کد خبر: 56454

مدیران ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، میزبان رئیس فدراسیون دوومیدانی

صیامی: دانشگاه آزاد اسلامی عامل پویایی ورزش است

لشگری: می‌خواهیم در ارتقای دوومیدانی سهیم باشیم

روزگذشته هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی کشور و سیداشکان اردیبهشت دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی، با امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

روزگذشته هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی کشور و سیداشکان اردیبهشت دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی، با امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این نشست لشگری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی همواره در ورزش دانشگاهی و حرفه‌ای، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و یار و یاور ورزش ملی بوده است، خاطرنشان کرد: «سال گذشته با وجود پاندمی کرونا، تیم‌های باشگاهی این دانشگاه، تنور لیگ‌های مختلف کشور را گرم کردند و ضمن افزایش شور و نشاط فرهنگی و ورزشی نتایج درخشانی را نیز کسب کردند.»

او با اشاره به اینکه شورای‌عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی و دبیری مهدی علی‌نژاد نگاه مثبتی به تیمداری در رشته دوومیدانی به‌عنوان ورزش پایه و پرمدال المپیک دارد، اظهار کرد: «با توجه به حضور دانشجویان باانگیزه و همچنین دانش‌آموزان مستعد در مدرسه‌های سما، تلاش برای حضور پرقدرت تیم‌های مردان و بانوان این دانشگاه در لیگ دوومیدانی 1400 آغاز شده است.»

لشگری راه‌اندازی انجمن دوومیدانی، برگزاری رقابت‌های دوومیدانی رده‌های پایه و استعدادیابی در مدرسه‌های سما، برگزاری مسابقه‌های منطقه‌ای و کشوری با توجه به مکان‌های استاندارد ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، انعقاد تفاهمنامه با فدراسیون دوومیدانی، میزبانی از تیم‌های ملی و همچنین توسعه این رشته ورزشی را ازجمله برنامه‌های مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص ورزش پایه برشمرد.

همچنین رئیس فدراسیون دوومیدانی کشور با بیان اینکه نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به ورزش کشور، علمی و دلسوزانه است، حضور تیم‌های دختران و پسران دانشگاه آزاد اسلامی را در لیگ‌های دوومیدانی جوانان و بزرگسالان کشور حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی پیشینه بسیار درخشانی در ورزش کشور دارد و به‌حتم امسال نیز حضور تیم‌های دختران و پسران این دانشگاه در لیگ دوومیدانی، سطح کیفی مسابقه‌ها را ارتقا خواهد داد.»

هاشم صیامی اضافه کرد: «تلاش می‌کنیم هرچه زودتر تفاهمنامه با دانشگاه آزاد اسلامی منعقد و اردوهای تدارکاتی تیم‌های ملی دوومیدانی در مکان‌های ورزشی این دانشگاه که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، برگزار شود.»

او ابراز امیدواری کرد که مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به حضور لشگری، نقش پررنگ‌تر و پربارتری در توسعه رشته دوومیدانی، نسبت به گذشته داشته باشد.

 صیامی: نگاه دانشگاه به ورزش صرفا حضور نیست

هاشم صیامی در حاشیه این مراسم درباره جلسه برگزار شده به «فرهیختگان» گفت: «جلسه بسیار خوبی برگزار شد و متوجه شدم که دیدگاه دانشگاه آزاد اسلامی خصوصا درحوزه تربیت بدنی به ورزش نگاه علمی و دلسوزانه است. احساسم این بود که صرفا نگاه به‌حضور تیم دانشگاه در لیگ دوومیدانی نیست و نگاهی فراتر به ورزش وجود دارد که بتواند در استعدادیابی مشارکت کند که بسیار ارزشمند است.»

وی ادامه داد: «خرسندیم که می‌توانیم از ظرفیت‌های دانشگاه برای برپایی اردوهای تیم‌های ملی و مسابقات لیگ استفاده کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی امکانات بسیارخوبی برای این منظور دارد و هتل دانشگاه نیز با بهترین هتل‌های کشور رقابت می‌کند که می‌توانیم از آن استفاده کنیم. ان‌شاءالله همه این موارد در قالب یک تفاهمنامه منعقد می‌شود تا رسمیت پیدا کند.»

رئیس فدراسیون با اشاره به حضور دانشگاه در لیگ دوومیدانی اظهار داشت: «حضور دانشگاه آزاد به‌عنوان یک برند در ورزش بسیار ارزشمند است چراکه نزدیک به 50 درصد دانشجویان کشور در آن تحصیل می‌کنند و مجموعه‌ای است که هم نگاه علمی و هم ملی به ورزش دارد. این حضور باعث پویایی در امر ورزش از طریق یک نهاد علمی می‌شود و امیدواریم در دوومیدانی که پرمدال‌ترین رشته المپیک و آسیایی است با کمک دانشگاه آزاد اسلامی اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.»

صیامی درخصوص وضعیت این رشته در المپیک گفت: «این رشته هنوز برای کسب مدال کار سختی دارد و به یک پروسه 10 تا 15ساله نیاز است. همه کشورها حضور حداکثری برای کسب سهمیه دارند. ما کار سختی داریم و همین حضور با چهار ورزشکار که قطعی شده باعث افتخار است. 5 مرداد تیم ما اعزام می‌شود و امیدواریم نتایج خوبی بگیرند.»

وی درباره وضعیت احسان حدادی تاکید کرد: «حدادی تنها ورزشکار شانس مدال ما بود ولی تمرینات فشرده سال‌های اخیر باعث شد مشکل دیسک کمر پیدا کند و وضعیتش بدتر شود تمریناتش را سبک کرده و کارش با این مصدومیت خیلی سخت شده امیدواریم چهارمین حضورش در المپیک را تجربه کند، چون هنوز حضورش قطعی نشده است.»

 لشگری: انجمن دوومیدانی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‌شود

امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص جلسه با رئیس فدراسیون دوومیدانی به «فرهیختگان» گفت: «در راستای توسعه ورزش‌های پایه و ارتباط ورزش دانشگاه با فدراسیون‌های مختلف جلسه بسیار خوبی با آقای صیامی داشتیم. گزارشی از امکانات دانشگاه درحوزه ورزش و عملکرد مرکز ورزش دانشگاه در یک‌سال اخیر خدمت ایشان ارائه و درخصوص راهکارها برای همکاری فی‌مابین بحث و بررسی شد.»

وی ادامه داد: «مذاکرات ما حول سه‌محور بود و بحث اول به استعدایابی اختصاص داشت. با توجه به اینکه مدارس سما را داریم، صحبت شد به‌خاطر پایه بودن این رشته که مادر ورزش‌ها محسوب می‌شود روی این رشته سرمایه‌گذاری کنیم تا ان‌شاءالله بتوانیم به اهداف خود در دانشگاه دست یابیم. مقرر شد با فدراسیون در مدارس سما برای برگزاری مسابقات مقطع سنی پایه همکاری کنیم و از بین برترین‌ها استعدادها شناسایی شوند و در مسابقات لیگ سنین پایه سال 1400 حضور فعال داشته باشیم.»

لشگری تصریح کرد: «محور دوم بحث انجمن دوومیدانی است که بتوانیم در سطح منطقه استعدادیابی کنیم و نیاز داریم به یک کمیته فنی در این رشته که در دانشگاه فعال شود. این کمیته می‌تواند بحث فنی موضوعات را پیش ببرد و به‌نوعی معتمد ما در بحث فنی باشد. درحال بررسی هستیم تا بتوانیم این انجمن را فعال کنیم و درکنارش کارهای توسعه رشته دومیدانی در دانشگاه ازطریق این انجمن بررسی شود و مسابقات زیرنظر این انجمن برگزار شود. محور سوم هم بحث ورش حرفه‌ای است. طبق مصوبه‌ای که در شورای عالی ورزش داشتیم قرار شد در دوومیدانی در دو بخش بانوان و آقایان مثل سال گذشته تیم‌های کیفی و با قدرت به لیگ اعزام کنیم و امیدواریم در لیگ امسال هم نتایج خوبی بگیریم.»

لشگری در پایان خاطرنشان کرد: «قرار بر این شد تفاهمنامه‌ای در زمینه‌هایی که عرض کردم به امضا برسد و امکانات بسیار خوبی در دانشگاه داریم که می‌تواند در اختیار فدراسیون‌ها به‌ویژه دوومیدانی قرار بگیرد. به ریاست این فدراسیون اعلام شد که دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند میزبان مسابقات لیگ باشد و حتی میزبان اردوهای تیم‌های ملی که ان‌شاءالله در مسیر ارتقای این رشته سهیم باشیم.»

مرتبط ها