کد خبر: 58850

پیشنهادهای ۶ رئیس استانی دانشگاه آزاد به وزیر علوم دولت سیزدهم

وزیر علوم آینده بخواند

کیفیت آموزش‌ عالی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که در اغلب کشورها پیگیری می‌شود؛ شناسایی نیازها و اولویت‌های آموزش عالی و انتظارات دانشگاهیان برای رسیدن به این کیفیت نیز از مهم‌ترین مسائلی است که در تمام دولت‌ها پیگیری می‌شود. درواقع تبیین انتظارات دانشگاهیان از وزارت علوم، نه‌تنها حس مشارکت را در آنها تقویت کرده بلکه باعث رشد و توسعه علمی کشور نیز می‌شود.

سارا طاهری، روزنامه‌نگار: دغدغه اصلی نظام‌های آموزشی در تمام مقاطع و سطوح تحصیلی، تحقق همه‌جانبه اهداف است که می‌توان از چنین دغدغه‌ای تحت عنوان کیفیت یاد کرد. بنابراین کیفیت آموزش‌ عالی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که در اغلب کشورها پیگیری می‌شود؛ شناسایی نیازها و اولویت‌های آموزش عالی و انتظارات دانشگاهیان برای رسیدن به این کیفیت نیز از مهم‌ترین مسائلی است که در تمام دولت‌ها پیگیری می‌شود.

درواقع تبیین انتظارات دانشگاهیان از وزارت علوم، نه‌تنها حس مشارکت را در آنها تقویت کرده بلکه باعث رشد و توسعه علمی کشور نیز می‌شود. اما ملاحظات یا انتظارات دانشگاهیان از وزارت علوم درخصوص آموزش عالی چیست و وزیر علوم مطلوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ مهم‌ترین اولویت‌های آموزش عالی کشور چیست و درحال حاضر آموزش با چه موانع و مشکلاتی روبه‌رو است؟

اینها سوالاتی است که در گفت‌وگو با 6 تن از روسای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی جویا شدیم. پاسخ‌های احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و واحد بندرعباس، فرهاد گل‌محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان و واحد زاهدان، عزیر جوانپورهروی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز و جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و واحد سنندج را در ادامه می‌خوانید. ‌

در این رابطه مطالب زیر را بخوانید:

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و واحد سنندج: اجرای طرح آمایش استانی مهم‌ترین اولویت آموزش عالی در دولت سیزدهم باشد (لینک)
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و واحد بندرعباس مطرح کرد/ تغییر نسل سوم و چهارم؛ مهم‌ترین اولویت آموزش عالی (لینک)
 
اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل: سیاسی‌کاری‌های آموزش عالی در دولت جدید حذف شود (لینک)
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد/ ضرورت رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های دولتی (لینک)
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز: تدوین رشته‌های مهارتی برای حل معضلات کشور مدنظر قرار گیرد (لینک)
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان و واحد زاهدان: طرح آمایش به‌صورت گسترده در سطح کشور پیگیری شود (لینک)

مرتبط ها