کد خبر: 58133

کمالوند در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: کارمان سخت است، باید برای آسیا آماده شویم

برای تکرار خاطرات خوب به تبریز برگشتم

تراکتور و هوادارانش برای من یادآور روزهای خوبی هستند و من از اینکه دوباره به این تیم برگشتم خوشحالم. بدون شک در کنار هواداران این تیم تلاش می‌کنیم روزهای خوبی برای تیم تراکتور رقم بزنیم و این توانایی را در خود می‌بینم و فکر می‌کنم هواداران تیم تراکتور لیاقت بهترین‌ها را دارند.

نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار: هجدهمین روز از آخرین ماه بهار سال 1388 بود که اتفاقی رویایی رقم خورد. دو فصلی بود که تراکتوری‌ها تا آستانه صعود به لیگ برتر پیش می‌رفتند ولی این امر محقق نمی‌شد. مسئولان وقت باشگاه با مرحوم نادر دست‌نشان مذاکره کرده و به توافق رسیده بودند ولی روی کار آمدن ناصر شفق به‌عنوان مدیرعامل معادلات را به‌هم زد. او هدایت این تیم را به فراز کمالوند سپرد. شفق که می‌خواست تحولی در این باشگاه ایجاد کند به این مربی جوان اعتماد کرد و اتفاقا جواب اعتمادش را به خوبی گرفت. تیم خوب و سرحال کمالوند در آن زمان یکی از بهترین‌های لیگ دسته اول بود. اوج هنرنمایی آنها در نیم‌فصل دوم رخ داد. آنجا که تیم کمالوند با شکست آلومینیوم هرمزگان بالاتر از شاهین بوشهر قرار گرفت و تلاش‌شان درنهایت به صعودشان به لیگ برتر ختم شد. آن لحظاتی که کمالوند برای تبریزی‌ها رقم زد روزهای پرشوری به یادگار گذاشت و همان هم باعث شد تا هواداران تراکتور در لیگ برتر به پرشورها معروف شوند.  فراز کمالوند در فصل 1388-1387 هدایت تیم تراکتور را برعهده گرفت و موفق شد بعد از 8 سال حسرت این تیم را لیگ برتری کند. تیم کمالوند مثل تیم‌های تازه صعود کرده‌ای که در آن سال‌ها بعد از صعود در لیگ برتر باقی نمی‌ماند و اصطلاحا آسانسوری عمل می‌کردند نبود و در همان سال اول پرقدرت ظاهر شد و جایگاه خود را در لیگ برتر تثبیت کرد. این مربی در طول 3 فصلی که هدایت تیم تراکتور را برعهده داشت نتایج خوبی کسب کرد و حتی یک بار تا آستانه کسب سهمیه آسیا پیش رفت ولی به دلیل اختلاف یک امتیازی با پرسپولیس از این مهم بازماند.

کمالوند در مدت سه فصل حضور در باشگاه کمترین فرازونشیب را داشت ولی در تصمیم غیرمنتظره در سال 90 از این تیم کنار گذاشته شد. در مورد جدایی کمالوند در آن زمان حرف و حدیث بسیار بود و خیلی‌ها مشکلاتی غیر فوتبالی را عامل جدایی او عنوان کردند. مدیران وقت از پاسخگویی در این مورد امتناع کرده و مدعی بودند این تصمیم هیات‌مدیره و به نفع باشگاه است.

کمالوند درخصوص بازگشت به تراکتور به «فرهیختگان» گفت: «تراکتور و هوادارانش برای من یادآور روزهای خوبی هستند و من از اینکه دوباره به این تیم برگشتم خوشحالم. بدون شک در کنار هواداران این تیم تلاش می‌کنیم روزهای خوبی برای تیم تراکتور رقم بزنیم و این توانایی را در خود می‌بینم و فکر می‌کنم هواداران تیم تراکتور لیاقت بهترین‌ها را دارند.»

وی درباره اینکه چه اتفاقی افتاد که به تبریز برگشت، تصریح کرد: «باشگاه تراکتور طی روزهالی اخیر از چند مربی برنامه گرفته بود و من هم یکی از همان مربیان بودم. درنهایت در جلسه صبح دیروز مرا به‌عنوان سرمربی انتخاب کردند. از اعتمادی که هیات‌مدیره و نظمی، شخص مدیرعامل و همین‌طور مالک باشگاه به من کردند سپاسگزارم و امیدوارم بتوانم خاطرات خوبی که با این تیم داشتم را دوباره تکرار کنم.»

سرمربی جدید تراکتور ادامه داد: «کار سختی در پیش داریم ولی تبریز شهری است که من در آن زندگی کردم و به مردمش علاقه‌مند هستم. خدا را شکر مردم این شهر نیز به من لطف دارند و همین همدلی و اعتمادی که به هم داریم باعث می‌شود کار برای من راحت‌تر باشد.»

وی درباره برنامه‌هایش برای آماده‌سازی تراکتور گفت: «حدود 2 هفته طول می‌کشد تا تیم را ببندیم. باید خیلی زود خود را برای بازی با النصر آماده کنیم. ما می‌دانیم کار بسیار سخت است و روزهای حساسی را در پیش داریم. با این حال با همت همه اعضای تیم مدیران و هواداران پرشور تراکتور به آینده بسیار امیدورام.»

کمالوند درباره وضعیت دستیارانش هم گفت: «یک دستیار خارجی به جمع ما ملحق می‌شود. به‌زودی نامش را اعلام می‌کنم. تکلیف این مربی تا روز پنجشنبه مشخص می‌شود. به جز این مربی از یکی دیگر از مربیان ایرانی که سابقه سرمربیگری در لیگ برتر داشته است روی نیمکت‌مان استفاده می‌کنیم. می‌خواهیم بار فنی نیمکت را بالا ببریم و بازیکنانی را جذب کنیم که بتوانند پاسخگوی انتظارات هواداران باشند.»

مرتبط ها