کد خبر: 59100

پزشکان در دوران کرونا به وظایف خود عمل کردند قطعا پاداش خود را از خدا می‌گیرند

شرایط خاصی در تمام دنیا پیش آمده ولی متاسفانه کشور ما با مشکلات بیشتری مواجه است؛ پزشکان نیز در این مدت به وظیفه خود عمل کرده و بار مسئولیت خود را پذیرفته‌اند. معتقدم پزشکانی که به وظایف خود عمل کردند قطعا پاداش خود را از خدا دریافت می‌کنند. البته فشار کار زیاد است و در چنین شرایطی پزشکان نیز مانند سایر افراد با خستگی مواجه می‌شوند اما در حد توان خود به بیماران رسیدگی کرده‌اند.

 حمیدرضا معصومی‌نائینی، متخصص ریه و معاونت بهداشت و درمان بیمارستان امیرالمومنین(ع) نیز به «فرهیختگان» گفت: «در بیمارستان امیرالمومنین(ع) یک بخش 27تخته به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده؛ همچنین یک آی‌سی‌یو 12تخته و سی‌سی‌یوی بیمارستان نیز به‌دلیل افزایش بیماران کرونایی به این‌دسته از بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است.»  او با بیان اینکه امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا روز پزشک رنگ و بوی متفاوتی دارد، اضافه کرد: «کروناویروس، بیماری‌ای است که در تمامی کشورهای جهان اپیدمی شده و متاسفانه درمان‌ها برای برخی بیماران کرونایی موثر واقع نمی‌شود و آنها را از دست می‌دهیم. البته تعداد زیادی از بیماران به درمان‌ها پاسخ داده و در مدت کمی مرخص می‌شوند.»  معاونت بهداشت و درمان بیمارستان امیرالمومنین(ع) در ادامه تصریح کرد: «شرایط خاصی در تمام دنیا پیش آمده ولی متاسفانه کشور ما با مشکلات بیشتری مواجه است؛ پزشکان نیز در این مدت به وظیفه خود عمل کرده و بار مسئولیت خود را پذیرفته‌اند. معتقدم پزشکانی که به وظایف خود عمل کردند قطعا پاداش خود را از خدا دریافت می‌کنند. البته فشار کار زیاد است و در چنین شرایطی پزشکان نیز مانند سایر افراد با خستگی مواجه می‌شوند اما در حد توان خود به بیماران رسیدگی کرده‌اند.»

روزانه 80 تخت بیمارستان بوعلی در اختیار بیماران کرونایی است

معصومی در ادامه بیان کرد: «27تخت کرونا در بخش داخلی، آی‌سی‌یو 12 تخت و سی‌سی‌یو نیز 7 تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته که جمعا 46تخت در اختیار این‌دسته از بیماران قرار گرفته است. همچنین روزانه بین 30 تا 40 نفر خدمات سرپایی دریافت کرده و به منزل مراجعه می‌کنند که با احتساب این افراد می‌توان گفت روزانه80تخت در اختیار بیماران کرونایی است.»

  3800 بیمار کرونایی از خدمات درمانی بیمارستان بوعلی استفاده کردند

او تاکید کرد: «در بیمارستان وظیفه داریم که ارتباط و مراقبت کاملی از بیمار داشته باشیم و برآنیم که این ارتباط با مهرورزی همراه باشد. حداقل 70 نفر از پرستاران مستقیما درگیر با بیماران کرونایی هستند. متخصصان داخلی، عفونی و ریه نیز ازجمله پزشکانی هستند که در مدت دو سال اخیر به بیماران کرونایی خدمات درمانی ارائه داده‌اند.»  معاونت بهداشت و درمان بیمارستان امیرالمومنین(ع) گفت: «از اسفند سال 98 تاکنون حدود 3 هزار بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری شدند؛ همچنین حدود 800 بیمار کرونایی نیز به‌صورت سرپایی درمان شدند که سرجمع حدود 3800 نفر در این بیمارستان خدمات درمانی دریافت کرده‌اند. البته تعداد زیادی بیمار کرونایی به‌صورت سرپایی در درمانگاه این بیمارستان درمان شدند.»

مرتبط ها