کد خبر: 59590

«فرهیختگان» از اقدامات مراکز تحقیقاتی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی برای رفع چالش‌های کشاورزی گزارش می‌دهد

تغییر الگوی مصرف آب در دستورکار

دانشگاه آزاد اسلامی مدت زیادی است طرح تحول حوزه کشاورزی را کلید زده و اقدامات زیادی را نیز در این راستا انجام داده است. مراکز تحقیقاتی کشاورزی این دانشگاه نیز وظیفه تحقیق در این حوزه را برعهده دارند. یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های مراکز تحقیقاتی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی بررسی چالش‌های پیش‌روی حوزه کشاورزی و رفع آنهاست.

سارا طاهری، روزنامه‌نگار: صنعت کشاورزی در کشورهای توسعه‌‌یافته تقریبا در تمام بخش‌‌ها به‌صورت هوشمند اداره می‌شود. در کشورهای درحال توسعه نیز این صنعت درحال حرکت به سمتی است که از ظرفیت‌‌های هوشمندسازی در بخش‌های مختلف آن استفاده شود. بخش کشاورزی به‌‌عنوان یکی از ظرفیت‌‌های بالقوه و مهم در هر کشوری می‌‌تواند در فرآیند توسعه اقتصادی آن کشور نقش بی‌‌بدیلی ایفا کند. در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی مدت زیادی است طرح تحول حوزه کشاورزی را کلید زده و اقدامات زیادی را نیز در این راستا انجام داده است. مراکز تحقیقاتی کشاورزی این دانشگاه نیز وظیفه تحقیق در این حوزه را برعهده دارند.  یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های مراکز تحقیقاتی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی بررسی چالش‌های پیش‌روی حوزه کشاورزی و رفع آنهاست؛ در این گزارش در گفت‌وگو با روسای پنج تن از مراکز تحقیقاتی حوزه کشاورزی به چالش‌های پیش‌روی این حوزه و اقدامات این مراکز برای رفع این چالش‌ها پرداخته‌ایم که در زیر می‌خوانید.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

رئیس مرکز تحقیقاتی کشاورزی سربندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌وتحقیقات تاکید کرد/نبود تعامل مستقیم بین کشاورزان و دانشگاه مهم‌ترین چالش حوزه کشاورزی (لینک)
 
رئیس پژوهشکده امنیت غذایی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی مطرح کرد/حل چالش‌های امنیت غذایی کشور با تاسیس پژوهشکده امنیت غذایی (لینک)

 

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین:/نیازمند مدیریت آب و نهاده‌های کشاورزی هستیم (لینک)

 

رئیس مرکز تحقیقات اصلاح و تولید بذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان:/آب، خاک و نهاده‌ها مهم‌ترین مشکلات حوزه کشاورزی است (لینک)

 

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و علوم دامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر مطرح کرد/کمبود آب، مهم‌ترین چالش در حوزه کشاورزی (لینک)

مرتبط ها