کد خبر: 59099

دست‌نوشته محبت‌آمیز یک بیمار کرونایی همچنان جلوی چشم من است

در این روزها پزشکان و کادر درمان با ایثارگری و ازخودگذشتگی جامه سفید بر تن کرده و در خط مقدم مبارزه با این ویروس ایستادگی کردند و وظایف اخلاقی خود را براساس سوگند یادشده به بهترین شکل ممکن انجام دادند.

 فرهاد احمدپور، رئیس بیمارستان امام‌ سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در پاسخ به اینکه چرا رشته پزشکی را برای تحصیل انتخاب کرده‌اید، گفت: «بنده ورودی سال ۱۳۷۰ دانشکده پزشکی در رشته تجربی بودم. رتبه‌ای که آورده بودم و مهم‌تر از آن علاقه شخصی زیاد، علت انتخاب رشته بنده بود. البته جو حاکم در آن زمان و جایگاه اجتماعی خوب و احترامی که برای پزشکان در آن زمان وجود داشت، علت انتخاب بنده بود.»  او درخصوص خدمات ارائه‌شده در این بیمارستان در زمان پیک پنجم بیماری کرونا، گفت: «بیمارستان امام سجاد از شروع پیک پنجم کرونا، وارد عمل شد و دو بخش کودکان و بخش داخلی جراحی مردان به بخش کووید ویژه بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرد. بیمارستان امام سجاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز یکی از بیمارستان‌های خوب در استان آذربایجان‌شرقی است و جایگاه بسیار خوبی در میان سایر بیمارستان‌ها دارد.»  او با بیان اینکه مجموعه بیمارستان امام ‌سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز سختی‌های غیرقابل توصیفی را متحمل شده تا به نقطه کنونی رسیده، گفت: «با همکاری سایر پزشکان این بیمارستان به‌عنوان یک بیمارستان مطرح میان رقبای سرسخت، حرفی برای گفتن دارد.»

  بیمارستان امام‌ سجاد(ع) در بحران کرونا وارد عمل شد

رئیس بیمارستان امام‌ سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در ادامه تصریح کرد: «این بیمارستان در بحران کرونا وارد عمل شد و به‌موقع تمام تجهیزات خود را در اختیار بیماران کرونایی قرار داد. درحال‌حاضر درمانگاه و اورژانس مانند سایر بخش‌های ویژه درحال خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی است؛ همچنین بخش آی‌سی‌یو را به بخش آی‌سی‌یوی بیماران کرونایی تبدیل کردیم. سی‌سی‌یو نیز به بخش ویژه بیماران عادی اختصاص پیدا کرد.»  احمدپور با بیان اینکه با اقدامات انجام‌شده با کمبود دستگاه اکسیژن مواجه شدیم، اضافه کرد: «بنابراین مجبور به خریداری صد کپسول شدیم و اینها به سیستم اکسیژن‌رسانی بیمارستان اضافه شد. درحال‌حاضر حدود یک هفته است که مشکل افت فشار اکسیژن مرتفع شده است و با تمام قدرت به بیماران کرونایی خدمات‌رسانی می‌کنیم.»

هر پرستار از هشت بیمار کرونایی مراقبت می‌کند

او تاکید کرد: «تمام کادر بیمارستان ازجمله نیروهای خدماتی، پرستاران، سوپروایزرها و... دست‌به‌دست هم داده و درحال خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند. هر پرستار وظیفه مراقبت و نگهداری از 8 بیمار کرونایی را دارد که شرایط بحرانی و سختی را ایجاد کرده است.»  رئیس بیمارستان امام‌ سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بیان کرد: «در این روزها پزشکان و کادر درمان با ایثارگری و ازخودگذشتگی جامه سفید بر تن کرده و در خط مقدم مبارزه با این ویروس ایستادگی کردند و وظایف اخلاقی خود را براساس سوگند یادشده به بهترین شکل ممکن انجام دادند.»  احمدپور تاکید کرد: «امسال به‌دلیل وقوع همه اتفاقات و ازخودگذشتگی‌‌های جامعه پزشکی با سال‌‌های گذشته تفاوت بسیاری دارد و این روزها شاهد رشادت، ایثارگری، ازخودگذشتگی پزشکان و کادر پرستاری هستیم. البته پزشکان وظیفه خود را انجام می‌دهند اما خدمات کادر درمانی بیمارستان قابل تحسین و تقدیر است.»

  46 هزار روز بیمار کرونایی در بیمارستان امام سجاد بستری شدند

او درخصوص آمار بیماران کرونایی در این بیمارستان نیز گفت: «از اسفندماه 98 تاکنون 46 هزار روز بیمار کرونایی در بیمارستان امام سجاد بستری شده‌اند. یعنی ظرف 18 ماه 46 هزار روز بیمار کرونایی بستری شده‌اند که برخی از این بیماران کمتر از 5 روز بستری بوده‌اند و برخی بیش از 20 روز. همچنین درحال‌حاضر ماهانه 6 هزار سی‌تی‌اسکن در این بیمارستان انجام می‌دهند.»

  ماهانه 5 هزار مراجعه سرپایی برای آزمایشگاه انجام می‌شود

رئیس بیمارستان امام‌ سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه ماهانه 5 هزار مراجعه سرپایی برای آزمایشگاه انجام می‌شود، گفت: «طی دو روز گذشته نیز 214 نفر به اورژانس مراجعه کردند. درصد اشغال تخت نیز از 22درصد در فروردین‌ماه سال جاری به 68درصد رسیده است؛ به‌عبارت بهتر شاهد افزایش سه‌برابری در میزان ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان هستیم.»  او در ادامه درباره خاطره خود از این مدت گفت: «یکی از بیماران در آی‌سی‌یو بستری بود. با دستخط خود متنی نوشته و از زحمات کادر درمان تشکر کرد که این متن درحال‌حاضر به دیوار اتاق بنده نصب شده است. متاسفانه این بیمار بعد از چند روز فوت کرد و دست‌نوشته ایشان همچنان جلوی چشم من است.»

مرتبط ها