کد خبر: 58802

دکتر طهرانچی:

ملت ایران هیچ‌گاه توهین به حاکمیت ایران اسلامی را تحمل نمی‌کند

دکتر طهرانچی: تصویر منتشرشده توسط سفارت روسیه در فضای مجازی که بلاشک برخلاف رویه دو کشور پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و اراده رهبران دو کشور همسایه در پایه‌گذاری همکاری سازنده مبتنی بر احترام متقابل است، عذرخواهی جدی و نه توجیه را می‌طلبد.

 دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با انتشار عکس‌نوشته‌ای در صفحه اینستاگرام خود نسبت به تصویر منتشرشده از سوی سفرای روسیه و انگلیس واکنش نشان داد.
در این عکس‌نوشته آمده است:
«سفرا در ورود به کشورها باید به مطالعه تاریخ و فرهنگ آن ملت بپردازند و از آن درس بگیرند و به حساسیت‌های مردم واقف باشند. سفرا حلقه وصل دو ملت‌اند؛ لذا به این دو سفیر توصیه می‌کنم حداقل ریشه حوادث در روز ۲۲بهمن سال ۱۲۰۷ و سال ۱۳۵۷ را مطالعه کنند. تاریخ نشان می‌دهد، ملت بزرگ ایران در ادوار مختلف در ربط با کشورهای دیگر هیچ‌گاه توهین به ملت و حاکمیت ایران اسلامی را تحمل نکرده است. تصویر منتشرشده توسط سفارت روسیه در فضای مجازی که بلاشک برخلاف رویه دو کشور پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و اراده رهبران دو کشور همسایه در پایه‌گذاری همکاری سازنده مبتنی بر احترام متقابل است، عذرخواهی جدی و نه توجیه را می‌طلبد.»

مرتبط ها