کد خبر: 56900

معاون وزیر ورزش و جوانان:

ایران در المپیک توکیو ۶۷ ورزشکار دارد

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ایران در المپیک توکیو ۶۷ ورزشکار دارد، گفت: این در حالی است که تعداد ورزشکاران کشور در المپیک قبل ۶۴ نفر بود.

 به گزارش «فرهیختگان»، جمشید تقی‌زاده بعد از ظهر دوشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان سمنان به میزبانی این اداره کل، با بیان اینکه کاروان المپیک کشورمان در توکیو ۶۷ نفره است، تاکید کرد: در المپیک ریو تعداد ورزشکاران ما ۶۴ نفر بود.

وی با بیان اینکه در برخی رشته‌ها برای نخستین بار بانوان ما حضور دارند که از جمله آنها می‌توان به وزنه برداری و بدمینتون اشاره کرد، تاکید کرد: دو تیم قدر بسکتبال و والیبال ما در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت همچنین با کشتی، تکواندو و کاراته و… می‌توانیم انتظار درخشش داشته باشیم.

معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: تدارکات بسیار خوبی برای این آوردگاه جهانی المپیک و مرحله دوم مقدماتی جام جهانی فوتبال در نظر گرفته شده و رئیس جمهور هم سازمان برنامه و بودجه را موظف کرده که هرگونه نیاز ورزشکاران و تیم‌ها برطرف شود.

تقی زاده در ادامه از تصویب لایحه اهداف شرح وظایف ورزش تحول آفرین در مجلس خبر داد و گفت: این لایحه بعد از ۵۰ سال تصویب شده و موفقیتی در عرصه ورزش کشور محسوب می‌شود و برای نخستین بار شورای عالی ورزش کشور به ریاست رئیس‌جمهور در کشور و ریاست استانداران در استان‌ها تشکیل می‌شود و سیاست کلی ورزشی همه دستگاه‌ها در این شورا تعیین خواهد شد که سابقا این امر وجود نداشت و می‌توان به کیفی‌تر شدن فعالیت‌های ورزشی و رویدادها امیدوار بود.

به گزارش مهر، طی حکمی از سوی دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، سید محمدتقی علوی به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان منصوب شد. علوی پیش از این مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

مرتبط ها