کد خبر: 58662

بررسی خرید جدید قرمزها؛ درخشش مقابل سپاهان و تعویض زودهنگام مقابل استقلال با عملکرد ضعیف

بدل کنعانی‌ با قرارداد ۲ساله و ۸ میلیاردی در پرسپولیس

نعمتی ۷ میلیارد خواست، فعلا خبری از توافق نیست

پس از جدایی حسین کنعانی‌زادگان، ابراهیمی نخستین بازیکنی است که راهی تیم سرخ‌پوشان می‌شود و به نظر می‌رسد روزهای مهمی را در آینده پیش رو داشته باشد. حالا ابراهیمی باید با فرجی و سیدجلال و احتمالا نعمتی رقابت کند تا به ترکیب اصلی برسد. براساس آنچه به «فرهیختگان» رسیده، مبلغ قرارداد این مدافع به ارزش 8 میلیارد تومان برای دو سال است که دست‌کم از پیشنهاد سرخ‌پوشان به کنعانی‌زادگان (10 میلیارد تومان) برای ماندن در این تیم کمتر است.

محمد آقایی‌فرد، روزنامه‌نگار: تیم فوتبال پرسپولیس برای تقویت خط دفاعی خود علیرضا ابراهیمی، مدافع پیشین گل‌گهر را جذب کرد. پس از جدایی حسین کنعانی‌زادگان، ابراهیمی نخستین بازیکنی است که راهی تیم سرخ‌پوشان می‌شود و به نظر می‌رسد روزهای مهمی را در آینده پیش رو داشته باشد. حالا ابراهیمی باید با فرجی و سیدجلال و احتمالا نعمتی رقابت کند تا به ترکیب اصلی برسد. براساس آنچه به «فرهیختگان» رسیده، مبلغ قرارداد این مدافع به ارزش 8 میلیارد تومان برای دو سال است که دست‌کم از پیشنهاد سرخ‌پوشان به کنعانی‌زادگان (10 میلیارد تومان) برای ماندن در این تیم کمتر است.

 نگاه فنی به یک مدافع جدید

ابراهیمی فصل گذشته عملکرد خوبی در گل‌گهر داشت و پنجمین بازیکن تیمش در لمس توپ بود. او به‌طور میانگین در هر بازی 63.3 لمس توپ داشت و یک توپ نیز به سمت دروازه حریف شلیک کرده است. میانگین شوت در چارچوب او 0.2است و 0.2 پاس کلیدی نیز در هر بازی به ثبت رسانده است. در 25 بازی ابراهیمی برای گل‌گهر به میدان رفت و ضعیف‌ترین عملکردش در مقابل سایپا بود. همچنین برترین عملکرد او از نظر دقت پاس در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان و ماشین‌سازی تبریز به دست آمد که این بازیکن موفق شد 92.7 درصد دقت در پاس داشته باشد. شاید بسیاری از هواداران فوتبال، ابراهیمی را با عملکرد درخشانش در مقابل سپاهان در چارچوب هفته اول لیگ بیستم به خاطر بیاورند. جایی که یک تنه در برابر مهاجمان آماده سپاهان ایستاد و اجازه درخشش را به آنها نداد. هرچند او در سه بازی آخر تیمش در دقیقه 90 وارد زمین شد و در 21 بازی فیکس بود (یک بازی هم در دقیقه 46 وارد میدان شد و در مجموع ۱۸۶۷ دقیقه به میدان رفته است) اما بسیاری اعتقاد دارند این بازیکن شبیه‌ترین عملکرد را از نظر فنی به حسین کنعانی‌زادگان دارد و می‌تواند جانشین خوبی برای او باشد. نکته جالب اینکه ابراهیمی شباهت ظاهری بسیاری هم به کنعانی‌زادگان دارد و بسیاری او را بدل مدافع پیشین سرخ‌پوشان می‌دانند. درباره ابراهیمی این نکته را هم باید بدانید که در برابر استقلال به قدری ضعیف ظاهر شد که امیر قلعه‌نویی او را در دقیقه 23 تعویض کرد تا عملکرد دفاعی تیمش را بهبود ببخشد. به هر ترتیب ابراهیمی مدافع چندان تکنیکی‌ای به‌شمار نمی‌رود و شوت زن هم نیست. او در نبردهای هوایی به‌طور معمول موفق ظاهر می‌شود و عملکرد دفاعی‌اش از نظر تعداد تکل موفق، نبرد هوایی و دفع توپ، موفق ارزیابی شده است. او که تجربه گلزنی به پرسپولیس و استقلال را هم در لیگ نوزدهم دارد حالا باید از دروازه سرخ‌پوشان در برابر تیم‌های داخلی و غول‌های آسیایی دفاع کند.

 ابراهیمی جانشین کنعانی‌زادگان می‌شود؟

علیرضا ابراهیمی 32 ساله که فصل قبل از تراکتور نیز پیشنهاد خوبی داشت درنهایت پرسپولیسی شد و به نظر می‌رسد در پازل دفاعی یحیی گل‌محمدی، جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. هرچند بسیاری اعتقاد داشتند مدافعان بهتری در لیگ هستند که می‌توانند سرخ‌پوشان را یاری کنند اما نقل‌قول معروفی از یک مدیر پرسپولیس درباره بازار نقل‌وانتقالات وجود دارد. می‌گویند یکی از مدیران اصلی پرسپولیس وقتی با درخواست یحیی برای جذب چند بازیکن مواجه شده است، گفته: «بازار خالی است و هیچ بازیکن درست و حسابی‌ای که بی‌ارزد، وجود ندارد.» باید دید ابراهیمی می‌تواند جانشین شایسته‌ای برای کنعانی‌زادگان باشد یا سرخ‌پوشان دوباره به روزهایی که ضعف دفاعی داشتند بازمی‌گردند.

 مدافع گران در انتظار دریافت رضایتنامه

علی نعمتی، مدافع سابق پدیده هم برای مذاکره با مدیران پرسپولیس به ساختمان این باشگاه رفت؛ البته با توجه به باقی ماندن قرارداد این بازیکن با پدیده، وی برای حضور در جمع شاگردان گل‌محمدی ابتدا باید رضایتنامه خود را از تیم مشهدی دریافت کند. برخی‌ها مدعی شدند که این بازیکن چگونه قبل از دریافت رضایتنامه از باشگاه خود با باشگاه دیگری وارد مذاکره شده که مدیربرنامه نعمتی اعلام کرد این اقدام با مجوز باشگاه پدیده صورت گرفته است.

مدافع پدیده مذاکرات اولیه را با سرخ‌پوشان انجام داد و هر زمانی که رضایتنامه‌اش را از باشگاه پدیده دریافت کند می‌تواند قراردادش را با پرسپولیس نهایی کند؛ البته از گوشه و کنار شنیده می‌شود که مبلغ پیشنهادی وی 7 میلیارد تومان است که طرفین بر سر این موضوع هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند.

مرتبط ها