کد خبر: 59786

زاهدی در گفت‌وگو با سایت اوکراینی: زوریا را به دینامو کی‌یف ترجیح دادم

خیلی از بازیکنان پرسپولیس می‌توانند در اوکراین بازی کنند

مدیران باشگاه المپیک اصرار داشتند که من به دینامو بروم و فشار زیادی رویم بود. می‌دانستم که دینامو باشگاه بزرگی است اما بیشتر به آینده‌ام فکر می‌کردم و می‌دانستم در زوریا شانس بهتری برای اثبات توانایی‌هایم خواهم داشت.

به گزارش «فرهیختگان»: سایت فوتبال اوکراین سراغ شهاب زاهدی، مهاجم ایرانی تیم زوریا رفته و از او درباره مسائل مختلفی سوال پرسیده است. در این مصاحبه آمده است: «شهاب زاهدی نخستین ایرانی بود که راهی لیگ اوکراین شد و درطول دوسال حضورش در المپیک دونتسک توانست به یکی از مهاجمان موفق این کشور تبدیل شود و درخششی عالی داشت. این عملکرد خوب سبب شد خیلی زود موردتوجه سایر باشگاه‌ها قرار گیرد و درنهایت این زوریا بود که در رقابت برای خرید او موفق شد. این باشگاه برای خرید زاهدی 360 هزار دلار پرداخت کرد تا گران‌ترین خرید تاریخ خود را انجام دهد.»

چه شد که تیم در انتخابی لیگ اروپا به راپیدوین باخت؟

راپید تیمی بسیار خوب بود، بااین‌حال خاصیت ویژه‌ای نداشتند و خیلی از چنین تیم‌هایی در لیگ اروپا حضور دارند. شاید اگر در مسابقه رفت اوضاعی بهتر برای ما رقم می‌خورد و کمی خوش‌شانس‌تر بودیم می‌توانستیم این تیم را شکست داده و به دور گروهی برسیم. درمجموع دو مسابقه رفت‌وبرگشت آنها 6 فرصت گلزنی داشتند که همه را به گل تبدیل کردند و این دقت آنها فوق‌العاده بود. درحالی‌که تیم ما از همین میزان فرصت تنها 2 گل زد و این اختلاف دو تیم بود.

پیش از بازی برگشت امید داشتید که بتوانید شکست 3 بر صفر را جبران کنید؟

چراکه نه. نه‌تنها من، بلکه همه تیم چنین امیدی داشتیم و به‌خوبی فهمیده بودیم ‌این انتظار واقعی است و می‌توانیم به این هدف برسیم. در فوتبال جبران چنین نتیجه‌ای غیرممکن نیست اما گاهی اوقات شما یک سروگردن از حریف بهتر هستید اما توپ‌ها به گل تبدیل نمی‌شوند. به هر حال ما باید این شکست را فراموش کنیم. درحال‌حاضر لیگ کنفرانس اروپا را در پیش داریم و باید برای موفقیت در این رقابت‌ها تلاش کنیم.

در دیدار برابر راپید هر دو پنالتی تیم را زدی و به‌نظر می‌رسد پس از اینکه فاوروف در دیدار برابر دینامو کی‌یف پنالتی‌اش را از دست داد، حالا این مسئولیت در تیم به تو سپرده شده است.

سرمربی تیم مشخص می‌کند که چه کسی پنالتی بزند. پیش از هر بازی زننده پنالتی مشخص می‌شود و فعلا این وظیفه برعهده من گذاشته شده است. اسکریپنیک تصمیم گرفت در این دیدار من به‌جای فاوروف پنالتی‌ها را بزنم. ضربه اولم به گل تبدیل شد اما دومی را از دست دادم. می‌‌خواستم باز هم به همان نقطه بزنم اما گلر حریف دستم را خواند و ضربه را مهار کرد.

واکنش اسکریپنیک به این شکست چه بود؟

همه در رختکن ناراحت بودند و سخت است که در چنین مواقعی احساسات خود را مخفی کنید. کادر فنی اشتباه‌های بازیکنان را گوشزد کردند اما خیلی زود این باخت را فراموش کردیم باید در کمترین زمان این ناکامی را فراموش می‌کردیم و به فکر موفقیت در لیگ می‌بودیم. خوشبختانه به‌خوبی از عهده آن برآمدیم و توانستیم در دو دیدار برابر ماریوپل و ورلسکا نتایج خوبی بگیریم.

نظرت درباره گروه زوریا در لیگ کنفرانس اروپا چیست؟

بسیار خوشحالم که شانس بازی برابر تیمی همچون رم را داریم. این فرصت را داریم که مقابل یکی از بهترین تیم‌های فوتبال ایتالیا شانس خود را امتحان کنیم. اینکه چنین تیمی به ورزشگاه ما بیاید و هواداران بتوانند از نزدیک دیدار رم برابر ما را ببینند، بسیار جذاب است. از دو تیم دیگر گروه یعنی زسکا صوفیه و بودا گلیمت نروژ شناخت زیادی ندارم اما می‌دانم در لیگ‌های خود تیم‌های خوبی هستند و مسلما باشگاهی که توانسته تا مرحله گروهی این جام راه پیدا کند، تیم خوبی است و ضعیف نیست. ما انگیزه زیادی برای صعود از این گروه داریم و این تجربه‌ای بسیار خوب برای همه ما خواهد بود.

پیش از دیدار برابر ماریوپل در 9 بازی گل نزده بودی. این روند از نظر روحی چه تاثیری روی تو داشت؟

دوران بسیار سختی بود؛ برای یک مهاجم گلزنی مهم‌ترین چیز است و در چنین شرایطی اعتمادبه‌نفس بازیکن کم می‌شود. گل‌ها کمک می‌کنند تیم امتیازهای لازم را در لیگ جمع کند و بسیار مهم هستند، البته برای من مهم‌تر از اینکه گل بزنم، برد تیم بود اما وقتی برای مدتی طولانی گل نمی‌زنید، اوضاع کمی به هم می‌ریزد. خوشحالم که حالا در شرایط خوبی قرار گرفته‌ام و دو گلی که در آن مسابقه زدم، باعث شد اوضاع برایم به‌مراتب بهتر شود. امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

به‌نظر می‌رسد عاشق گلزنی مقابل ماریوپل هستی. این روند اتفاقی است یا نه؟

درست است. زمانی که در المپیک بودم به این تیم گل زدم و پس از آن نیز نخستین گل با لباس زوریا را نیز دوباره به همین باشگاه زدم. شاید آنها رقیب موردعلاقه من باشند. (با خنده)

ظاهرا پیش از حضور در زوریا قرار بود به دینامو کی‌یف بروی؟

مدیران باشگاه المپیک اصرار داشتند که من به دینامو بروم و فشار زیادی رویم بود. می‌دانستم که دینامو باشگاه بزرگی است اما بیشتر به آینده‌ام فکر می‌کردم و می‌دانستم در زوریا شانس بهتری برای اثبات توانایی‌هایم خواهم داشت.

اگر بخواهی یک بازیکن ایرانی را به باشگاهت پیشنهاد کنی، آن فرد کیست؟

تابه‌حال به این موضوع فکر نکرده‌ام. منظورتان از بازیکنان مشهور است؟!

نه، از لیگ داخلی این کشور، مثلا از بازیکنان تیم سابقت، پرسپولیس.

بازیکنان خوب زیادی در لیگ ایران حضور دارند اما درحال‌حاضر وضعیت پرسپولیس را دنبال نمی‌کنم و نمی‌دانم بازیکنان این تیم در چه شرایطی هستند، مطمئنم که خیلی از بازیکنان این تیم می‌توانند در لیگ اوکراین بازی کنند.

* صابر ستاری

مرتبط ها