کد خبر: 59635

ولخرجی انگلیسی‌ها و افت خریدها در لالیگا

در بین لیگ‌های معتبر اروپایی همچون سال‌های اخیر بازهم لیگ جزیره بیشترین هزینه را در پنجره تابستانی داشت.

به گزارش «فرهیختگان»: در بین لیگ‌های معتبر اروپایی همچون سال‌های اخیر بازهم لیگ جزیره بیشترین هزینه را در پنجره تابستانی داشت و باشگاه‌های این کشور درمجموع  33.1میلیارد یورو برای خرید بازیکنان جدید هزینه کردند تا باز هم در این زمینه بدون رقیب باشند. تیم‌های انگلیسی به لطف قراردادهای مالی خوبی که برای حق پخش بسته‌اند و همچنین اسپانسرهایی که دارند ضرر زیادی را از دوران کرونا متحمل نشده‌اند و همچنان به روند خرید ستاره‌ها ادامه می‌دهند. جک گریلیش، ستاره انگلیسی استون‌ویلا با  5.117میلیون یورو رکورد انتقالات فوتبال انگلیس را شکست و پس از او نیز روملو لوکاکو بود که 115میلیون یورو برای چلسی هزینه داشت. منچستریونایتد هم 85 میلیون یورو برای سانچو پرداخت کرد تا این سه تیم بخش مهمی از هزینه‌های امسال تیم‌های لیگ برتری را رقم بزنند، البته یونایتد واران 40 میلیون یورویی را نیز خرید تا در بین 5 بازیکن گران امسال 2 نماینده داشته باشد.

جالب اینکه در رده بعدی این فهرست ایتالیایی‌ها قرار دارند که حتی نیمی از این مبلغ را نیز برای خرید بازیکن هزینه نکرده‌اند و درمجموع نزدیک به 552میلیون یورو خرج کرده‌اند. بازگشت ژوزه مورینیو به فوتبال این کشور سبب شد دوباره هزینه‌های در فوتبال این کشور افزایش یابد. تامی آراهام در ازای 40 میلیون یورو به رم رفت تا گران‌ترین خرید ایتالیایی‌ها باشد و پس از او نام فیکایو توموری (29 میلیون یورو، میلان)، نیکولاس گونزالز (23.5 میلیون یورو، فیورنتینا) و وستون مک‌کنی(20.5 میلیون یورو، یوونتوس) دیده می‌شود.

رتبه سوم این فهرست هم به بوندس‌لیگا رسیده که 416 میلیون یورو خرج خرید بازیکن کرده است و باشگاه‌های این کشور برخلاف گذشته پول نسبتا خوبی را در بازار نقل‌‌وانتقالات خرج کرده‌اند. بایرن‌مونیخ مطابق انتظار گران‌ترین خرید را داشته و 42.5 میلیون یورو برای به خدمت گرفتن اوپامکانو به لایپزیگ داد. خرید دونیل مالون هم برای دورتموند 30 میلیون یورو هزینه داشت و لایپزیگ هم 23 میلیون یورو داد تا آندره سیلوا را به خط حمله خود اضافه کند.

فرانسوی‌ها نیز 356 میلیون یورو خرج کرده‌اند تا تیم‌های خود را برای فصل جدید تقویت کنند که مشخص است بیشترین هزینه را نیز پاری‌سن‌ژرمن داشته است. آنها با وجود اینکه بیشتر بازیکنان جدید خود را به‌صورت آزاد به‌خدمت رفته‌اند اما بازهم پرخرج‌ترین تیم فرانسوی بودند. آنها تنها برای خرید اشرف حکیمی از اینترمیلان 60 میلیون یورو به‌حساب این تیم ایتالیایی واریز کردند و البته در رده پنجم این فهرست نام دانیلو پریرا دیگر خرید این تیم دیده می‌شود. دومین بازیکن گرانقیمت این لیگ در تابستان امسال گرسون بود که برای مارسی 25 میلیون یورو هزینه به‌دنبال داشت.

 قرار گرفتن لالیگا در رتبه پنجم و تنها 292.5 میلیون یورو هزینه از اتفاقات جالب امسال بود. در سال‌های گذشته به‌ندرت اتفاق افتاده که دوغول اسپانیایی سراغ خریدهای گرانقیمت و پرهزینه نروند اما امسال بحران مالی در هر دو باشگاه سبب شد تابستان آرامی را پشت سر بگذارند. لالیگا دو فصل قبل بیش از 600 میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه کرد اما در پنجره اخیر روندی نزولی را طی کرده که برای باشگاه‌های این کشور نگران‌کننده است. اگرچه بازهم این رئال بود که گران‌ترین خرید این فصل لالیگا را انجام داد و کاماوینگا را در ازای 40 میلیون یورو به‌خدمت گرفت اما این از معدود خریدهای آنها در این فصل بود. رئالی‌ها البته تلاش زیادی داشتند تا کیلیان امباپه، یکی از اهداف اصلی خود در سال‌های اخیر را به‌خدمت بگیرند اما درحالی‌که هر دوطرف تمایل زیادی به این جابه‌جایی داشتند، درنهایت چنین اتفاقی رخ نداد تا یکی از جذاب‌ترین انتقال‌های تابستان 2021 منتفی شود. رودریگو دی‌پل، ماتئوس کانیا که 2 خرید جدید اتلتیکومادرید بودند نیز در این فهرست در رده‌های بعدی گران‌ترین جابه‌جایی‌های لالیگا قرار گرفتند.

مرتبط ها