرده‌اند و امیدوارند امسال هم در هر دو بخش تالو و ساندا صاحب سکو و عنوان قهرمانی شوند. دو سرمربی تیم ووشو دانشگاه آزاد درحالی‌که فقط چند روز تا آغاز رقابت‌های لیگ دارند پاسخگوی سوالات «فرهیختگان» شدند.

سرمربی ساندا: تیم ما مقابل سپاهان دست‌وپا بسته نیست

راضیه طهماسبی، سرمربی تیم ساندا دانشگاه آزاد گفت: «از پارسال که لیگ تمام شد یک سری افراد و بازیکنان را زیر نظر داشتیم و با آنها برای اینکه امسال در اختیار تیم داشته باشیم صحبت کردیم و تمرینات‌شان را زیرنظر گرفتیم.»

طهماسبی که سرمربیگری تیم ملی ووشو در این بخش را نیز برعهده دارد، افزود: «با مربیان این بچه‌ها ارتباط برقرار کردیم و مدام از احوال و نوع تمرینات‌شان باخبر بودیم تا اینکه از هفدهم شهریور به‌طور رسمی اردوهایمان شروع شد و قبلش اردویی نداشتیم، ضمن اینکه شرایط هم آن‌طور مساعد نبود که بخواهیم اردو برگزار کنیم. از طرفی فدراسیون برنامه‌ای مبنی‌بر اینکه شهریورماه اردو برگزار کند، اعلام نکرده بود و در مردادماه همه تیم‌ها از این موضوع اطلاع پیدا کردند که اردو نیمه اول لیگ برگزار می‌شود. »

او با اشاره به تغییر زمان اردو تصریح کرد: «این چندسال همیشه اردوها از نیمه‌دوم شروع می‌شد و امسال به‌صورت متمرکز و در شهریورماه اردو برگزار می‌شود و تمام. برای جذب ورزشکاران یک‌سری از آنان را مدنظرمان داشتیم اما چون تیم‌های دیگر به ورزشکارانی که نفر اول یا عضو تیم ملی هستند مبالغ بالاتری پیشنهاد می‌دادند و پرداخت آن مبلغ در توان‌مان نبود، نتوانستیم آن‌طور که می‌خواهیم این کار را بکنیم.»

طهماسبی ادامه داد: «واقعیتش این است که به‌خاطر شرایط بد اقتصادی باشگاه‌ها بسته ‌شده و ورزشکاران واقعا حق دارند جذب تیمی شوند که حالا مبلغ بهتری از آن دریافت می‌کنند و به همین دلیل ما نتوانستیم مانند پارسال بازیکن‌های نفر اول تیم ملی را در تیم‌مان داشته باشیم. مبلغ قراردادهای تیم نسبت به سال قبل بهتر شده و با حضور و نظارت لشگری و رایزنی‌هایی که کرد یک‌سری مالیات‌هایی که از قراردادهای بچه‌ها کسر می‌شد، دیگر کم نمی‌شود و بچه‌ها نسبت به سال گذشته هم مبالغ بالاتری دریافت می‌کنند که خوشبختانه با رضایتمندی بیشتر و با انگیزه‌تر در اردوها حضور پیدا می‌کنند.»

سرمربی تیم ساندا دانشگاه آزاد یادآور شد: «خدا را شکر تیم خیلی خوبی داریم، امسال این‌گونه نیست که جلوی تیم سپاهان -که حالا رقیب اصلی ماست- تیم ما دست‌وپا بسته باشد و حرفی برای گفتن نداشته باشیم. بچه‌ها واقعا مدعی هستند و دوست دارند جلوی بزرگ‌ها بازی و بزرگی کنند تا نتایج خوبی را رقم بزنند. آنان برای این لیگ انگیزه خیلی بالایی دارند و از آنجا ‌که مسابقات کشوری به‌خاطر کرونا برگزار نشده، این لیگ انگار میدانی است که آمده‌اند نتیجه یک‌سال تمرین‌شان را بگیرند و جلوی حریف اصلی‌مان تیم سپاهان قد علم کنند و بهترین نتیجه را بگیرند.»

او به رقبای این لیگ اشاره و حریف‌شان را همان تیم سال گذشته عنوان و خاطرنشان کرد: «رقیب اصلی ما تیم سپاهان است، البته تیم شبستر هم بازیکنان و کادر فنی خوبی دارد. بااین‌حال هم امید قهرمانی و هم به تک‌تک بازیکنان‌مان ایمان داریم و با روحیه‌ای که من از آنها در اردوها دیدم و اینقدر پرتلاش و آماده هستند، می‌توانیم نتیجه بگیریم. درست است که بازیکنان‌مان جوانند و یک‌سری‌ بار اول‌شان است که زمین بزرگسالان را تجربه می‌کنند ولی آنقدر در زمین جوانان خوب بوده‌اند که حالا انتخاب و به تیم بزرگسالان دعوت شده‌اند. همه این بچه‌ها انگیزه پیروزی در میدان را دارند.»

طهماسبی دررابطه به حمایت مالی از تیم‌ها افزود: «لیگ جنگ اسپانسرهاست و اسپانسری که بیشترین هزینه را بکند می‌تواند بازیکنان بهتری جذب کند و مسلما تیمی که پرمهره باشد احتمال مقام اولی را دارد. چیزی صددرصد نیست ولی بیشتر احتمال می‌رود که بخواهد سکوی اولی را بگیرد. برای عملکرد بهتر دانشگاه هم اگر می‌توانستیم در بخش ساندا دو، سه نفر از بچه‌هایی را که نفر اول وزن خودشان هستند در سطح کشور داشته باشیم، می‌توانستیم عملکرد بهتر و مطمئن‌تری داشته باشیم که این امر میسر نشد و حالا یک‌سری با ما هم‌عقیده‌اند و از ورزشکاران می‌خواستند جذب تیم ما شوند اما بابت قراردادهایی که داخلی با تیم سپاهان بسته بودند یا به تیم‌های دیگر متعهد بودند و نمی‌توانستند از آن تیم جدا شوند. برخی هم پیشنهادهای بهتری داشتند و ما نتوانستیم جذب‌شان کنیم.»

 طهماسبی از لشگری تشکر کرد و گفت: «امسال مانند سال‌های گذشته و مدیرهای قبلی به تیم ووشو بانوان اطمینان حمایت دادند و این حمایت باعث می‌شود بچه‌ها دلگرم شوند و پشتوانه خوبی برای اردوهای تیم ملی باشند و بتوانند نتایج درخشانی هم بگیرند. درحال‌حاضر شرایط خیلی خوبی را در هتل فرهیختگان داریم و از لحاظ سالن تمرین، تغذیه، میان‌وعده‌ها بچه‌ها کمبودی ندارند و این اردویی که داریم، چیزی از اردوهای تیم ملی کم ندارد و واقعا در سطح بالایی برگزار شده است. ما هم به‌عنوان کادر فنی تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا تیم را از لحاظ فنی، روحی و روانی آماده کنیم و آنها بتوانند درنهایت عملکرد خوبی داشته باشند و بهترین نتیجه را به‌دست آورند. از مدیریت دانشگاه آزاد هم که به ما اطمینان و امسال هم حمایت‌مان کرده تا بتوانیم با عملکرد خوب پاسخگوی زحمات‌شان باشیم، تشکر می‌کنم.»

سرمربی تالو: اصلی‌ترین رقیب‌مان تیم خواهران منصوریان هستند

الهام صادقی، سرمربی تیم تالو دانشگاه آزاد به «فرهیختگان» گفت: «سال گذشته تقریبا آخر سال 99 لیگ ووشو تمام شد و امسال همین یک ماه قبل به ما درمورد برگزاری لیگ اطلاع دادند و به همین خاطر بلافاصله بعد از اینکه متوجه لیگ شدیم، بچه‌هایی را که در اختیار داشتیم اطلاع‌رسانی کردیم و بقیه آنها را هم که نیاز داشتیم شروع به صحبت و هماهنگی با آنها کردیم. متاسفانه کرونا باعث شده بود، بچه‌های ما تمرین نداشته باشند ولی در همین فاصله یک‌ماهه شروع به تمرین کردند و درحال‌حاضر یک‌هفته‌ است که اردوی متمرکز برگزار کرده‌ایم تا دوهفته مانده به لیگ با این اردو به پایان برسد.»

وی آمادگی ورزشکارانش را خوب عنوان کرد و افزود: «از بازیکنان تیم جوانان که مدال طلای کشوری گرفته بودند، استفاده کردم و آنها را برای تیمم آوردم و مساله خیلی مهم این است که واقعا این لیگ جنگ اسپانسرهاست. ما تیم خوبی هستیم، دانشگاه آزاد برند خوبی است، بازیکنان خوبی داریم و کادر فنی هم متخصص هستند ولی رقابت بین اسپانسرهاست. تیم سپاهان یکی از فنی‌ترین تیم‌ها در لیگ است و به‌لحاظ بودجه‌ای درحال‌حاضر 5 برابر بودجه‌اش بیشتر از تیم ماست.»

وی بیان کرد: «قطعا تیمی که پول بیشتری دارد بازیکنان درجه یک را هم در اختیار می‌گیرد. ما هم تمام تلاش‌مان را برای داشتن بهترین بازیکن‌ها انجام دادیم و تا حدی که بودجه می‌رسید، بازیکن گرفتیم. افزایش بودجه تیم ما خیلی نبود و تقریبا 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش بودجه داشتیم و تورم بیشتر از این حرف‌هاست. باز هم بعضی از بچه‌ها برای تیم معرفتی بازی می‌کنند؛ بازیکنی داشتم که قهرمان جهان است ولی امسال رایگان برای من بازی می‌کند.»

او اظهار امیدواری کرد و گفت: «امیدوارم دانشگاه آزاد شرایطی را فراهم کند که بتوانیم بازیکنان بهتری برای سال‌های بعد بگیریم. امسال هم امیدواریم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. خارج از بحث مالی و پشتیبان بازیکنان خوب و باانگیزه و پرتلاشی داریم و همه تلاش می‌کنند به‌خصوص قهرمان‌های جوانان‌مان که در تیم داریم و به‌لحاظ روحی خیلی خوبند.»

صادقی درمورد آسیب‌دیدگی اعضای تیم هم بیان کرد: «خدا را سپاس که آسیب‌دیده جدی نداریم، یکی، دو بازیکن ملی‌پوش بزرگسالان تیم داریم که آسیب‌دیدگی قدیمی دارند و در حین تمرینات و فیزیوتراپی و ماساژ شرایط سلامتی‌شان را حفظ می‌کنیم. ما برای قهرمانی تا لحظه آخر می‌جنگیم و با تمام توان و انرژی‌مان برای گرفتن کاپ قهرمانی تلاش می‌کنیم.»

وی در مورد حمایت دانشگاه آزاد تصریح کرد: «لشگری امکانات خوبی را برایمان فراهم کرد، در هتل فرهیختگان ساکنیم و سالن‌های تمرین نزدیک است و بچه‌ها راحت رفت‌وآمد می‌کنند. از لحاظ تغذیه هم شرایط خوبی را داریم و بچه‌ها هم از شرایط راضی‌اند. برای بهترین نتیجه بیشترین تلاش را می‌کنیم به‌خصوص که اصلی‌ترین رقیب‌مان تیم خواهران منصوریان هستند و ما تمام انرژی‌مان را برای موفقیت تیم می‌گذاریم.»

مرتبط ها