کد خبر: 59363

مسئول جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبر داد

پذیرایی و خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی و خانواده آنها در مشهد

از ابتدای شروع کرونا تاکنون بسیج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خدمات مختلفی مثل تولید ماسک تولید و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده و توزیع دستکش و سایر خدمات وابسته به کنترل این بیماری را انجام داده است.

 نیلوفر هوشمند، روزنامه‌نگار: رضا سمرقندی، مسئول جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اشاره به خدماتی که این گروه جهادی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ارائه داده است، گفت: «از ابتدای شروع کرونا تاکنون بسیج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خدمات مختلفی مثل تولید ماسک تولید و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده و توزیع دستکش و سایر خدمات وابسته به کنترل این بیماری را انجام داده است اما در پیک پنجم با توجه به شیوع گسترده و حضور بیمارانی که از شهرهای دیگر به مشهد آمده بودند بر آن شدیم تا روبه‌روی بیمارستان قائم در خیابان کوه‌سنگی ششم با همکاری آستان قدس رضوی، به مساله پذیرایی و کنترل و غربالگری بیماران بپردازیم. نکته حائزاهمیت این بود که تعداد زیادی از این بیماران از نظر مالی تمکن کافی را نداشتند. اینها یا زائر بودند یا مجاور. برای افرادی که محل سکونت‌شان از بیمارستان فاصله زیادی داشت توان خود را به کار گرفتیم تا پذیرایی و خدمت‌رسانی به آنها را در مدتی که درگیر این بیماری هستند و خانواده‌های آنها جایی برای رفتن ندارند برعهده بگیریم که طی آن به رقمی قریب به هزار نفر خدمات داده شد که در بیمارستان در تردد بودند، از سوی دیگر نیروهای داوطلب ما با حضور در بیمارستان قائم و کمک به کادر درمان توانستند به حدود ۲۰۰ بیمار کرونایی خدمت‌رسانی کنند.»

وی افزود: «از زمان انتقال دانشجویان در این مرکز ارائه خدمت با توجه به موجودی انبار مرکز بهداشت شهرستان واکسن‌های مختلفی مثل سینوفارم چین، اسپوتنیک و آسترازنکا و برکت تزریق شده است. همچنین استقبال از این مرکز توسط مردم به‌گونه‌ای بوده است که بعد از مدتی به پرمخاطب‌ترین و شلوغ‌ترین مرکز واکسیناسیون شهر تبدیل شد؛ چراکه ارائه خدمات آن از طرف مردم موردپسند واقع شده بود و بازخورد مثبتی بین مردم شهر تبریز داشته است.»

مرتبط ها