کد خبر: 56258

هفتمین باخت پیاپی ملی‌پوشان والیبال در هفته پایانی لیگ ملت‌ها

سایت لهستان: آلکنو مجبور شد معروف را بازی دهد

چهاردهمین مصاف تیم‌ملی والیبال در رقابت‌های لیگ ملت‌ها هم نتیجه‌ای بهتر از شکست برای شاگردان ولادیمیر آلکنو به‌دنبال نداشت و ملی‌پوشان ایران در مصاف با لهستان هم در سه ست متوالی شکست خوردند.

چهاردهمین مصاف تیم‌ملی والیبال در رقابت‌های لیگ ملت‌ها هم نتیجه‌ای بهتر از شکست برای شاگردان ولادیمیر آلکنو به‌دنبال نداشت و ملی‌پوشان ایران در مصاف با لهستان هم در سه ست متوالی شکست خوردند. ایران درحالی با ترکیب جواد کریمی، بردیا سعادت، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی و آرمان صالحی بازی را آغاز کرد که لهستانی‌ها سه بازیکن مهم خود یعنی ویلفردو لئون، میهاو کوبیاک و بارتوژ کورک را در ترکیب نداشتند. با این حال این لهستان بود که خیلی زود بازی را در دست گرفت و در دو ست نخست با نتایج مشابه 25 بر 20 به برتری رسید. تیم ایران در ست سوم عملکرد ضعیف‌تری ارائه کرد و درنهایت این ست را نیز با نتیجه 25 بر 16 به حریف واگذار کرد تا هفتمین شکست پیاپی خود را در این مسابقات تجربه کرده و برای نخستین‌بار در 30سال اخیر چنین روند بدی را در یک تورنمنت داشته باشد. در پایان این دیدار مرتضی شریفی با کسب 11امتیاز و بردیا سعادت با 8امتیاز بهترین عملکرد را در این زمینه در ترکیب ایران داشتند و البته جاکوب چوکانوفسکی از لهستان با 12پوئن به‌عنوان امتیازآورترین بازیکن زمین معرفی شد.

تیم ایران امروز در آخرین دیدار خود در این رقابت‌ها به مصاف آرژانتین خواهد رفت تا پس از آن خود را برای حضور در المپیک توکیو آماده کند. این درحالی است که روند بد تیم آلکنو در لیگ ملت‌ها کارشناسان را نگران کرده و معتقدند با چنین عملکردی نتیجه‌گیری در المپیک چندان در دسترس نخواهد بود. سایت فدراسیون والیبال لهستان در گزارشی از این مسابقه نوشت: «لهستان در دیداری برتر برابر ایران بدون از دست دادن حتی یک ست به پیروزی رسید و موفق شد جواز حضور در نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها را کسب کند. با این برد حتی درصورت شکست در دیدار روز چهارشنبه برابر فرانسه نیز تیم ما به جمع 4تیم برتر راه خواهد یافت. تیم ایران در این بازی کار را با جواد کریمی آغاز کرد و این بازیکن جوان را جانشین سعید معروف باتجربه کرده بود اما 5امتیاز پیاپی در همان ابتدای کار حریف را مجبور کرد تا خیلی زود تغییراتی در ترکیب خود ایجاد کرده و از معروف هم استفاده کند. لهستان در هر سه ست تیم برتر زمین بود و به‌خوبی توانست با استفاده از دفاع مناسب و سرویس‌های خوب نتیجه بازی را به سود خود تمام کند.»

تیم ایران با این شکست در رتبه دوازدهم جدول باقی ماند و درصورت برتری برابر آرژانتین در مسابقه امروز احتمالا در رده‌ای بهتر قرار خواهد گرفت اما اصلی‌ترین ماموریت سرمربی روس تیم‌ملی موفقیت در المپیک و کسب جایگاهی مناسب در این مسابقات است که با نمایشی که تیم ایران در دیدارهای اخیر خود داشته، کار بسیار سختی به‌نظر می‌رسد.

مرتبط ها