کد خبر: 59470

برنتفورد و ستاره ایرانی‌اش شروع خوبی داشته‌اند

فرصت درخشان برای قدوس

قدوس که مدت‌ها یکی از اهداف برنتفورد برای تقویت تیم در فاز تهاجمی محسوب می‌شد در دو هفته اخیر توانسته جایگاه ثابتی برای خود در ترکیب اصلی تیمش پیدا کند و با ادامه این روند می‌تواند به حضوری ثابت در ترکیب تیم ملی و همچنین سپری کردن یکی از بهترین سال‌های فوتبالی‌اش امیدوار باشد.

به گزارش «فرهیختگان»: تیم فوتبال برنتفورد پس از سال‌ها این فصل دوباره به سطح اول فوتبال انگلیس برگشته و شروعش در این مسابقات تا اینجای کار قابل‌قبول بوده است. یاران سامان قدوس که فصل قبل با موفقیت در دیدارهای پلی‌آف صعود از دسته چمپیونشیپ به‌عنوان سومین تیم این مسابقات راهی لیگ برتر شدند با گذشت 3 هفته از شروع رقابت‌های لیگ هنوز شکستی را متحمل نشده‌اند و این برای تیمی که از سال 1947 در لیگ اول کشورش حضور نداشته و به‌تازگی از لیگ پایین‌تر صعود کرده است، موفقیتی خوب محسوب می‌شود.

قدوس که مدت‌ها یکی از اهداف برنتفورد برای تقویت تیم در فاز تهاجمی محسوب می‌شد در دو هفته اخیر توانسته جایگاه ثابتی برای خود در ترکیب اصلی تیمش پیدا کند و با ادامه این روند می‌تواند به حضوری ثابت در ترکیب تیم ملی و همچنین سپری کردن یکی از بهترین سال‌های فوتبالی‌اش امیدوار باشد. او در ابتدای سال قبل از آمیان جدا شد تا در چمپیونشیپ انگلیس چالشی تازه را آغاز کند. این ملی‌پوش ایرانی خیلی زود توانست در تیم جدیدش به مهره‌ای موثر تبدیل شود و از 46 بازی تیمش در لیگ تنها سه مسابقه را از دست داد و در سایر مسابقات هم به‌عنوان بازیکن اصلی و هم بازیکن ذخیره در میدان حاضر شد و درمجموع توانست 3 گل و دو پاس گل در کارنامه‌اش به ثبت برساند. قدوس که در جام‌حذفی نیز موفق به گلزنی برای تیمش شده بود در دیدارهای پلی‌آف صعود هم به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شد تا در این موفقیت سهیم باشد. با قطعی شدن صعود برنتفورد به لیگ برتر حالا این فرصت برای قدوس به وجود آمده بود که بتواند توانایی‌ها و تکنیک بالای خود را در یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های اروپایی به رخ بکشد.

برنتفورد در هفته نخست این رقابت‌ها باید به مصاف آرسنال می‌رفت و قدوس در این مسابقه با تصمیم سرمربی تیم نیمکت‌نشین شد. برتری 2 بر صفر در این دیدار برابر توپچی‌ها موفقیتی ارزشمند برای این تیم و سرمربی دانمارکی‌اش توماس فرانک بود که استارتی فوق‌العاده در فصل جدید داشتند. به این ترتیب برنتفورد با روحیه‌ای خوب برای دیدار دوم که مصاف خارج از خانه برابر کریستال‌پالاس بود، آماده شد و قدوس در 20 دقیقه پایانی این دیدار نخستین حضورش در لیگ برتر جزیره را تجربه کرد. او در دقیقه 70 جانشین فرانک اونیکای نیجریه‌ای در ترکیب تیمش شد و نمایش قابل‌قبولی هم ارائه کرد.

در رقابت‌های فوتبال جام اتحادیه انگلیس، برنتفورد میزبان فارست گرین‌روور بود و قدوس در این بازی در ترکیب اصلی به میدان رفت و تیمش بازی را سه بر یک برد و البته ستاره ایرانی پاس گل اول را به نام خودش ثبت کرد.

پیش از دیدار هفته سوم برابر استون‌ویلا باشگاه انگلیسی از مثبت شدن تست کرونای اونیکا خبر داد و این هافبک نیجریه‌ای راهی قرنطینه شد تا فرصت برای حضور قدوس در ترکیب اصلی تیمش در لیگ برتر هم فراهم شود. فرانک در این مسابقه از قدوس در پست هافبک تهاجمی و پشت‌سر دو مهاجم تیمش استفاده کرد و او هم به‌خوبی جواب اعتماد سرمربی خود را با ارائه نمایشی خوب داد. قدوس بابت 66 دقیقه حضورش در این دیدار از سایت «هواسکورد» نمره نسبتا خوب 6.7 گرفت و حالا می‌تواند امیدوار باشد که پس از تعطیلات لیگ به‌دلیل دیدارهای ملی بتواند فرصت بیشتری برای بازی در ترکیب برنتفورد پیدا کند. البته او در این مورد کمی هم بدشانس بود؛ چراکه با توجه به تعطیلی دوهفته‌ای مسابقات احتمالا هم‌زمان با آغاز هفته چهارم لیگ، دوران قرنطینه اونیکا هم به پایان خواهد رسید اما با توجه به اینکه این هافبک 23ساله نیجریه‌ای که در تابستان امسال از میتیالند دانمارک خریداری شده، فرصت تمرین و آماده‌سازی نداشته است شاید قدوس در مصاف با برایتون که شنبه دو هفته بعد انجام خواهد شد هم در ترکیب اصلی تیمش به میدان برود.

قدوس در دیدار برابر استون‌ویلا که درنهایت با تساوی یک- یک به پایان رسید روی تک‌گل تیمش نیز تاثیرگذار بود و ضربه کرنر او درنهایت با پاس یانسن به ایوان تونی به سومین گل لیگ برتری برنتفورد در تاریخ لیگ برتر تبدیل شد. با توجه به شرایطی که این تیم دارد مسلما بقا در لیگ می‌تواند دستاورد بزرگی برای قدوس و یارانش باشد و در نخستین فصل صعود به لیگ برتر ماندن در این دسته هدف اصلی آنها خواهد بود. اگر همین روند توسط برنتفورد دنبال شود قرار گرفتن در رده‌های میانی جدول دور از دسترس نخواهد بود؛ اما نباید فراموش کرد که هنوز دیدارهای سخت تیم با تیم‌های قدرتمند لیگ برتری درپیش است و با توجه به اینکه فاصله زیادی تا پایان فصل باقی مانده، هر اتفاقی ممکن است برای این تیم رخ دهد.