کد خبر: 58241

گزارش«فرهیختگان» از اقدامات مراکز تحقیقاتی آب دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص مدیریت منابع آب

مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد به مصاف بحران آب می روند

در دهه‌‌های گذشته موضوع خشکسالی و راه‌های حل بحران کمبود آب ازجمله مهم‌‌ترین و راهبردی‌ترین موضوعات مورد بررسی متخصصان و کارشناسان مربوط بوده که سهم تحقیقات و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی را در این میان نمی‌توان نادیده گرفت؛ مراکز تحقیقاتی زیادی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارند که درخصوص مدیریت منابع آب و نحوه‌ مصرف بهینه‌ آب در جامعه امروز فعالیت می‌کنند.

سارا طاهری، روزنامه‌نگار: بسیاری از نقاط جهان با بحران کم‌آبی و خشکسالی روبه‌رو هستند؛ برخی کشورها و مناطق، عملکرد خوبی در مقابله با این شرایط داشته‌اند اما کشورمان این روزها با بحران کم‌آبی شدیدی روبه‌رو است. در دهه‌‌های گذشته موضوع خشکسالی و راه‌های حل بحران کمبود آب ازجمله مهم‌‌ترین و راهبردی‌ترین موضوعات مورد بررسی متخصصان و کارشناسان مربوط بوده که سهم تحقیقات و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی را در این میان نمی‌توان نادیده گرفت؛ مراکز تحقیقاتی زیادی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارند که درخصوص مدیریت منابع آب و نحوه‌ مصرف بهینه‌ آب در جامعه امروز فعالیت می‌کنند. هرکدام از این مراکز ماموریت ویژه‌ای را در دست دارند، به‌طور مثال مرکز تحقیقات علوم آب و محیط‌‌زیست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ساخت پکیج‌های تصفیه فاضلاب را دنبال می‌کند یا مرکز تحقیقات مدیریت توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ارائه راهبردها و راهکارهایی برای تعدیل مصرف آب را برعهده گرفته است.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

رئیس مرکز تحقیقات شیمی و محیط‌‌زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد:/سنجش و ارزیابی کیفیت آب موجود در دستور کار (لینک)
 
رئیس مرکز تحقیقات مطالعات آب دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان:/طرح بازیابی پساب دنبال می‌شود (لینک)
 
رئیس مرکز تحقیقات مدیریت توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه دانشگاه آزاد:/راهکارهای بهینه‌سازی مصرف آب را ارائه می‌دهیم (لینک)
 
رئیس مرکز تحقیقاتی علوم آب و محیط‌‌زیست دانشگاه آزاد استان خوزستان خبر داد/ساخت پکیج‌های تصفیه فاضلاب در مرکز تحقیقات استان خوزستان (لینک)

مرتبط ها